e-Zani.

Ditën e djelë u mbajt seanca e parë për mandatin e ri të Këshillit të Përgjithshëm, organit më të lartë të Komunitetit Musliman të Shqipërisë. Kjo seance ka kaluar pa asgjë të veçantë, gjë që do të thotë se qëllimi kryesor i saj ka qenë të bëjë fakt të kryer mandatet e përcaktuara arbitrarisht në anashkalim të plotë të zgjedhjeve që kërkon statuti. Pavarësisht nga kontestimet e forta të ardhura nga xhamitë, të cilat e kanë konsideruar këtë Këshill ilegjitim, përsëri drejtuesit e këtij Komuniteti, kanë vijuar ta çojnë deri në fund shkeljen e tyre, duke vendosur indiferencën si barrierë përballë reagimeve të shumta dhe indinjatës kolektive. E gjithë kjo ka shqetësuar ndjeshëm komunitetin e besimtarëve, të cilët ndjehen të përjashtuar plotësisht nga institucioni i tyre.

Sipas disa prej anëtarëve të këshillave të xhamive, KMSH-ja, të paktën duhet të bëjë transparent listën e anëtarëve të këtij këshilli që “të paktën të dimë se kush na përfaqëson”. Ky arbitraritet, kjo mungesë transparence, kjo shpërfillje që u bëhet besimtarëve, ka bërë që ata të ndjejnë se nuk janë aspak pjesë e këtij institucioni, gjë që rëndon në marrëdhëniet e kësaj bashkësie me pjesë të tjera të shoqërisë.

Kryetari i rizgjedhur fiton 100 përqind të votave

Vendimi kryesor i marrë gjatë seancës së parë ka qenë ai i rimandatimit të Kryetarit të këtij këshilli Ylli Gurra edhe për një mandat të dytë. Duhet thënë se votimi për Kryetarin është bërë krejtësisht në shpërfillje të procedurave statutore, duke mos ngritur komision për votimin, megjithëse as votim nuk pati në të vërtetë. Një element i rëndësishëm i kësaj seance, është fakti që Gurra u rizgjodh kryetar i këshillit me rreth 90 vota pro dhe asnjë kundër, gjë që përforcon fiktivitetin ku ky institucion është zhytur. Në një kohë kur kemi kontestime kaq të mëdha nga baza si dhe nga komuniteti i shërbyesve të fesë në tërësi, është jashtë çdo mundësie praktike që anëtarët e Këshillit të Përgjithshëm të jenë të gjithë pa përjashtim të një mendjeje për kryetarin e tyre, duke pasur para sysh diversitetin e madh kulturor, gjeografik, profesional etj, që përmban ky këshill.

Ç’po ndodh me KMSH-në

Siç kemi bërë të ditur më herët, përcaktimi i mandateve është bërë krejtësisht në mënyrë të jashtligjshme, pasi anëtarët nuk janë zgjedhur nga xhamitë, siç përcakton statuti, por janë vendosur me detyrim dhe përcaktim nga Kryesia. Kjo gjë ka provokuar reagime të shumta. Këshillat e xhamive të Tiranës, por edhe disa prej imamëve të Kryeqytetit kanë reaguar njëzëri, duke e quajtur të papranueshëm një veprim të tillë, ndërkohë që një pjesë e imamëve, nën presionin e zyrtarëve të lartë të KMSH-së kanë heshtur, duke lejuar vetëm këshillat e xhamive të reagojnë. E gjithë kjo ka krijuar një situatë absurde ku mbizotëron mosbesimi ndaj krerëve të institucionit, si dhe një ndjenjë e përgjithshme indinjate. Një fitore e tillë 100 për qind na rikthen në kohët e votimeve parlamentare të komunizmit kur kuvendi nuk ishte një institucion ku kunvendohej. E gjithë kjo tregon se çfarë po ndodh me KMSH-në dhe se në çfarë rrjedhash po futet ky institucion, duke i shërbyer jo komunitetit, por grupeve anonime që e kanë uzurpuar me mjete ilegjitime.

Comments

  • Pash zoten a keni Fe a Besoni ne zot. Pse mashtroni njerzit? Tju vije tur.

    Mashtrimi numer nje: Ka pasur komision dhe pjese e tije kane qene myftiu i shkodres.
    Mashtrimi nr 2. Nuk ka fituar me 100 % te votave sepse kundershtari ka marre 15 vota.

    Pse futni fitne mes njerzve? Une kam qene pjese e mblelljes dhe nese deshironi mund tju them dhe emer mbiemer timin.

    Ju thjeshte jeni shpifes dhe e vertetoj 100%

  • Dua tju pershendes duke ju kerkuar te mos shpifni dhe mos mashtroni lexuesit.

    Une jam vete pje e Këshillit të Përgjithshëm te KMSH.

    Nuk eshte e vertete qe Ylli Gurra mori 100%

    Islami mori 11 vota, 15 vete propozuan edhe myftiun e Durresit, por u terhoq.

    Mund te me thoni ku qendron mungesa e demoklacise ne kete pike?

    Nuk ju vjen turp nga vetja qe duke u etiketuar si musliman shpifni per muslimanet e tjere?

    Allahu ju meshiroft vetem kete mund te them per ju.

  • Pike se pari, si njerez te fese qe jeni, te cilet merrni persiper edhe te perfaqesoni bashkesine muslimane ne Keshillin e Pergjithshem Drejtues, perpara se te akuzoni per shpifje perpiquni te jeni te qarte nese eshte apo jo shpifes personi me te cilin po flisni. Ajo qe ne po bejme ketu, eshte detyra jone e te informuarit te njerezve dhe per kete duhet te na falenderoni, nese jeni vertete drejtues te pergjegjshem per postin qe keni, pasi informimi, debati dhe kritikat, nuk i prishin pune kurre nje institucioni qe funksionon. Por kur kemi te bejme me nje institucion cope-cope, te zhytur deri ne gryke me paaftesi, injorance, nepotizem dhe korupsion, sigurisht qe kritika eshte nje hale ne fyt e pakaperdishme.

    Se dyti, juve vertete ju duket problemi me i madh mosakordanca e shifrave (te cilat ne cilendo menyre ta kapesh jane fiktive dhe nuk ka shance qe zgjedhjet ne ate keshill te jene te lira), nderkohe qe ne kemi folur per nje problem shume here me te madh se ky pas te cilit po kapeni ju, sic eshte mostransparenca (ende xhamite nuk dine se ke kane perfaqesues ne ate keshill) dhe vjedhja e mandateve te anetareve te atij keshilli, per te cilet nuk jane bere zgjedhje, sic e permban edhe statuti. Do te ishte mire qe, perpara se te hidheshit perpjete per nje gje pa fort rendesi sa kjo, te sqaronit njehere njerezit per keto zullume te medha qe po kryen institucioni ku ju beni pjese.
    Ne kete pike, nese doni te jeni te drejte ne gjykim, perpara se ta shihni fitnen, tek te tjeret, perpiquni ta shihni ne vetet tuaja. Kur institucioni perfaqesues i muslimaneve vjedh mandatet perfaqesuese, nuk kryen zgjedhje, por vendos njerez me dhune sipas orekseve te atyre qe e kane uzurpuar ate institucion, kjo vertete eshte fitne e pakrahasueshme perballe cdo lloj informacioni te gabuar te kujtdo organi botues (nese e verteta eshte keshtu sic thoni ju). Nese ju ju shqeteson me shume fakti qe ne nuk kemi numeruar 11 votat tuaja fiktive, sesa fakti qe ju keni vjedhur mandatet e atyre qe kane votuar ne ate salle, kjo eshte nje situate per vajmedet.

    Se treti, po sqarojme situaten per te cilen ju po flisni. Ngjarja ka vijuar keshtu. Selim Muca ka propozuar Ylli Gurren te riqendroje ne postin e Kryetarit te Keshillit, dhe per procedure ka propozuar Islam Hoxhen, ne menyre fiktive sa per te qene dy kandidatura. Nderkohe qe kishte dhe nje propozim per Redi Qukun, por Redi u terhoq. Pas Redit, u terhoq edhe vete Islami, duke u shprehur se ai vete ishte dakort qe te zgjidhej Ylli. Megjithate, kandidatura e Gurres u hodh ne votim ashtu me nje kandidat konkurues te dorehequr dhe te gjithe unanimisht u shprehen pro (a kish sesi te ndodhte ndryshe?). Me pas, ne salle ka pasur te qeshura (kujtohu njehere se mos ke qene edhe ti prej atyre qe jane gajasur me kete situate) dhe dikush eshte kujtuar se kane harruar te ngrene komisionin e votimit. Keshtu qe, per efekt letrash (jemi gjithnje ne suaza te fiktivitetit) kane ngritur nje komision qe ka perseritur nje procedure sa per te rregulluar letrat. Tani, ti quaje si te duash kete situate, por, votimi i pare ka kaluar pa asnje vote kundra, ndersa i dyti nuk ka vlere pasi vendimi u mor njehere dhe normal qe votat kundra jane perfshire sa per te mos lene nam me letra.
    Megjithate, e gjithe kjo eshte vetem nje skene qesharake qe thjesht tregon se cfare bajalldie eshte ai institucion. Sido qe te kete qene, votimi ka qene fiktiv, jo vetem sepse ate pune e vendos Selim Muca dhe te tjeret vetem ngrene kartonin, por edhe se, edhe ata qe ngrene kartonin i ka zgjedhur Selim Muca dhe jo institucionet perfaqesuese te besimtareve, sic e kerkon statuti. Pra, jo vetem qe votimi ka qene ilegjitim, por edhe keshilli vete eshte ilegjitim, pasi nuk eshte bere me zgjedhje te lira qe vijne nga xhamite. Me nje fjale, ai komunitet, nuk perfaqeson absolutisht besimtaret muslimane. Ky eshte problemi me i madh, fitneja me e madhe, zullumi me i madh per te cilin duhet folur dhe jo protokollet fiktive me te cilat kamuflon banalitetin e vet KMSH-ja.

  • wow…. Selim trimi po ben ligjin… ku jane besimtaret myslimane? a s’ka me burra xhemati shqiptar? keto jane arsyet qe te bejne te kuptosh se si ndodhi 1967 n shqiperi

    • Arnauto, komplet dakort me thirjen per aksion pervec faktit se keto thirjet drejtuar burrave supozojne se punet mund ti ndreqin burrat kur eshte se dhe ata qe i kane sjelle punet ne kete derexhe jane burra. Besoj qe duhen perfshire grate myslimane se shpesh kane treguar qe kane dhe me shume mend dhe me shume integritet se burrat qe kemi pare verdalle.

