Përtej Debatit Shia – Suni.





e-zani.

 

Para pak ditësh shikoja në stacionin Al Jazeera një reportazh rreth një sulmi të kryer ndaj një fshati shiash në Indonezi. Sulmi kish ndodhur pasi imamë lokalë suni kishin filluar të flisnin kundra shiave. Të gjithë ata që i kontribuojnë një gjuhe urrejtjeje ndaj kujtdo grupi duhet të kuptojnë se një gjuhë e tillë nxit dhunë.

 

Teksa shohim intensifikimin e retorikës së urrejtjes midis shiave dhe sunive në tërë botën, duhet të jemi të ndërgjegjshëm se kjo retorikë është e nxitur nga politikat e naftës dhe konkurencave rajonale. Të njëjtat vende ku këto retorika prodhohen kanë ditur të tregojnë një faqe tjetër kur u diktohej nga interesat. Ndërkohë jemi të ndërgjegjshëm edhe për dhunën që shkaktohet ndaj sunive në Irak dhe retorikën anti-suni të disa liderve shia.  Në anën tjetër, etosi si mbrojtës të sunizmit i familjes së saudëve në fakt bie për shtat me nevojat rajonale të Izraelit dhe nevojat e ekonomisë amerikane për të shitur armë. Ndërkohe që një popull me një kulturë të lashtë si ai iranian udhëhiqet nga një bufon si Ahmedinexhat.

 

Po pse gjendemi tek ky debat këtu në mejdanin e e-zanit? Ne besojmë se sjellja e debateve shia-suni në hapsirat shqiptare është tejet i dëmshëm dhe artificial. Edhe autori shia që po sulmohet nuk jeton në fakt në Shqipëri. Është krejt e pakuptueshme dhe e pavend që këto lloj debatesh të ndodhin në hapsirat shqiptare. Përndryshe nga sa është sugjeruar, ky blog adiministrohet nga myslimanë që janë në mënyrë të pakompromis suni. Kjo nuk na pengon të vlerësojmë e bashkëpunojmë me këdo që punon për promovimin e vlerave fetare e etike. Ne nuk e kuptojmë identitetin tonë fetar si licensë për urrejtje ndaj askujt.

 

 

Me shumë shqetësim kemi vënë re përshkallëzimin e gjuhës së përdorur në komente drejt humbjes së etikës së komunikimit duke parë që njerëz janë quajtur “gomerë” e “injorantë” ashtu si dhe një sërë llagapesh të tjera. Atyre që me prezencën e tyre na nderojnë ju përkujtojmë që ky blog ka një qëndrim të vetin, pjesë e të cilës është përpjekja për një vizion më human rreth konflikteve që trazojnë shoqëritë ku jetojmë, të prirur nga dashuria për njerëzit si krijesa të Zotit. U bëjmë thirrje dhe atyre që na kanë mbështetur në përzgjedhjen e atutorëve që botojmë këtu se ne nuk mund të lejojmë që në faqet e këtij blogu të ofendohen hoxhallarë e besimtarë të thjeshtë të kujtdo xhamie. U përkujtojmë dhe të tjerëve se përpara se njerëzit të jenë shia e suni, budistë apo ateistë, ata janë qënie adamike dhe Zoti na thotë në Kuran se ai i ka nderuar fëmijët e Ademit.

 