  • Ezano ju keni krijuar nje profil interesant per problemet e muslimaneve ne Shqiperi, por nuk ua rrit vleren “moskoordinimi” i te dhenave nga 85% ne 100%, pastaj crendesi kane keto ne krahasim me deislamizimin e shqiptareve cdo dite. Muslimanet shqiptare duhet te merziten per cdo lajm ne disfavor te tyre dhe duhet te gezohen per cdo lajm ne favor te tyre. Shumica e muslimaneve mendojne se ka edhe gjera te bukura ne islamin tek shqiptaret, sic jane hapje e Universitetit, ndertimi i xhamise, rihapja e Medresese se Beratit pas 4 vitesh qe ishte mbyllur, e shume gjera te tjera. KMSH ka me shume se nje vit qe te pakten se degjojme me per probleme pronash. Shyqyr qe po i bejne dy pune te hajrit. Dhe ne kete rast ti themi Mashaallah, e jo gjithmone Mazallah…..

  • Per komentuesin Arbi,
    Po te drejtohem ty sepse komentit te ezanit me siper nuk mund t’i hiqet apo shtohet asnje presje. Moskoordinimi i shifrave nga ana e ezanit eshte fare irrelevant dhe ajo qe ndodhi ne Mbledhjen e keshillit te pergjithshem nuk ka fare, po fare ama, te beje me deislamizimin e shqiptareve. Deislamizimi eshte peshqesh edhe i KMSH, qe me zullumet e veta ia ka arritur te zhbeje faktorin musliman ne Shqiperi.
    Lajmet ne favor apo ne disfavor te muslimaneve as ngrohin dhe as ftohin me njeri. Se ta zeme per shembull nuk e di kush na qenka kjo shumice muslimane qe qenkesh gezuar kaq shume per ate palo Universitet as mish as peshk, apo per medresete qe po e humbin fare profilin fetar, nga ku supozohet te vije kontigjenti per Universitetin e Henes (bedrit d.m.th). Ndersa persa i perket faktit se s’po degjokemi KMSh per pune pronash, nuk e di se per cfare pronash behet fjale, se ato qe ishin u vodhen,u shiten e u plackiten si mos me keq e per turp dhe disa nga ish-funksionaret e zgjedhur me bekimin e Selim Muces dhe gylenxhive te Kryesise aktuale qe ne perberje ka po ato te djeshmit, jane akoma neper dyert e gjykatave(mos harro se Betim Truci ishte i perzgjedhuri i atyre qe po “ndertojne” medresete dhe universitetin). Keto nuk jane as per Mashaallah e as per mazallah, por jane per Eudhu bilah.
    Per te mos folur pastaj per nivelin intelektual ose integritetin moral te kryesise, se do na bjere te fiket.

  • Me thuaj me ke rri, te them se kush je. Ato filogylenxhinjte, kane ndejtur me sulltanuc selimin dhe jane bere si ai, rren ai rrejne dhe keta, ngroh veze ne karrige ai ngrohin veze keta, vjedh ai vjedhin dhe keta (rasti i betimit), diktator dhe perjashtues ai, perjashtues dhe diktatore dhe keta, s’ka haber te lidhe dy fjale ai, skane haber te lidhin dy fjale dhe keta.

  • Jam plotesisht me mendimin e Bosit, vetem se dua te shtoj dicka; Selimin e kuptojme se ishte dhe i shkolles se qoftelargut (njesoj me ate qe sapo iku nga kjo dynja), por keta “rinia” si u katandisen ne kete derexhe? Mjer mileti musliman kur dhe Selimi te shkoje nga kjo bote, imagjinoni nje “Selim” te ri 32 vjecar.
    Hajt tung.

  • O ju te kesaj faqeje per ata qe ju njofin dhe kane njohje fetare kam nje pyetje:A lejohet te mereni si deshmitare ju simbas Sheriatit Islam?!(Persona te tille fitnexhinj qe rrine si dallavere ska nevoje kush ti degjoje)

  • Asgje e re nuk ka ndodhur ne KMSh. Qenkan parashikuar votat perpara me marreveshje, po pastaj? Ku eshte problemi? Qenkan anashkaluar keshillat e xhamive, si perhere, po pastaj? Ku eshte jeta institucionale qe bejne keto keshille xhamish? Imamet e xhamive vete a kane nisur t’i pyesin e t’u binden keshillave te xhamive?

    KMSh sot eshte ne ditet e veta me te mira qe ka pasur ndonjehere dhe kete e di mire edhe ai qe ka shkruar per mangesite e rradhes ne zgjedhjet e rradhes. Sot KMSh eshte institucion per te paren here qe nga koha qe eshte rihapur. Alternativa ndaj ekipit te sotem te KMSh-se (nuk kuptoj ketu Selimovskin) eshte kaosi dhe mosbesimi midis aktivisteve te xhamive, te cilet nuk kane qene ne gjendje te qullosin gje keto vite. Ne na duhet nje institucion qe minimalisht te ruaje dinjitetin ne nje shtet pa dinjitet si yni, dhe te mos i shese te gjitha interesat e myslimaneve, e te mos i shese lire – se qe do t’i shese ca, kjo eshte e ditur qe ne fillim. Idete qesharake per shendoshje totale te KMSh-se, te cilat vazhdojne prej 20 vjetesh neper idealiste, jane te pabaza dhe te parealizueshme. Do vije dita dhe kane per t’u penduar keq ata qe sulmojne KMSh-ne sot dhe nuk e mbeshtesin, sot kur ka me shume dinjitet se kurdohere. Nuk eshte e thene qe kjo te vazhdoje gjate. Jane te gatshme strukturat e tjera paralele me Gjinish e shoke, qe presin sa te fitoje PS-ja e te marrin me sulm shteteror karriget. Po nuk u ndihmuan keta qe jane tani, qe te forcohen, ndonese jane ashtu si dihet qe jane, alternativen e vjeter e njohim tashme.

    Keto sulme ne emer te ndershmerise totale nuk jane te keqia ne vetvete, po ne nje shoqeri te semure si e jona, ku korrupsioni ka kapur te gjitha nivelet, nuk jane realsite kerkesat per pasterti ne nje institucion te varur nga ky shtet kriminal e nga kjo shoqeri e semure. Tani sigurisht qe i ofruam shume material cave qe paguhen per ta vjele, dhe do shtoja se ne jemi i vetmi komunitet qe i hapim rraqet ne kete fare feje ne publik dhe i leme njerezit te tallen.

    • Nuk e di kujt i thua dinjitet? Nese diktatura eshte dinjitet, ok.Me sheriat islam eshte qe merret mendimi i shumices ne menyre demokaratike. A ka pasur nje demokraci ne keto zgjedhje dhe ne ato te tjerat me perpara? Ajo qe mund te thuhet me plot goje KMSH eshte futur ne nje qorrsokak , ku nje sekt pakice do te sundoje shumicen myslimane sunnite hanefije.Tani KMSH eshte ne periudhen me te erret, sepse nese perpara e dinim se cfare ndodhte ne KMSH , me gylenxhinj-nurxhinj ne krye, nuk do merret me vesh asgje. Ku shkelin ata nuk mbin bari.Arsimi vertet eshte shume i rendesishem per myslimanin. une vete nuk jam kunder qe nxenesi-studenti te mesoje krahas arabishtes-gjermanishtes-anglishtes edhe turqishten. por jo te jete kjo gjuha kryesore. Lendet duhet te behen ne arabisht( fetaret) dhe jo ne turqisht; perspektiva e studenteve kur mbarojne fakultetin teologjik te jete qe te shkojne te bejne nje master ne vendet arabe dhe jo ne turqi.Sa me afer vendit burimor te behen studimet aq me e paster merret feja. dhe kam nje pyetje : A duhet nje pakice mish i huaj per ne, te drejtoje shumicen vendase sunnite hanefije? Nese flasim per anen financiare. Medresen e financonte dikur shoqata e Katarit me fondet e veta. Dhe kishte hartuar edhe projektin per ndertimin e fakultetit islamik. Nje dosje qe u dorezua ne qeveri dhe nuk u miratua.Menjhere KMSH merr vendimin qe ta heqe medresene nga sponsorizimi dhe pergjegjesia e Katarit dhe ua kalon turqve ku u jep njekohesisht edhe te ardhurat qe merrte nga vakefet.Pra shkurt turqit kane vjedhur qysh ne fillim.ka nje bashkepunim midis gylexhinjve-nurxhinj dhe qeverise e KMSH bashke ne dem te myslimaneve shqiptare. Qe keshtu mos na shit genjeshtra qe qenkemi ne ditet me te mira gjate ketyre 20 viteve, por jemi ne kohen me te keqe.Qeverite shqiptare qe te gjitha kane pasur doren e tyre te gjate brenda KMSH. Edhe i ndjeri Sali Tivari, ka pas qene hetues ne kohen e komunizmit.Si tha Fatos Nano: miku im i ngushte per Sali Tivarin.Sa per vakefet; KMSH nuk ka pasur kurre nevoje te shiste pronat, rrogat e myftinjve jane paguar nga shoqatat, te imameve po prape, lere qe cdo shoqate duhet te paguante cdo muaj me mijera $ per KMSH. Medreset jane financuar nga shoqatat. Atehere , vakefet pse i shiti? Pse e hoqi administrimin e medrese nga Katari qe nuk i kerkonte leke por e financonte vete , dhe ia kaloi turqve te cilet duhet KMSH tu jape te ardhurat e vakefeve..? Nese kesaj i thua qe ne qenkemi ne periudhen me te mire, dhe po dua ta mendoj sesi do jete me mire akoma kur te na kene uzurpuar komplet?Nuk do mbetet nx ne medrese , do ta ktheje ne kolegj Turgut Ozal, ose do ti vene emrin e tij pas vdekjes: Fetullah Gylen.

      • I nderuar imam, po te nderoj titullin, edhe nese nuk je imam i vertete. Nje imam i vertete nuk do t’i drejtohej dikujt me fjalet “mos na shit genjeshtra”. NE kete forum kemi detyre qe ta pranojme si vella besimtar ate qe flet si besimtar dhe keshtu, automatikisht, ne komunikim duhet te respektojme fjalen e Resulullahit alejhi selam, “Gjej nje justifikim per vellain tend”. Nese te duken te rreme fjalet e mia, mund te me thuash se e kam gabim, mund te me korrigjosh, mund te me quash te papergatitur, te painformuar si duhet, te nxituar ne perfundimet qe po nxjerr; po nuk mund te me quash genjeshtar. Psh. une ty qe thua ketu se rahmetliu Tivari paska qene hetues, nuk te them dot “genjeshtar”, por te them pyet edhe nje here.

        Kur ti thua se “nurxhinjte” drejtojne shumicen vendase hanefije, une po te them se nurxhinjte jane hanefinj, ne dallim me mua qe nuk jam, dhe me shumicen e shokeve te mi neper xhami. Cfare lidhje ka hanefizmi, nje shkolle juridike si te tjerat, me problemin e nurxhinjve? Po qe se biem ne kurthin dashakeq te propagandes mediokre rreth hanefinjve te mire dhe johanefinjve te keqij, atehere i nxjerrim automatikisht te mire nurxhinjte. Hanefizmi eshte drejtim tekniko-juridik i ritualit, nuk eshte ideologji as politke dhe nuk eshte qendrimi ndaj hanefizmit qe i ben apo jo nurxhinjte sekt. Nurxhinjte ndoshta plotesojne kushtin per sekt apo per tarikat postmodern prej faktit se i jane ujdisur totalisht nje imami gati te pagabueshem, si dhe deri vone fare kane qene krejt hermetike ne jeten e tyre organizative, si pasoje e persekutimit, e jo per sport.

        Ti flet per shoqatat arabe, po ato u diskredituan i dashur imam, me te drejte a pa te drejte, ka shume pak rendesi per temen tone. Ato nuk paten fuqi te mbrojne veten, e jo me medresene tone. Ato nuk paten ndonje force pas vetes, sepse jemi ne diskutim forcash ketu, dhe jo ne diskutimin e te mires dhe te keqes. KMSh nuk i zgjodhi shoqatat, e as i perzuri, se nuk ka takat KMSh te zgjedhe. Nurxhinjte kane ardhur si pasoje e strategjise amerikane per te implantuar “Islamin e parrezikshem”, kaq. Arabet kane ikur po per kete arsye. Tani kur ne nuk kemi takat as te shkruajme emrat ketu, kur jemi aq sa e di ti sa jemi e si jemi, nisim dhe kerkojme fushe me lule. Po jo i dashur imam, fusha KMSh eshte e tjeterkujt, eshte e pushtetit dhe jo e jotja as e imja. Sot paska ca nurxhi ne KMSh, neser edhe keta dalin armiq dhe do vendosen te tjere e keshtu me rradhe. Nuk mund ta frenoje njeri kete proces. Pse? Sepse populli qe mund ta frenonte kete loje, nuk do t’ia dije as per pune feje, e lere me per pune KMSh-je. Pjese e faktit pse populli nuk do t’ia dije, kam frike se jane edhe ato shoqatat e dashura arabe qe sollen variante te praktikimit te Islamit,te cilat nuk ishin popullore as ne vendet e shoqatave. Qe te marre fund kjo loja “hiq e ve”, KMSh duhet te synoje mbeshtetjen e populli dhe per te mberritur deri aty duhet mbeshtetur nje dite. A eshte kjo dita, dhe a jane drejtuesit e sotem ata qe duhen mbeshtetur, e diskutojme, po jo me ketu, se shume thame.

        Ti mund te merzitesh per gjendjen, edhe une ta mbeshtes merzine, po kjo nuk ndryshon asgje. Nuk ka detyre njeri te ta lehtesoje ty apo mua jeten si mysliman. -A menduan se do thone ‘besuam’ e nuk do sprovohen?-thote perkthimi i nje ajeti ne Kuran. Ne vend se te merzitesh per ate qe nuk ndryshon dot, shih mos ndryshon ndonje gje te ndryshueshme. Ta them si vella

        • Bravo te qofte. Ne tre komentet qe ke lene ke sqaruar e permbledhur gjithe situaten ne vite e kush do ta mare vesh cfare ke thene do kete dobi e kush nuk do ta mare vesh e do te rrah uje ne hava, le te vazhdojne…

        • Per ate fjale ke te drejte, bile jam penduar pasi eshte postuar, por…kishte mbaruar puna, u postua. Dhe te kerkoj falje per ate fjale. Nuk po diskutoj per arabet se fundi fundit fajin e kemi edhe vete. Sa nga ne qe kishin aftesi te verteta intelektuale kerkuam qe te shkonim jashte me studime fetare per ta ngritur kete fe mbi baza te shendosha. Sa nga ne hapen gojen per te thene te verteten kur shikonin qe shqiptare te cilet nuk dinin te lidhnin dy llafe e fallsifikonin dokumentat per te ikur jashte me studime ? Kemi mbyllur syte. Une e kam bere.Kam pare qe kishin fallsifikuar dokumentat dhe qepa gojen. Ashtu sic edhe kam pare po prape me syte e mi, kur nje arab pasi kishte pare qe po shkonin injorantet me studime , iu drejtua nje vajze myslimane shume te afte qe te bente dokumentat per ta cuar me studime jashte dhe ajo refuzoi; te gjithe te pranishmit hapen syte; kesaj po i luteshin kurse atyre u duhej te rrinin te trokisnin pafund dyerve te shoqatave dhe te fallsifikonin dokumentat. e kam qepur gojen edhe kur pashe qe pikerisht nga ato familje qe mbaheshin myslimane te devotshme dhe punonin per islam , fallsifikuan dokumentat per te studiuar jashte ne Turqi me preteksin qe perderisa jane te afte per fe, e duan kete fe , u lejohet ta fallsifikojne deftesen e shkolles. Qe keshtu nese ne gabuam, na bie po prape ne ta rregullojme .Kjo gazete eshte fillimi, duhet organizim i metejshem i te gjitheve ne bashke.Por nuk e pranoj kurre qe ne qenkemi ne fillimin e diteve tona me te mira pergjate ketyre 20 viteve , sepse nese deri dje kishim vjedhje nga KMSH ne te gjitha format, tani kemi nje islam-biznesi.Shikoji sesi i kane te organizuar medresete ne kosove dhe Maqedoni. Me fondet e kujt mbahen? Ne mund te fillojme te marrim nga pervoja me e mire e shteteve rrotull nesh. Sa per turkun, ai do qe te marre role lideri ne Ballkan ne fushen e fese. Pyet nje cike se pse nuk vazhdojne te mblidhen me kryetaret e mesihateve islamike te ballkanit, do marresh nje pergjigje shume interesante qe nuk ka lishje me arabet. Prandaj jo cdo gjeje , duhet tia faturoni arabeve.

  • Ne jemi i vetmi komunitet qe i hapim rraqet ne publik, sepse mendoj se e kemi fene seriozisht ndaj nuk duam ta leme ne duar xhepistesh. Ne jemi muslimane dhe besojme se mbi te gjitha suksesi dhe deshtimi jane ne dore te Zotit. Ne e shohim veten vetem si mjete, nepermjet te cilave i Gjithepushtetshmi do te realizoje planin e Vet. Ne kete menyre, une besoj se ne na takon te luftojme per te drejten dhe te mos trukojme me plasteline imazhin tone, duke kaperdire gjithcka, per hir te nje imazhi fals, qe, ruaje sa te duash, ta prishin nurxhinjte me ilahite tallava qe kendojne per ditelindet e Profetit, ose ta prish Bujar Spahiu (nenkryetari i sotem) me analfabetizmin e vet oratorik, ne vazat e Bajrameve. Nuk mendoj aspak se mund te kemi sadopak dinjitet me figura te tilla qe lancohen (ne fakt, vetelincohen) neper ekrane si Bujar Spahiu, Dorian Demetja, e mbi te gjitha Selim Muca e Shaban Salihi.
    Pastaj, per cilat interesa te muslimaneve flet ti, qe nurxhinjte nuk do na i shesin? Deri tani, nurxhinjte kane treguar se po i shesin te gjitha interesat e muslimaneve, duke filluar qe nga pronat, imazhi yne publik, integriteti institucional, mospercarja e muslimaneve etj. Dhe kete e bejne fare thjesht, sepse nuk kane interesa te perbashketa me pjesen tjeter te muslimaneve. Sepse interesat e tyre jane ngushtesisht fraksionare, sektare.

    Nga ana tjeter, nurxhinjte po bejne pazar me fene tone, duke u marre vajzave tona me shami, 1.7 milion leke te vjetra per nje vit shkolle ne medrese (ne nje kohe kur asnje shkolle publike nuk i pranon), po monopolizojne parate dhe autoritetin e KMSH-se per te realizuar projektet e tyre, po synojne te shtrijne ndikimin e tyre kudo, me synimin qe nurxhizmi te behet fe zyrtare ne Shqiperi.

    Ti thua se asgje e re nuk ka ndodhur. Vertete? Por nese edhe nurxhinjte po veprojne njesoj si Betim Trucet dhe Ermir Gjinishet, atehere per cfare na qenkan me te mire? Sepse kane disa para turqish me shume, nepermjet te cilave, po synojne tu imponohen te tjereve? Perkundrazi, keta jane me te keqinj, sepse keta po vijne me nje projekt te qarte qe synon te pushtoje hapesiren fetare muslimane ne kete vend, duke aplikuar konvertim me dhune institucionale te Islamit shqiptar.

    Por nderkohe, pyetja shtrohet, me cfare mjetesh erdhen ata ne krye te KMSH-se? Me zgjdhje nga xhamite? Me sjllje te mira dhe devotshmeri fetare? Apo me ndonje sherbim ekstra, nepermjet marifeteve siasetcore makiaveliste apo fetullaiste (qellimi justifikon mjetin), me te cilin kane arritur ti fitojne zemren Selimovicit, e madje edhe ndonje pushtetari te vocken qe ujdis me celular punet e KMSH-se, nepermjet kanosjes me kamzhikun e shtetit?
    Nga ana tjeter, a nuk mendon se nurxhinjte kane peshen e tyre te shkakut perse ai komunitet (KMSH-ja) nuk eshte rregulluar deri tani? A mendon se Zoti mund te jape bereqet nepermjet mjeteve te tilla?

    Se fundi, ti quash qesharake kritikat qe behen ne emer te se drejtes, duke e konsideruar qesharak idealizmin, eshte fatalizem krejtesisht jorealist. Kjo logjike qe ti parashtron, ne emer te realitetit, nuk ben gje tjeter ne thelb vetem se legjitimon zullumin, duke u pajtuar me te keqen. Idealizmi nuk eshte kurre qesharak. Idalizmi eshte qendrimi me realist qe mund te kete njeriu i drejte.
    Kush eshte alternativa?
    Eshte shume e qarte: qendresa, denoncimi i se keqes dhe deshmimi i se drejtes.
    Kjo ka qene historikisht detyra e njerezve te drejte e te ditur dhe kjo e ka mbajtur boten gjalle. Sigurisht KMSH-ja ka 20 vjet qe eshte objekt i perpjekjeve te muslimaneve dhe nuk eshte rregulluar. Ne fakt e gjithe bota ka qene perjetesisht objekt i moralisteve, filozofeve, politologeve, juristeve dhe ende nuk eshte rregulluar, por a mos valle perpjekja e tyre ka shkuar dem? Sigurisht qe jo, sepse ajo ka mundur te jete kjo qe eshte, pikerisht ne saj te perpjekjeve te tyre dhe here pas here eshte rregulluar disi me mire e here disi me pak, ne varesi te rrethanave. Mundet te kish qene shume here me keq, pa veprat e njerezve te mire. Per kete arsye, edhe perpjekjet e atyre qe e deshmojne dhe mbrojne te miren nuk shkojne asnjehere kot.