Comments

  • Është me rëndësi të potencojmë se nëse muslimanët do t’u përmbahen parimeve etike në jetën e përditshme ata do të jenë shembull i mirë që edhe të tjerët t’i shikojnë sjelljet e tilla. Ata do të ndihmojnë që të ndryshohet pasqyrimi i gabuar mbi islamin në botën e sotme, dhe me këtë do të bëhen përfaqësues të denjë të fesë së tyre.
    Allahu i Gjithëfuqishëm thotë:
    … e mos i dëmtoni njerëzit në asgjë dhe mos shkaktoni rrëmujë në tokë! Atë pjesë që ua lejoi All-llahu është shumë më e mirë për ju, nëse jeni besimtarë, e unë nuk jamë roje juaj!”’Allahu në Kur’an thotë:
    “Ju në të dërguarin e Allahut keni shembullin më të mirë…” (El-Ahzab, 21)
    I Dërguari i Allahu, Muahammedi, a.s, ishte krijesë njerëzore ideale e denjë për çdo respekt. Ishte mësuesi më i mirë, ishte vaiz, lider, pushtetari më i mirë, ligjvënës, gjykatës, diplomat, negociatorë dhe komandant ushtarak, familjari më i mirë, bashkëshortë i mirë, baba dhe gjysh i mëshirshëm, fqinjë i mirë, mik i popullit të tij. Gjithashtu ishte shume i drejtë dhe punëtorë i suksesshëm.
    Dërguari, a.s., thoshte se drejtësia dhe marrëdhëniet miqësore mes njerezve jane fshehtësia e suksesit në jete. Profeti Muhammedi ,a.s., ka thënë: “Allahu, xh.sh., e ka mëshiruar njeriun i cili është zemërgjerë dhe eshte e nevojshme pajtimi mes veti.
    Këshilla e përgjithshme e të Dërguarit, a.s., për të gjithë njerëzit: : “Vërtet e lejuara (hallalli) është e qartë, por edhe e ndaluara (harami) është e qartë. Ndërmjet tyre janë gjërat e dyshimta, të cilat shumë njerëz nuk i dinë. Kush mbrohet nga gjërat dyshimta është i siguruar nga pikëpamje e besimit dhe nderit, ndërsa, ndërsa kush bie në gjërat dyshimta ka rënë në të ndaluarën, si bariu që ruan kopenë rreth vendit (kullotës) të ndaluar; kopeja mund t’i ikë dhe të kullosë në të. Çdo pronar e bën vendin (kullotën e vet) të ndaluar për të tjerët, ndërsa vend i ndaluar nga All-lahu janë ndalesat (haramet) e Tij. A nuk është në trup një organ, që kur është i shëndoshë, i tërë trupi është i shëndoshë dhe kur ai prishet, prishet tërë trupi. Ajo është zemra! (Buhariu dhe Muslimi).
    Të gjithë krijesat njerëzore duhet të kenë respekt të njëjtë dhe të drejtë. Shfrytëzimi i një grupi të njerëzve nga një grup tjetër duhet të ndalet. Nuk duhet të ketë asnjë përçarje mes njerëzve për arsye të racës, ngjyrës së lëkurës, nacionalizmit, gjinisë së tyre, etj.
    Gjithë njerëzit janë një familje, edhe pse kanë dallime. Dallimi është natyror dhe është i bukur. Duhet të kemi mirëkuptim për fetë dhe kulturat e të tjerëve, dhe duhet të jemi të kujdesshëm ndaj emocioneve të tyre.
    Rregulli i artë universal thotë: “Dëshiroja të tjerëve atë që e dëshiron për vete.” (hadith). Duhet të mundohemi t’i forcojmë të tjerët dhe të punojmë në çrrënjosjen e ndaluarave dhe ne kete botë të jetojnë të qetë dhe të kënaqur.
    Të gjithe komentuesit duhet të promovojnë sjelljen etike në komentet e tyre, si dhe në jete në përgjithësi. Duhet që gjithmonë të jenë të drejte dhe të sinqertë.
    Duhet që sa më shumë të promovojmë lirinë e mendimit dhe debatet e hapura.

  • Clidhje ka qeniet ademike me besimin shit.Nese na ndalohet te shajme qenien kjo nuk do te thote qe mos kritikojme besimet e gabuara.Te argumentosh se jemi bijte e Ademit duke u perpjekur qe mos te lejosh kritikimin e njerzve me besime te gabuara per shkak te nje “humanizmi” me duket injorance.Me falni per etiketimin por e shikoj qe kjo fjale eshte fjale me e duhur per te goditur nje mendim te gabuar me qellim qe njerzit te ndergjegjsohen per ate cka flasin.Po ta cilesoja mendimi im mendimi yt ndoshta folesi do perceptonte se ka te drejte ne injorancen e tij.Ju faleminderit per mirekuptimin

    • Shkrimi nuk shpreh ne asnje rrjesht kerkesen per te mos bere debate fetare dhe nuk kerkohet ne asnje vend te eleminohet mendimi kritik. Ajo cfare kerkon ky shkrim, eshte respekti i ndersjellte, per vete faktin se Zoti na ka bere njerez, te ngritur mbi cdo krijese tjeter te Zotit mbi baze te arsyes qe Zoti na ka dhuruar. Po keshtu edhe perkatesia e perbashket adamike permendet per te rikujtuar dinjitetin e njejte qe duhet te kemi perballe njeri-tjetrit, ne pavaresi nga besimet tona. Pertej ketij detyrimi per t’ia dhene gjithkujt dinjitetin qe meriton, debatet, keshillat, ftesat ne fe, jane gjithmone te mirepritura, nese ato shoqerohen nga respekti i ndersjellte, sinqeriteti dhe dashria per te verteten.