    • Dalan, me fal qe te pergjigjem vone, por nuk e kam hapur rregullisht blogun dhe vone e vura re repliken. Mbase kjo pergjigje nuk ka shume kuptim se eshte e vonuar, plus qe sot blogu ka nje shkrim me te detajuar per KMSh-ne.

      Ne rradhe te pare, te sqarojme dicka. Ti ke shkruar :

      “Ti quash qesharake kritikat qe behen ne emer te se drejtes, duke e konsideruar qesharak idealizmin, eshte fatalizem krejtesisht jorealist.”

      Kurse une kisha shkruar:

      “Idete qesharake per shendoshje totale te KMSh-se, te cilat vazhdojne prej 20 vjetesh neper idealiste, jane te pabaza dhe te parealizueshme”

      Pra nuk quaj “qesharake” KRITIKEN, por IDENE PER SHENDOSHJE TOTALE TE KMSH. Pra kritka e ketij shkrimi qe po komentonim ketu, NUK ESHTE QESAHRAKE, sepse une te tille kam quajtur (mbase gabimisht, po do sqarohem) vetem utopine 20 vjecare qe beson se ne nje shoqeri te korruptuar e te semure, pa respekt per ligjin dhe drejtesine, te shkeputur nga bota islame dhe tradita islame, indiferente ndaj fese, paskemi per te pasur nje institucion te drejte fetar! Institucione te drejta fetare nuk ka edhe ne shoqeri ku tradita fetare nuk eshte shkeputur kurre dhe ku shoqeria eshte shume me homogjene dhe e interesuar per fene se kjo jona. Jam nje lexues i hershem i ketij blogu (ne variantin e vjeter te tij) dhe nuk kam gjetur ndonjehere gjera qesharake ketu, prandaj dua te distancohem nga ky keqkuptim.

      Duke shpresuar se sqarova kete pike, po kthehem tek kritka

      Qe te kete kuptim denoncimi dhe kritika ndaj nje institucioni si KMSh, duhet ne rradhe te pare qe kjo te behet ne emer te nje levizjeje apo grupi. Sa kohe qe asnje levizje dhe asnje grup i organizuar nuk ekziston, kritika dhe qendresa ndaj KMSh-se eshte thjesht nje sport i bukur i intelektit, i cili shfrytezohet nga pale te treta per qellime qe nuk i parashikon fare kritika.

      Mund t’i kthehemi kesaj pike para se te shkojme me tej: cfare kuptimi ka kritika (se fjala rezistence nuk legjitimohet fare kur ka mungese pjesemarrje ne perplasje me KMSh)? A synon kjo ndryshimin apo thjesht ndeshkimin emocional ne distance te ca njerezve qe dihet se nuk kane cipe ne faqe? Nese synohet vetem kjo e dyta, mund te hapim ndonje grup ne Facebook, me titull “Ky kastravec do kete me shume perkrahes se KMSh-ja e Selimit dhe Betimit”.

      Por nese synohet ndryshimi i gjendjes, si minimum duhet te kete nje grup te organizuar, se asnje organizate nuk ndryshohet duke i fryre nga larg, por vetem me perballje dhe veprim praktik. Problemi eshte se asnje grup deri me sot nuk ka mbetur pa u korruptuar me pushtet nga KMSh apo pa u terrorizuar deri ne heshtje apo bashkepunim nga shteti, me kercenime e shantazhe.

      Nese kritika ka si qellim “sensibilizimin e opinionit”, ne Shqiperi shperthen Gerdeci, vidhet thesari i shtetit, shiten ujerat tek greku (lista nuk mbaron) dhe askush nuk sensibilizohet, se sensibilizimi nuk eshte i vertete po nuk coi ne veprim. Imagjino sa po u sensibilizoka opinioni per faktin se Selimi po shiska vakfin (Berisha shet per pushtet territorin, socialistet vodhen thesarin e shtetit) apo po sundoka me vota te manipuluara, si shumica derrmuese e qeverive nga ’90-ta e ketej. A ka me interes te pergjithshem se tek shkeljet qe bejne qeverite apo tek ato te KMSh-se e cila i intereson nje numri shume te vogel shqiptaresh?

      Dallimet nga e kaluara te institucionit KMSh jane te qarta besoj:

      a)aktivitetet per Mevlud, qofte edhe me tallavane e preferuar te shumices se shqiptarve, jane kthyer ne nje ritual gati zyrtar, ku nuk mungojne drejtues te larte te shtetit, te cilet me pranine e vet i japin nje lloj peshe publike qe nuk e ka patur KMSh-ja. Imazhi i Islamit, i ashpersuar prej terrorizmit nderkombetar, por edhe prej papergjegjshmerive te adoleshenteve vendas, ka nje shans, sado jo krejt dinjitoz, qe te paqetohet, te akomodohet e te mos frikesoje popullin e thjeshte qe u rri larg xhamive.

      b) universiteti teologjik, qe vetem nen kete format te KMSh-se u arrit. Cdo shkolle fetare, sado e dobet dhe diktatoriale (sic besohet se do jete kjo qe po hapet) eshte nje burim i fuqishem per te furnizuar nje ligjerim vendas per Islamin.

      c) njeqind vogelsira e detaje te rendesishme, qe nga faqja elektronike, sigurisht mediokre, po e rregullt, e deri tek vendosja e rregullit, qofte edhe padrejtesisht, neper medrese, te cilat kishin humbur minimumin e kredibilitetit si shkolla deri dje.

      Populli i gjere nuk ka nevoje per romantike apo utopiste qe kane nge te debatojne si ne internet per variantin me te sakte te Islamit, por kerkojne nje burim te besueshem dhe te parrezikshem te fese. Nderkaq qe komunitetet e tjera fetare ne vend kane sigurisht mistiket e utopistet e vet, ata nuk kane peshen e ekzagjeruar qe homologet e tyre myslimane kane ne xhami. Dera e kishes eshte e hapur per te gjitha moshat dhe nivelet e leximit, ne dallim me “elitarizmin” qe mbreteron ne xhamite tona. Ekipi medioker, provincial, sektar, por ama metodik, populist dhe me kembet me afer tokes, qe drejton tashme KMSH-ne, duhet te kishte ardhur ne fuqi me heret, ky eshte i vetmi problem. Populli i thjeshte qe ka nevoje per fe te organizuar dhe jo disidente fetare, kerkon nje adrese ku te gjeje derman, dhe, ne katrahuren globale te viteve 2000, plus rrumpallen specifike shqiptare, KMSh-ja e sotme ofron te keqen me te vogel, te keqen qe e njohim dhe ia dime limitet. Shpirtrat e lire dhe kerkues, organizimet qytetare rreth fese le te ndertojne axhendat e veta, se ka aq liri ne Shqiperi sa te krijojne ligjerimin e vet te pavarur fetar, duke neglizhuar KMSh-ne. KMSh-ja duhet te percaktoje datat e festave, te shperndaje keshilla te thjeshta feje, te mbaje xhamite hapur dhe te prese per vizita autoritetet.Nuk duhet pritur me teper prej keij lloj institucioni. Shqiperia eshte vend sekular dhe nuk ka fe zyrtare, dhe gjithkush le te ndjeke ate kuptim te Islamit qe e bind personalisht, duke toleruar te tjeret, po sidomos duke toleruar nevojat e popullit te gjere qe nuk praktikkon perdite fene, i cili popull ka nevoje per institucione teknikisht te besueshme, qe te mund te identifikohet me to. Gjithe alternativat e tjera per KMSh te perkryer nuk jane realiste. Aktivistet e rinj fetare ende nuk jane te besueshem tek shteti, e pa mbeshtetjen e shtetit nuk ka KURRE ndryshim ne KMSh.

      KMSh, ne dallim nga Kisha Katolike qe varet dhe rrjedhimisht mbeshtetet nga Vatikani, apo nga Kisha Ortodokse e cila faktikisht varet dhe mbeshtete nga Greqia, eshte deri tani nje institucion qe varet vetem prej shtetit-kukull shqiptar, por NUK mbeshtetet prej ketij te fundit. Dmth KMSh varet nga nje shtet i varur, i cili sherben vetem si polic dhe jo si ndihme per komunitetin perkates, ne dallim me varesine produktive te komuniteteve te tjera nga shtete te pavarura. Nese Turqia vertet perfshihet ne punet e KMSh-se, qofte edhe permes nurxhinjve, ky eshte nje lajm i mire dhe jo i keq. Ne menyre qe KMSh te fitoje pavaresine qe gezojne Kisha Katolike dhe Kisha Ortodokse, paradoksalisht duhet te varet ne nje shtet te huaj, si keto. Po edhe kjo shprese, “e keqja me e vogel”, nuk ka shume shanse te realizohet, pasi perplasja USA-Turqi ka per te favorizuar anti-turqizmin e metejshem ne Kosove e Shqiperi dhe serish KMSh do jete ekskluzivisht nen meshiren e vagabondeve te shitur te shtetit shqiptar. Nurxhinjte kane per t’u bere armiq publike me shume se selefinjte e djeshem.

      Analogjia midis perpjekjes globale te njerezimit per progres dhe perpjekjeve te nje grupi aktivistesh pa pervoje keto 20 vjet per te ndryshuar KMSh-ne, nuk jane te te njejtit rrafsh. KMSh si institucion perfaqeson denjesisht deklasimin dhe vendin margjinal qe kane myslimanet praktikante sot ne Shqiperi, apo me gjere, vendin qe kane ne shoqeri tradita islame, lidhjet me boten islame, respekti i shenjterive te Islamit. Kur te ndryshojne keto kondita, edhe institucioni perfaqesus i fese paralelisht do kete ndryshuar. Rruge tjeter per ndryshim nuk ka. Ekipi i sotem i KMSh-se eshte aty si pasoje e politikes qe i diktohet shtetit shqiptar, per te institucionalizuar Islamin “paqesor” “joarab” dhe eshte fat i madh qe kjo politike ka mbeshtetur kete variant (per momentin), sepse ende behet fjale per Islam suni, me gjithe problemet e mundshme. Tenderin neser mund ta fitojne grupe te tjera, te cilat ekzistojne dhe jane aktive.

      Desha t’i shkruaj keto fjale per te konfirmuar kritiken qe me bere, ate se legjitimoj padrejtesine: PATJETER. Padrejtesine pa alternative dite nate e mbeshtes, deri sa nuk eshte kufer, por kaosin dhe mungesen e stabilitetit, jo. KMSh duhet mbeshtetur ne eksperimentin e vet per t’u bere institucion aktiv dhe popullor, pikerisht sepse populli dhe jo xhemati ka nevoje per te, ndonese nuk ua ka besen njeri Betimave, te cilet sigurisht nuk ndryshojne shume ne arome nga Ermiret.

      • Jam dakort me idete e tua ne masen me te madhe. Por njerzve te cileve po u firohen leket cfare tu themi? Ka prinder qe qajne sepse do te duhen te paguajn per tre femije ne Medrese 1.700.000 here 3 baras 5.100.000.Ketyre qyqareve a tu themi “keshtu eshte, qeveria e korruptuar, opozita e korruptuar, edhe KMSH e tille eshte, pra bej si te besh derman” kesaj i thone “le ti bie kujt ti bie vetes time mos ti bie”. Per kete duhet qe kjo bashkesi njerzish qe e qeshin Selimin dhe shpuren e vet, perderisa nuk leviz nga vendi dhe te kerkoje llogari ne menyre institucionale per anomalite, perhere ndonje “selim” te ri do te kete per imazh publik. Feja jone eshte fe e sakreficash, po kush do te beje sakrefice tashme pasi kemi dale nga sakrefica 40 vjecare me xhepa cpuar, tashme eshte koha e garave, dhe gare nenkupton nenshtim tek vija e finishit. Perderisa lidere te rinje te mos dalin ne gjirin e bashkesise, qe me inteligjence, devotshmeri dhe mos rehatimin e tyre te mobilizojne njerez, “Selimet” do te shkojne e do te vijne dhe tarifat per medresistet do te shkojne vec duke u ngritur.
        Poshte rehatlliku.

        • Taku, sakrifica e vertete nuk eshte kaq e kollajte. Pse duhet studiuar ne Medrese patjeter? Pse nuk mblidhen firma per nje projekt-ligj per shkollim shtepiak (home schooling) si ne USA? Pse nuk mblidhen 10-15 intelektuale dhe te themelojne nje shkolle qe te sfidoje Medresene dhe Gjimnazin njekoheshisht? Shkolla private mund te ngrihen, apo e kam gabim. Kjo eshte sakrifica e vetete. Te merresh me Selimin dhe BEtimin nuk eshte fare sakrifice: Sali BErishen dhe Edi Ramen i shajne perdite, po nuk u hyn gjemb ne kembe atyre me te shara e kritika. Nuk eshte fare sakrifice kritika ne nje kohe kur fjalet jane zhvleresuar.

      • Ne teresi e respektoj analizen tende, por nuk mund ta pranoj ate. Gjykimi yt eshte i mbushur me doza fatalizmi.
        Ne nisemi nga kendveshtrime te ndryshme. Ti mendon te gjesh xhandarin me te mire ku turmat te mund te genjehen ne kahjen me te mire te mundshme dhe te gjejne rehat perfundimisht, ndersa une mendoj se e kunderta, mungesa e rehatise, shqetesimi i perbashket per gozhden qe kemi te gjithe nen kepuce e qe na ther per cdo hap qe hedhim, mund te na shtyje te kerkojme ndonje fare rrugedalje. Shteti, nurxhinjte, ambasadat kane nje zgjidhje per Islamin ne Shqiperi: valium. Ne fakt, kjo eshte zgjidhja per ti shpetuar kaosit.
        Nderkohe une mendoj se ajo qe na duhet eshte: kafeine. Keshtu do te mund te evidentojme cdo dite realitetin tone, duke ndergjegjesuar njerezit per ate cfare po ndodh.
        Une mendoj se shoqeria mund te jete e gjalle, vetem kur funksionon nje organ shume i rendesishem i saj, reagimi shoqeror, apo, nese do ta perkthenim sipas nje anatomie shoqerore fetare: Emer bin Ma’rruf. Sensibilizimi eshte dicka qe godet si nje pike uje, cdo dite, duke krijuar opinionin e duhur per realitetin. Ne te kundert, heshtja, i ben iluzionet jetegjata, derisa trupi shoqeror, i mbushur per nje kohe te gjate me lende toksike vdes.

        Ndryshe nga ty, une i shoh nurxhinjte nje rrezik edhe me te madh sesa Ermiret e dikurshem. Kjo vjen sepse ata jane gati te pranojne cdo lloj padrejtesie, cdo lloj zullumi, vetem qe revolucioni i tyre latent te vazhdoje marshimin neper katakombet periferike ku nurxhizmi nderton mbreterine e vet virtuale (deri diten kur Marashi dhe Robespieri te vrasin njeri-tjetrin, dhe revolucioni te filloje te haje vetveten). Nuxhinjte kane deshmuar se jane te gatshem te nenshkruajne cdo lloj mynxyre dhe nuk kane kurrfare skrupulli per kete, mjaft qe abileret e rradhes te japin urdherin perkates.
        Por, nese Ermiret dhe Betimet, ishin nen presionin e xhematit dhe kjo i detyronte ata qe, te pakten per te ruajtur karriket e tyre te mbetura peng ne nje rrjet sharrash neper kembe, sot nurxhinjte jane me problematike pasi ata prodhojne topitje mendore per njerezit dhe askush nuk u kerkon me llogari. Nga ana tjeter, nurxhinjte jane jo thjesht xhandari, por ekzekutori i Islamit te vertete ne kete vend. Ata po synojne te shtrihen ne xhamite tona, duke vendosur diktatin e tyre, duke perhapur pikepamjet e tyre, si te vetmen alternative per Islamin ne Shqiperi.
        Dakort, supozojme se deri ketu jemi dakort, dhe per hir te nevojes per rend, po i tolerojme. Por perse u dashka ti mbeshtesim?! Nese ata jane sot te perzgjedhurit per xhandare, atehere, le te vazhdojne te ushqejne miletin musliman me shkopinj gome. I mbeshtesim apo nuk i mbeshtesim ne ata do te vazhdojne te prodhojne tallava per mevlude, bajalldi ligjerimore pa shije nga Bujaret per hutbet e Bajrameve, medresiste qe aspirojne cdo lloj profesioni pervec se te behen hoxhallare, universitete teologjike te laicizuara qe konkurojne dhe nxjerrin jashte loje Ez’herin dhe te gjithe universitetet e botes islame, e madje pse jo, do te vazhdojne t’ua kripin koken prinderve qe i kane vajzat me shami e nuk kane ku ti cojne, duke u marre nga 1.7 milion leke per nje vit shkollor neper mederese (ne emer te KMSH-se). Te gjitha keto, perfshire edhe keshillat fetare (bie fjala psh. si behet hallva, – recete kjo e ofruar per Bajram nga Dorian Demetja ne Top Channel), pritjen e Berishes dhe Rames dy here ne vit, etj. KMSH-ja mund ti beje pa pasur nevoje per legjitimitetin tone, ashtu sic po i ben Selim Muca, megjithe qelbin mediatik qe i plas rregullisht ne fytyre per pazaret dhe hajdutlleqet qe behen ne zyren e tij.
        Une mendoj se edhe nurxhinjte kane nevoje per nje opozite te mire dhe se asgje e keqe nuk i vjen prej reagimeve tona, pervec nese duan te ekzagjerojne shperdorimin e detyres se tyre. Une mendoj se zerat opozitare nuk jane kurre te tepert dhe se ato nuk sjellin kurrfare kaosi, per aq kohe sa ato nuk shoqerohen me veprimtari tarafore qe synon te perballet me zullumqaret ne luften e tyre per pushtet. Fjala ka per pasoje vetem ndergjegjesimin dhe mendoj se ky ndergjegjesim nuk eshte kurre i tepert dhe nuk ka per rruge vetem dy: ose nenshtrimin, ose kaosin. Ndergjegjesimi eshte nje vetedije e cila synon ti ruaje toruan miletit, deri ne diten kur shfaqet nje alternative me e mire. Une besoj se, ashtu sic thone nje sere teorishe te ndryshimeve sociale, sot pushteti ndertohet prej ligjerimeve. Ne jetojme sot ne nje mjedis ku gjallerojne nje mori ligjerimesh, e per pasoje nje mori pushtetesh ne nderveprim me njeri-tjetrin. Per kete arsye, ne mendojme se duke e thene te verteten tone, kontribuojme ne kthjelltesine e opinionit qe krjohet ne mjediset tona, gje qe orienton me mire alternativat e mundshme qe mund te dalin prej ketej. Sigurisht, ne sot kemi mungese te qarte alternative, por ama, mund te them me siguri qe, pa ekzistencen e ketij ndergjegjesimi, eshte e sigurte qe alterantiva nuk ka gjasa te vije. Keshtu, te pakten kemi gjasa te shpresojme.

        • E rendesishme eshte ta shohim problemin nga te gjitha kendet dhe ekspozimi i ideve, qofte edhe ne komente, mund te jete frymezues per ata qe duan te kontribuojne. Mund te kesh te drejte ti krejtesisht, ose pjeserisht, ose anasjelltas, po e gjithe puna eshte qe ky komunitet i vogel komentuesisht e lexuesisht ketu te ekspozohet ndaj shume kendveshtrimeve edhe te sfidohet prej tyre.

          Sa per fatalizmin: nuk me duket se eshte fatalizem vleresimi i terrenit. Nese dikush vjen e thote “mos prashit kot bregun e detit se nuk mbin gje ne rere”, ky nuk eshte fatalizem. Une mund te kem gabim ne ate qe shkrova, po vetem tek analiza pershkruese e terrenit. Nese terreni eshte ashtu si them une, i shkrete, perfundimet qe nxjerrim do te varen vetem nga ky konstatim.

          Pra, fatalizem qendrimi im do ishte sikur niveli i masivitetit ne perfshirjen fetare, bashkuar me nivelin e thellesise individuale te kesaj perfshirjeje te ishte i kenaqshem. Atehere do kishin kuptim shume gjera, dhe pasiviteti qe une reklamoj ndaj puneve te turbullta te KMSh-se do ishte thjesht kriminal. Problemi eshte se keto punet e KMSh-se i interesojne shume pak njerezve ne vend, bile pakices se asaj pakice qe praktikon Islamin ne vend. Kjo pakice e pakices eshte e percare sa i perket kuptimit te asaj cka perben KMSh-ja, dhe pastaj strategjive te veprimit ndaj saj dhe interesave qe rrjedhojne. Askush nuk ka shpallur nje manifest, nje program, nje projekt-ide per vizionin mbi KMSh-ne, prandaj ka paqartesi, kurse KMSh shfrytezon kete paqartesi te oponenteve te vet dhe vazhdon e thote se sulmohet nga “radikalet”. Ti Dalan psh, ose shkruesit e ketij blogu, ose te tjere, pse nuk publikoni nje manifest, nje projekt, si e perfytyroni KMSh-ne e duhur apo te reformuar? Pse mjaftoheni vetem me kritka reaktive ne raste emergjencash dhe nuk ndermerrni nje nisme, nuk mblidheni ne nje konvente per ndryshim, per fryme te re ne punet e fese? Kush ju pengon? Duhet patjeter te jeni shume? Nese ti beson tek ndryshimi permes diskursit, diskursi qe te jete i tille, ka nevoje per nje marreveshje qe ta formatoje – kjo, gjithnje nese do qe kontributi i ketyre debateve e komenteve te shkoje atje ku kerkon ti.