  • Argumenti i vetem qe kane perdorur qysh ne fillimin e themelimit te tyre si sekt ishte wilajah dhe une lexova cfare kishit sjelle aty nga fjalet e autorit, dhe nuk bera shtese nga vetja ime per ta arg bera copi paste nga vete blogu.
    Ata qe fene e ndane ne thelb dhe levozhge dhe thane se qenve ( suniteve) ju kane lene levozhgen (Sheriah) i quajta himaret, pra ata te quajne qen ska gje … .
    Une shpreha mendimin tim te argumentuar as qe nxita urrejtje.
    Sa per dijenine tuaj me se shumti veprat rafidije jane perkthyer nga ky perkthyes e nese njerzit lexojne dhe ndikohen duke qene ju shkaku duhet te dini se cdo kush qe behet rafidi sepse ju po i beni reklamen do tju ndjeke juve mekati edhe pas vdekjes.
    Me lejoni edhe njehere te shpreh keqardhjen time per katandisjen e ketij blogu ne tolerace ndaj rafidijve dhe blog i hapur per te ofenduar Ehli Synetin, dhe kjo vihet re teper qarte ne komentet e atjeshme .

    • Ahmed, nga ty pres te jesh me i permbajtur ne deklarata, per vete pozicionin dhe rolin qe ke, si bari i tufes, duke qene imam xhamie dhe jo te nxitohesh me shume se te tjeret duke nxjerre perfundime pa vend, e aq me teper fyerje te pahijshme.

      Personalisht, duke qene nje prej administratoreve te ketij blogu, me dueht te them se nuk kam kurrfare mendimi te mire per shiizmin si rryme, dhe jam keshillues per cdo musliman qe ti permbahet sunizmit, si rruga e vertete dhe brenda kontureve te pranuara nga ajo cfare na vjen nga Kurani dhe tradita profetike. Por kjo nuk do te thote qe t’i shohim shiat si armiq (aty ku ata nuk punojne kundra nesh), pasi jemi njerez dhe njerezit jane qenie qe duhet te dine te ndajne pa urrejtje dhe armiqesi gjerat e kesaj bote. Keshtu, botimin e teksteve qe jane korrekte ne reference me sunizmin tone, nga nje perkthyes qe ka elemente besimi te ndryshme nga ai i yni, nuk e shoh absolutisht si dicka qe perben problem. Me vjen keq qe keni koncept kaq naiv per kulturen dhe vlerat. Botimet, librat, artikujt, jane gjera qe i perkasin mendimit dhe kultures, dhe pasqyrimi i tyre ne nje organ komunikimi sic eshte E-zani, nuk ka lidhje me reklamen, por me informimin dhe diskutimin e ideve qe i ofrohen publikut. Ne ketu mund te botojme edhe autore ateiste, kur gjykojme se shkrimi i tyre eshte me vlere dhe kjo nuk ka te beje absolutisht me reklamen. Kjo ka te beje me vlerat.
      Perpiquni te kuptoni se ka njerez ne kete bote qe nuk kane ne reference njerezit, por vlerat dhe si te tille, nuk shohin se cfare besimi ka personi qe i mbart, por i reflektojme ato ngado qe te vijne.

      Ne lidhje me pergjigjen tende me ofendimin gomar, ndaj dikujt qe solli ketu nje shprehje te Rumiut, mua me duket se e ke marre shume literalisht. Shprehja e Rumiut ishte nje metafore, e cila, u soll ketu per te goditur nje fenomen, pa percaktuar njerez konkretisht. Ndersa ti Ahmed po quan gomere njerez konkrete, qe vertete nuk besojne si une e si ti, por qe nuk besoj se duhen fyer per kete shkak, qofte edhe nese ndonje prej tyre na ofendon. Pasoja e vepres se dikujt prej nje grupi fetar, nuk mund te bjere mbi te gjithe te tjeret.