          Ja pse mendoj se kur nuk ka asnje hap minimalisht serioz per ndryshim, eshte krejt joproduktive, deri dhe e demshme te ngrihemi dhe t’i biem nje grupi me ne fund funksional (fatkeqsisht funksional jo vetem per mire ) i cili ka vene ne levizje nje strukture 20 vjet rresht te vdekur si KMSh-ja. Mbeshtjetja qe u duhet dhene atyre, eshte pikerisht ajo qe thote Resulullahi, “Mbeshtete vellain tend te cilit i behet padrejtesi dhe vellain tend i cili ben padrejtesi. -Po si te mbeshtesim ate qe ben padrejtesi?, i thane shoket e vet.- Duke e ndaluar ta beje padrejtesine, tha Resulullahi”. Nese ne KMSH llogaritet se kemi vellezer ne Allah, duhet te perfshihemi edhe jashte deshires se tyre ne punet e tyre me KMSh-ne, ne menyre qe t’i ndalojme sa mundemi nga padrejtesia. Nese KMSh-ne e ndjejme si institucion tonin, qe ka ndonje lidhje me ne, kjo marredhenie nuk mund te vendoset vetem nga larg, me kritika publike, por me imponim te ndihmes dhe perkrahjes grupore aty. Ndalimi nga e keqja dihet sesi behet ne kete rast: me fjale. Po jo me cdo lloj fjale. Nese nuk ka organizim minimal qe te mund te ndikoje sado minimalisht qe te unifikohet fjala e te fuqizohet, nuk ndalen nga e keqja njerezit e KMSh-se dhe nuk ka kuptim shume as kritika, as keshilla. Ata do te vazhdojne ta anashkalojne kritiken me stilin e vjeter te KMSh-se “po na sulmojne radikalet” etj

          Dy fjale per nurxhinjte shqiptare: nese keta jane myslimane (1), dhe kane ndikuar qe KMSh te behet institucion (2), nuk shoh pse keta duhen demonizuar. Ne nje terren jo te shkrete si yni, keta as qe do ishin qasur ne bisede fare, por ne kushtet kur gjithe perpjekjet dhe grupet e tjera me pare kane prodhuar vetem deshtim dhe destabilizmi ne punet publike te fese, ne baze te kujt shembulli me te mire demonizohen keta?

          Keta duhen perkrahur dhe mbeshtetur ne kuptimin qe i jep perkrahjes dhe mbeshtetjes Resulullahi. Paradoksalisht, tani qe paskan ardhur keta nurxhinjte e turkut tek ne, flamuri shqiptar dhe referencat nga tradita patriotike dhe fetare shqiptare kane nisur te perdoren shume me dukshem dhe dendur se asnjehere me pare ne KMSh.

          Tek e fundit keto i shkrova qe ata pese vete qe lexojne kete blog, perfshi dhe ata te KMSh-se, te shohin se edhe ata qe mund te duket sikur e mbeshtesin KMSh-ne e sotme, nuk kane asnje iluzion tek ajo. Nuk na pelqen mediokriteti, as fryma e biznesit, as sektarizmi qe ka stafi i saj sot. E dime qe KMSh-ne nuk e kane fituar vete, po u ka rene ne pako nga pushteti, gati papritmas. Nese e duan fene dhe Shqiperine, le ta shfrytezojne per mire kete detyre qe u kane ngarkuar dhe te kuptojne se po nuk bashkepunuan me xhematin, nuk do te forcohen, dhe po nuk u forcuan, po ndenjen te varur tej pushteti, neser sa te nderroje konjuktura do t’i flakin tutje.

          • Te kerkoj ndjese qe te vleresova si fatalist, por ishte thjesht shija e momentit.
            Duke iu rikthyer shkurtimisht dy pikave qe parashtron ti, ne shume raste, nje sere vellezerisht (ketu po e fus edhe veten), kemi hyre ne kontakte per te vene ne levizje makinerine e ndryshkur nurxhite te KMSH-se, por, megjithese vellezerit shqiptaro-turq jane shprehur dakort me cfare kemi sugjeruar ne, perseri asnje cm nuk kane levizur ne terren. Dhe kjo vjen per shume arsye, ku perfshihet edhe paaftesia, por edhe fakti qe nurxhinjte nuk hedhin asnje hap pa pelqimin e Abit. Keshtu, qe, sado te perfshihemi per te ndihmuar ndonje gje, eshte e kote. Shume-shume, te gjejme e te kapim Abin, qe te mund te kontribuojme sado-pak per ndonje gje. Sot praktikisht KMSH-ja ekziston vetem si logo, pasi vendimet dhe veprat kryhen ne nje tjeter kuzhine, qe ofron fast food, me mall te importuar ne menyre frigoriferike nga Pensilvania.
            Por, mendoj se nuk ka nevoje per tu lodh shume, ne menyre qe te ofrojme alternative per KMSH-ne. Mjafton nje hap i pare, per te orientuar cdo ndryshim te nevojshem: te zbatojne statutin, edhe ashtu cope-cope sic eshte.
            Nejse, ne lidhje me mundesite per ndryshim, une nuk e shoh shtetin kaq te fuqishem ne kete vend. Thjesht jemi ne te dobet, nuk eshte se nderhyrja e shtetit eshte kaq determinuese. Problemi yne eshte, sic u shprehe deri diku edhe ti, niveli i ulet i alternatives tjeter qe mund te kemi pervec nurxhinjve. Imamllaret tane, kurr nuk kane ditur te behen njehere ne nje mendje, per te punuar sic duhet me institucionin ku punojne. Prandaj, nga njera ane mire t’u behet! Le ta mbajne tani gazepin turk!
            Megjithate, nuk jam dakort qe tashme KMSH-ja eshte kthyer ne institucion. Perkundrazi, eshte edhe me pak institucion. Tani ajo eshte shnderruar ne nje apandesit i piramides gyleniste, pa lidhje me realitetin dhe interesat e muslimaneve ne Shqiperi.
            Per kete arsye nuk shoh asnje nevoje qe ta mbeshtesim, dhe per kete arsye nuk duhet lene te ece e lire, pasi ajo nuk dihet se ku e mban frymen dhe, ashtu si edhe shume rryma apo sekte te tilla, ajo eshte e rrezikshme per nje sere arsyesh:
            1. Imazhi publik, i cili behet qesharak me budallalleqet televizive qe ata servirin, nepermjet guakeve me kollare qe ata ngrene ne poste drejtuese.
            2. Liria e fese kercenohet hapur, duke moslejuar pluralitetin e gjykimeve fetare qe karakterizon kete fe prej shekujsh.
            3. Nxirren jashte funksionimit te gjitha potencialet tona si xhemat, per arsye se kultivohet pasivitet dhe nenshtrim nga njera ane, por edhe mbahet xhemati me nje kulture ku nuk ekziston kontributi individual, por vetem ai strukturor qe vjen nepermjet hizmetit te kontrolluar prej tyre.
            4. Krijohet paaftesi per tu perballur me sfida te shumta qe muslimanet kane sot ne realitet, sfida publike, ideologjike, shkencore, te cilat kerkojne pergjigje prej nje opinioni qe na shikon cdo dite e me me shume skepticizem.
            5. Pengohet cdo lloj alternative tjeter, pasi nurxhinjte veprojne ne nje menyre te tille qe kanalizon cdo burim pushteti apo mundesie per te vepruar e punuar, ne strukturat e tyre.

            Nese do te filloj ti marr me me hollesi problemet qe do te krijohen, ne edukim (ne arsimin qe ata kane ngritur), ne marredheniet mes muslimaneve, ne fitnet qe jane krijuar prej tyre e qe do te shtohen me pas, ne cdo pune qe bejne, nuk baron muhabeti.

  • Per cfare sheriati eshte fjala ketu? Kush e ka kete tagrin sheriatik per te qemtuar kriteret e deshmitareve? Ne KMSH vetem me fene dhe sheriatin qe s’ka pune njeri. Kini frike Allahun dhe merrini seriozisht kritikat qe ju behen dhe lerini pallavrat.

  • O ju kam lexuar shpesh qe shkruani Nurxhinjte sekt.Ata vehabistat thone per djetaret e Ihuaneve qe jane bidatcinj,poet skan lidhje me fene e tj.Ore dini ca flisni ju o njerez?!Po Hasan El-Bena Seid Kutub Bediuzaman Said Nursi jane djetar te nderuar qe i kane dale per Zot fese o njerez.Neqs Allahu Lart Madheruar nuk e fal hakun e robit pa ta bere ai hallall.Po kur pergojoni djetaret qe kane kaluar jeten e tyre ne rrugen e fese.Ruani Unitetin qe ka porositur Profeti a.s.se kjo eshte me e rendesishme per cdo njeri dhe jo percarja.Selam.

  • Ju lutemi permbajuni etikes se bisedes. Ketu nuk eshte pazar ku mund te flitet per emra te pervecem e te ngrihen akuza ne kete menyre. Ju lutemi permbani edhe etiken me njeri-tjetrin. Ceshtjet qe debatohen nxisin shpesh reagime emocionale qe vjen nga preukupimi i pergjithshem mbi mbarevajtjen e institucioneve te myslimaneve por nuk mund te kemi asnje te mire nga nje debat ku vetem sa nxisim antagonizmin ndaj njeri-tjetrit.

  • Jam dakort me nje koment me siper ne lidhje me objektivitetin e ngjarjeve.nuk duhet te na shqetesoje aspak se pa dilkan te palarat nese ka te tilla le te dalin dhe te pastrohen.KMSH eshte institucion qe perfaqeson fene dhe padyshim qe lupa e parjes se gjerave eshte me e imet….nga ana tjeter nuk duhet te shqetesohemi nga fakti qe te ruajme keta qe jane ne KMSH packa se jane cope sepse ne te kundert na vijne struktura paralele qe po priska tek dera…..pa dyshim ky grup ne KMSH ka bere pune qe duhet lavderuar por, ajo per te cilen shqetesohet nje pjese e mire e besimtareve, eshte mos ndryshimi ne parimet themelore te drejtimit te KMSHs, sic eshte gjitheperfshirja dhe goditja e monopolit…dje e kishin disa cunak gjoja te edukuar nga bota arabe, sot ca cunak te tjere me shkollim nga turqi, dhe asnjehere ky institucion nuk perfaqeson ne te gjithe dimensionin e tij islamin shqiptar…ne padyshim na gezon hapja e disa medreseve moderne, investimi ne disa organizime serioze, por le shume per te deshiruar prezantimi ne publik i disa perfaqesuesve te KMSHs. Aty nuk funksionon meritokracia…..sa here ka publikuar ne websitin e vet KMSH per vende vakante….sa here ka organizuar nje provim pranimi per marrjen e postit duke i dhene punemarresit nje status ligjor…feja jone eshte institucionale dhe e bazuar ne ligje dhe rregulla. Kjo nuk po ndodh ne KMSH,duke e lene institucionin me te rendesishem ne nje mjedis informal, duke e rrezikuar qellimin e saj apo dhe objektivat. Edhe kjo mbledhje tregoi qe ende KMSH noton ne ujera pazaresh miskine, dhe informalitet..Nese keta drejtues jane besimtare me qellime dhe projekte te mira, per te cilen nuk dyshon kush, le ta provojne veten e tyre ne voten e besimtareve…Ka hadith ne pasojat e kerkimit te postit…Pra edhe ne kete mbledhje duket qe KMSH nuk ndryshoi shume nga tradita e saj e gabuar. Megjithate nuk jam dakort edhe me tonet ekstreme dhe nihiliste te mos njohjes se punes pozitive qe eshte bere deri tani. Dhe per kete KMSH duhet vleresuar. Megjithate duhet pranuar qe ky institucion eshte ende shume larg nivelit te perfaqesimit qe e kerkon koha dhe situata. Dhe per kete KMSH nuk duhet te ndjehet keq por ne te kundert, te kuptoj pergjegjesine e saj. Hoxhe Gyleni, nje nder keshillat e shpeshta qe ju jep ndjeksve te projektit te tij, eshte qe ata kurre nuk duhet tia dedikojne cdo ecuri te punes se tyre xhematit te tyre sepse ky do ishte dhe shkaterrimi i atij projekti. Edhe nurxhinjte, selefistet, apo dhe ihuanet jane muslimane dhe vellezer dhe si te tille duhen trajtuar. Nuk duhet te harrojme qe disa kufij nuk duhen kaluar..Ne duhet te besojme tek vullneti i mire i gjithesecilit dhe te besojme tek njeri tjetri. Ndaj si kritikuesit dhe ata qe kritikohen sduhet te paragjykojne qellimin dhe te kalojne ne ofendime..kjo e fundit cvlereson cdo lloj pune…Zoti na ndihmofte ne dhe kete vend ku jetojme.

  • me pelqen Artan per objektivitetin.ashtu duhet te trajtohen gjith besimtaret se ata ne vete kane gjene me te cmuar”BESIMIN NE NJE ZOT”.Duhet te ndihmojme njeri tjetrin jo te demtojme veten dhe komunitetin.

  • Komentin e meposhtem e lexova me lart si pergjigje ndaj ‘dalanit’. Me te vertete nje koment qe meriton te lexohet…qofte edhe per here te dyte…

    basmachi guerrilla
    “Dalan, me fal qe te pergjigjem vone, por nuk e kam hapur rregullisht blogun dhe vone e vura re repliken. Mbase kjo pergjigje nuk ka shume kuptim se eshte e vonuar, plus qe sot blogu ka nje shkrim me te detajuar per KMSh-ne.

    Ne rradhe te pare, te sqarojme dicka. Ti ke shkruar :

    “Ti quash qesharake kritikat qe behen ne emer te se drejtes, duke e konsideruar qesharak idealizmin, eshte fatalizem krejtesisht jorealist.”

    Kurse une kisha shkruar:

    “Idete qesharake per shendoshje totale te KMSh-se, te cilat vazhdojne prej 20 vjetesh neper idealiste, jane te pabaza dhe te parealizueshme”

    Pra nuk quaj “qesharake” KRITIKEN, por IDENE PER SHENDOSHJE TOTALE TE KMSH. Pra kritka e ketij shkrimi qe po komentonim ketu, NUK ESHTE QESAHRAKE, sepse une te tille kam quajtur (mbase gabimisht, po do sqarohem) vetem utopine 20 vjecare qe beson se ne nje shoqeri te korruptuar e te semure, pa respekt per ligjin dhe drejtesine, te shkeputur nga bota islame dhe tradita islame, indiferente ndaj fese, paskemi per te pasur nje institucion te drejte fetar! Institucione te drejta fetare nuk ka edhe ne shoqeri ku tradita fetare nuk eshte shkeputur kurre dhe ku shoqeria eshte shume me homogjene dhe e interesuar per fene se kjo jona. Jam nje lexues i hershem i ketij blogu (ne variantin e vjeter te tij) dhe nuk kam gjetur ndonjehere gjera qesharake ketu, prandaj dua te distancohem nga ky keqkuptim.

    Duke shpresuar se sqarova kete pike, po kthehem tek kritka

    Qe te kete kuptim denoncimi dhe kritika ndaj nje institucioni si KMSh, duhet ne rradhe te pare qe kjo te behet ne emer te nje levizjeje apo grupi. Sa kohe qe asnje levizje dhe asnje grup i organizuar nuk ekziston, kritika dhe qendresa ndaj KMSh-se eshte thjesht nje sport i bukur i intelektit, i cili shfrytezohet nga pale te treta per qellime qe nuk i parashikon fare kritika.

    Mund t’i kthehemi kesaj pike para se te shkojme me tej: cfare kuptimi ka kritika (se fjala rezistence nuk legjitimohet fare kur ka mungese pjesemarrje ne perplasje me KMSh)? A synon kjo ndryshimin apo thjesht ndeshkimin emocional ne distance te ca njerezve qe dihet se nuk kane cipe ne faqe? Nese synohet vetem kjo e dyta, mund te hapim ndonje grup ne Facebook, me titull “Ky kastravec do kete me shume perkrahes se KMSh-ja e Selimit dhe Betimit”.

    Por nese synohet ndryshimi i gjendjes, si minimum duhet te kete nje grup te organizuar, se asnje organizate nuk ndryshohet duke i fryre nga larg, por vetem me perballje dhe veprim praktik. Problemi eshte se asnje grup deri me sot nuk ka mbetur pa u korruptuar me pushtet nga KMSh apo pa u terrorizuar deri ne heshtje apo bashkepunim nga shteti, me kercenime e shantazhe.

    Nese kritika ka si qellim “sensibilizimin e opinionit”, ne Shqiperi shperthen Gerdeci, vidhet thesari i shtetit, shiten ujerat tek greku (lista nuk mbaron) dhe askush nuk sensibilizohet, se sensibilizimi nuk eshte i vertete po nuk coi ne veprim. Imagjino sa po u sensibilizoka opinioni per faktin se Selimi po shiska vakfin (Berisha shet per pushtet territorin, socialistet vodhen thesarin e shtetit) apo po sundoka me vota te manipuluara, si shumica derrmuese e qeverive nga ’90-ta e ketej. A ka me interes te pergjithshem se tek shkeljet qe bejne qeverite apo tek ato te KMSh-se e cila i intereson nje numri shume te vogel shqiptaresh?

    Dallimet nga e kaluara te institucionit KMSh jane te qarta besoj:

    a)aktivitetet per Mevlud, qofte edhe me tallavane e preferuar te shumices se shqiptarve, jane kthyer ne nje ritual gati zyrtar, ku nuk mungojne drejtues te larte te shtetit, te cilet me pranine e vet i japin nje lloj peshe publike qe nuk e ka patur KMSh-ja. Imazhi i Islamit, i ashpersuar prej terrorizmit nderkombetar, por edhe prej papergjegjshmerive te adoleshenteve vendas, ka nje shans, sado jo krejt dinjitoz, qe te paqetohet, te akomodohet e te mos frikesoje popullin e thjeshte qe u rri larg xhamive.

    b) universiteti teologjik, qe vetem nen kete format te KMSh-se u arrit. Cdo shkolle fetare, sado e dobet dhe diktatoriale (sic besohet se do jete kjo qe po hapet) eshte nje burim i fuqishem per te furnizuar nje ligjerim vendas per Islamin.

    c) njeqind vogelsira e detaje te rendesishme, qe nga faqja elektronike, sigurisht mediokre, po e rregullt, e deri tek vendosja e rregullit, qofte edhe padrejtesisht, neper medrese, te cilat kishin humbur minimumin e kredibilitetit si shkolla deri dje.

    Populli i gjere nuk ka nevoje per romantike apo utopiste qe kane nge te debatojne si ne internet per variantin me te sakte te Islamit, por kerkojne nje burim te besueshem dhe te parrezikshem te fese. Nderkaq qe komunitetet e tjera fetare ne vend kane sigurisht mistiket e utopistet e vet, ata nuk kane peshen e ekzagjeruar qe homologet e tyre myslimane kane ne xhami. Dera e kishes eshte e hapur per te gjitha moshat dhe nivelet e leximit, ne dallim me “elitarizmin” qe mbreteron ne xhamite tona. Ekipi medioker, provincial, sektar, por ama metodik, populist dhe me kembet me afer tokes, qe drejton tashme KMSH-ne, duhet te kishte ardhur ne fuqi me heret, ky eshte i vetmi problem. Populli i thjeshte qe ka nevoje per fe te organizuar dhe jo disidente fetare, kerkon nje adrese ku te gjeje derman, dhe, ne katrahuren globale te viteve 2000, plus rrumpallen specifike shqiptare, KMSh-ja e sotme ofron te keqen me te vogel, te keqen qe e njohim dhe ia dime limitet. Shpirtrat e lire dhe kerkues, organizimet qytetare rreth fese le te ndertojne axhendat e veta, se ka aq liri ne Shqiperi sa te krijojne ligjerimin e vet te pavarur fetar, duke neglizhuar KMSh-ne. KMSh-ja duhet te percaktoje datat e festave, te shperndaje keshilla te thjeshta feje, te mbaje xhamite hapur dhe te prese per vizita autoritetet.Nuk duhet pritur me teper prej keij lloj institucioni. Shqiperia eshte vend sekular dhe nuk ka fe zyrtare, dhe gjithkush le te ndjeke ate kuptim te Islamit qe e bind personalisht, duke toleruar te tjeret, po sidomos duke toleruar nevojat e popullit te gjere qe nuk praktikkon perdite fene, i cili popull ka nevoje per institucione teknikisht te besueshme, qe te mund te identifikohet me to. Gjithe alternativat e tjera per KMSh te perkryer nuk jane realiste. Aktivistet e rinj fetare ende nuk jane te besueshem tek shteti, e pa mbeshtetjen e shtetit nuk ka KURRE ndryshim ne KMSh.

    KMSh, ne dallim nga Kisha Katolike qe varet dhe rrjedhimisht mbeshtetet nga Vatikani, apo nga Kisha Ortodokse e cila faktikisht varet dhe mbeshtete nga Greqia, eshte deri tani nje institucion qe varet vetem prej shtetit-kukull shqiptar, por NUK mbeshtetet prej ketij te fundit. Dmth KMSh varet nga nje shtet i varur, i cili sherben vetem si polic dhe jo si ndihme per komunitetin perkates, ne dallim me varesine produktive te komuniteteve te tjera nga shtete te pavarura. Nese Turqia vertet perfshihet ne punet e KMSh-se, qofte edhe permes nurxhinjve, ky eshte nje lajm i mire dhe jo i keq. Ne menyre qe KMSh te fitoje pavaresine qe gezojne Kisha Katolike dhe Kisha Ortodokse, paradoksalisht duhet te varet ne nje shtet te huaj, si keto. Po edhe kjo shprese, “e keqja me e vogel”, nuk ka shume shanse te realizohet, pasi perplasja USA-Turqi ka per te favorizuar anti-turqizmin e metejshem ne Kosove e Shqiperi dhe serish KMSh do jete ekskluzivisht nen meshiren e vagabondeve te shitur te shtetit shqiptar. Nurxhinjte kane per t’u bere armiq publike me shume se selefinjte e djeshem.

    Analogjia midis perpjekjes globale te njerezimit per progres dhe perpjekjeve te nje grupi aktivistesh pa pervoje keto 20 vjet per te ndryshuar KMSh-ne, nuk jane te te njejtit rrafsh. KMSh si institucion perfaqeson denjesisht deklasimin dhe vendin margjinal qe kane myslimanet praktikante sot ne Shqiperi, apo me gjere, vendin qe kane ne shoqeri tradita islame, lidhjet me boten islame, respekti i shenjterive te Islamit. Kur te ndryshojne keto kondita, edhe institucioni perfaqesus i fese paralelisht do kete ndryshuar. Rruge tjeter per ndryshim nuk ka. Ekipi i sotem i KMSh-se eshte aty si pasoje e politikes qe i diktohet shtetit shqiptar, per te institucionalizuar Islamin “paqesor” “joarab” dhe eshte fat i madh qe kjo politike ka mbeshtetur kete variant (per momentin), sepse ende behet fjale per Islam suni, me gjithe problemet e mundshme. Tenderin neser mund ta fitojne grupe te tjera, te cilat ekzistojne dhe jane aktive.

    Desha t’i shkruaj keto fjale per te konfirmuar kritiken qe me bere, ate se legjitimoj padrejtesine: PATJETER. Padrejtesine pa alternative dite nate e mbeshtes, deri sa nuk eshte kufer, por kaosin dhe mungesen e stabilitetit, jo. KMSh duhet mbeshtetur ne eksperimentin e vet per t’u bere institucion aktiv dhe popullor, pikerisht sepse populli dhe jo xhemati ka nevoje per te, ndonese nuk ua ka besen njeri Betimave, te cilet sigurisht nuk ndryshojne shume ne arome nga Ermiret.”

  • komentete e guerrilit (xhihadistit te kaukazit) jane me vend, dhe vijne arome te nje njeriu me largpamesi. keshtu qe pervec “bezdisjes” se zakonshme qe keto kritika u bejne kmsh-isteve do te ishte obligative qe te kristalizohet “alternativa’ qe do ta “trembe” vertete establishmentin medioker ushtarak te nurxhijve. keshtu qe perderisa vete kritikuesit nuk jane bere alterantive, (dhe ketu kritike eshte edhe ai qe shpesh heshte ne publik, por zien perbrenda dhe ne biseda te ngushta) Keshtu qe mire madje farz do te ishte qe te krijohej me pare nje profil publik alterantiv, por qe domosdoshmerisht te mos jete vetem religjoz (vetem imamet) dhe vetem intelektual, por duhet te bashkoj te dyja, ndryshe koka (intelektualët) pa xhematin (qe e sjellin nga pas imamet) do te jetoj ne kenaqsine e kritikes intelektuale pa ze konret ne terren, po keshtu edhe xhemati me ne krye imamet do te vazhdoj ne kuturizmin e vete. Nje problem tjeter qe une shoh eshte se as ne planin teorik deri tani nuk artikulohet nje alternative e plote zevendesuese, jo se une kam nje te tille, por se paku do te ishte me e mire te merreshemi me te sesa vetem kritike, qe ne fakt nuk ben keq. keshtu ide ndertuese alterantive nuk duhet te mbahen copyright por duhet te lancohen sepse ndoshta edhe vete kundershtaret perfitojne dhe reflektojne, nuk duhet te ecet me idene, librin do ta botoj une dhe leket do ti fitoj une se ate e perktheva une! ok! kjo eshte pronesi intelektuale, por qellimi nuk eshte ky, qellimi eshte ndryshimi, pastaj meriten dhe shperblimin material, dhe shpirteror te copyright-it tende do ta marresh tek Allahu 100%. ky eshte propozim konkret ndaj a ka njeri qe pergjigjet?

  • i dashur Dalan, Imam dhe Taku

    eshte privilegj te debatosh me njerez qe u dhemb ceshtja e Islamit shqiptar. Pluralizmi i kendveshtrimeve rreth situates si edhe ai i zgjidhjeve qe ofrohen per ta ndryshuar ate, ka vetem miresi.

    Pika e forces se KMSh-se sot, eshte iluzioni i “moderimit” dhe “patriotizmit” qe ajo ofron ne shoqeri. Eshte perpjekur t’i ofroje edhe me pare. Po ku e ka fundin “moderimi” se? Kam frike se keshtu pazari prishet deri ne piken qe me i denji per te fituar “monopolin” fetar ne vend, do jete ai qe ka me pak fe se gjthkush tjeter. A mund te shmanget kjo? Ne krahun tjeter, si mund te shmanget edhe fatkeqesia tjeter e nismave private te papergjegjshme fetare, te cilat shfrytezojne pluralizmin per te tronditur idete e popullit te gjere? Jemi midis dy sfidave: nje KMSh qe i ka imponuar vetes si metodologji mazokizmin fetar, si e si te meritoje shfrytezimin e monopolit shteteror mbi xhamite, e nga ana tjeter kemi grupe qe shpesh edhe duke negociuar dicka me KMSh, shfrytezojne lirine e fjales per te habitur permes mediave masat e shqiptareve. Duhet te kontribuojme per me shume pluralizem apo per me shume centralizim? Per cfare pluralizmi e per cfare centralizimi?

    Them se sfida eshte qe grupet jashte KMSh-se te shtyhen te kuptojne miresite e centralizimit dhe KMSh-ja miresite e pluralizmit. Sesi do arrihet kjo, eshte tjeter pune, por mendoj se dy tendencat e sotme (kaosi ne baze dhe diktatura ne qender) duhen luftuar barazisht, pasi ne te dyja nivelet e permendura, forcat shtytese te kunderta demtojne interesin e pergjithshem, te cilin une e kuptoj si (1) shqiptari i thjeshte te kete akses te lire ndaj Islamit si fe e Zotit (2) te zgjedhe vete menyren sesi do ta kultivoje Islamin si fe e njerezve. Kaosi i grupeve dhe shkollave te ndryshme ne xhami apo media, e prezanton njeriun e thjeshte me variacionet njerezore te fese, qe ne pamje te pare shpesh fshehin te verteten per Zotin, kurse intoleranca e institucionalizuar nga KMSh, nga ana tjeter, ndeshkon njeriun pse eshte njeri, dhe e kupton Zotin ashtu si ia thote mendja. Puna eshte tejet e lodhshme: duhen angazhuar ne debat teorik grupet dhe shkollat e mendimit vendase, per t’iu propozuar virtytin e permbajtjes dhe relativizimit, qe gjithkush te kuptoje se ne nje shoqeri sekulare e pluraliste, individualizmi dhe eksluzivizmi i gjithkujt prodhon kaos – prandaj duhen perbashkuar maksimalisht termat dhe objektivat; e nga ana tjeter KMSh-se t’i prezantohet serish po virtyti i permbajtjes dhe relativizimit, po per arsyen se ne globalizem nuk ka me tradita unike, se tradite dmth kufi e kufinjte kane rene – prandaj me teper mirekuptim per pluralizmin dhe diferencat.

    Jam i sigurt se nuk po flas me konkretisht per temen qe kishim, po mendoj se gjithkush i tha te vetat e nuk ia vlen perseritja. Mbase duhet te dalim pertej “aksidenteve” te kronikes te shkojme pak me tej, ne shkaqet dhe esencat, ne teori, se po u puqem aty, kollaj te tjerat pastaj. Besoj se rame dakord te gjithe qe KMSh dhe ekipi i saj … nuk eshte i shkelqyer … fare, perkundrazi; por po ashtu, besoj se qofte edhe pa e permendur, rame dakord se alternativat qe ofron ekipi tjeter nuk jane me te mira, per arsyen e thjeshte… se nuk ka ekip tjeter. Deri sa te dale ekipi tjeter, i cili do kete organizim te mire, dhe mbeshtetje te mire (qellimin e mire dhe idete e mira po i leme menjane, se jemi ne rrafshin teknik te diskutimit), cdo bere?

    Gjithkush ka dale ne nje konkluzion te vetin dhe Allahu i dhente sukses me te mires, dhe me e mira mbase ende nuk eshte thene, por mund te dale nga nje gershetim i gjithe sa u thane ketu. Pranoj se kam zbuluar shume te reja nga analizat tuaja te situates, dhe keshtu jam pasuruar ne veshtrimin tim ndaj ceshtjes ne fjale. Shpresoj se edhe ata te tjere qe nuk kane shkruar, po vetem kane lexuar, te jene pasuruar si une.

    Mirutakofshim ne tema te tjera.

  • I ndoqa me vemendje postimet e tua Guerilas dhe i shoh me interes per ti permbledhur ne nje shkrim me vete qe mund ta nxjerrim ne faqe, qofte edhe me autor Basmachi Guerilla. Nese nuk e ke problem dhe nese ke sadopak kohe, do te ishte me vlere te na i permbledhesh mendimet, ne menyre qe te mund te perfitojne edhe shume te tjere qe nuk e kane ndjekur kete debat. Pse jo kjo do te ishte me vlere edhe per ta zgjeruar ndoshta diskutimin.

    Gjithsesi, te falenderoj per kohen dhe vlerat qe na ofrove!

  • Your email address will not be published. Required fields are marked *