      Nga ana tjeter Ahmed, reagimi yt me duket shume i pandershem per nje arsye thelbesore. Ne nje prej emisioneve te tua ne TV Shijak, personalisht kam telefonuar ne studio dhe te kam kerkuar qendrimin tend ndaj nje fakti te ndodhur ne Medresene e Durresit, ne te cilen, ne ate kohe, shijat ishin futur duke investuar dhe shperndare libra. Ti, ne ate emision, m’u pergjigje (duke dashur t’i dalesh ne krah KMSH-se) se nuk ka asnje problem te bashkepunosh me shiat per gjera te dobishme. Dhe kete ma the, megjithese ti e di mire se cila eshte arsyeja perse ata investojne ne nje medrese sunite, dhe perse ata shperndajne libarat e tyre aty.
      Tani, nese vendos ne plan krahasimi kete qe po bejme ne (ndaj se ciles ti reagon ashper), me ate qe ka bere KMSH-ja, keto jane si nata me diten. Ne kete rast ne po promovojme kulture (libra konkrete, – per me teper qe jane korrekt fetarisht, sipas konceptimit sunnit), kurse ne rastin e KMSH-se, ajo po i jepte akses shijave te futen ne institucionet arsimore te saj. Dhe ti u tregove tolerant ndaj kesaj te dytes, ndersa po tregohesh i ashper ndaj kesaj qe bejme ne. Kjo me duket nje dopiostandard i pajustifikueshem nga ana jote.
      Te jesh i bindur, se ne te paret jemi jotolerante ndaj cdo lloj veprimtarie sektare e cila ka per qellim propaganden ne nje truall sunni, megjithese jemi tolerante dhe promovues kur flitet per vlera, kulture dhe dialog. Kurse ajo qe ben ti, eshte mostolerance ndaj vlerave dhe kultures, dhe tolerance ndaj propagandes. Per mua, kjo eshte e pafalshme. Por, nese je vertete kaq i interesuar per sunizmin dhe rrugen e drejte ne fe, behu burre dhe reago ndaj nurxhizmit dhe propagandes gyleniste e cila po synon te konvertoje Islamin tradicional sunnit ne Shqiperi.
      Perpiqu te kuptosh prizmin tone, dhe perpiqu te jesh gjithmone i drejte e i ekuilibruar ne gjykime.

      Ergysi

      • Doja te shtoja nje vezhgim te nevojshem. Se pari, fjalet e Prof. Sejid Husein Nasrit, Ahmedi gabimisht i konsideron si fjale te autorit. Fjalet jane te nje figure te njohur qe pershendet botimin e librit. Prof. Nasri, vete shia, eshte sjelle nga botuesi si nje nga figurat me te njohura ne fushen e studimeve islame sot, unikal ne fakt ne kritiken e filozofise se shkences nga pikevishtrimi tradicionalist fetar, libra te cilat jane botuar edhe ne Saudi. Por fjalet e tij nuk jane fjalet e autorit. Se dyti, meqe jemi tek shiat, Prof. Naser ka vite qe ngul kembe ashtu sic beri kur ishte para shume vitesh ne Shkup, qe nuk duhet te kete propagande misionare shiash ne vende tradicionale sunish sepse nuk duhet luftuar tradita e vendit. Se fundmi, per nje suni te atribuoje Rumin si shia eshte ti bjere vetes sepse maulana Rumi e di i madh e i vogel qe ka qene suni, pervec se nje nga poetet sufi me brilante te te gjitha kohave, ka qene edhe fakih i medhhebit hanefi. Do beja thirje per pergjegjsi ne fjalet qe leshohen dhe pesha eshte mbi ata qe kane ngritur pretendimet se ne sjellim propagande shiash qe te provojne nje gje te tille: cfare konkretisht. Perkthyesi qe eshte pergojuar kaq shume eshte nje kontribues i rendesishem ne fushen e perkthimeve te literatures studimore islame, kryesisht ne fushen e tasaufit, filozofise dhe se fundmi te siras, me botimin e librit “Muhamedi” nga shtepia botuese LogosA (nga nje autor suni, Martin Lings). Kritiket e tij do benin mire te fillonin te konkuronin me vepra dhe pune.

  • selam alejkum

    ju vellzerit e ezani beni mire te respektoni nje qendrimin e 62 hoxhallareve te shqiperise rreth ceshtjes se bashkepunimit me shiat te bere qe ne 2008

    Që në 2008, 62 Hoxhallare shqiptare deklarohen kundra çdo lloj bashkëpunimi me shiitët

    Bismilahi-Rrahmani-Rrahim

    DEKLARATË

    Nisur nga përgjegjësia fetare, për të mos lejuar cenimin e Islamit Sunit Shqiptar, në një të ardhme të afërt apo të largët, nga një sekt, i cili nuk pajton me besimin Sunitë si dhe traditën e Islamit shqiptar, ne, hoxhallarët dhe teologët shqiptarë, deklarojmë:

    Sekti shiit, rafidhi, është një sekt me devijime të rënda në disa prej çështjeve kryesore të besimit islam. Besimet e këtij sekti, bien ndesh me besimin e pastër islam, që muslimanët sunitë kanë trashëguar nga i Dërguari i Allahut (salallahu alejhi ue selem) dhe shokët e tij. Disa prej devijimeve të tyre arrijnë deri në shirk dhe në kufër, gjëra këto, që sqarohen në një literaturë mjaft të gjerë, si sunite ashtu edhe shiite. Historia e hershme dhe ajo aktuale e marrëdhënieve ndërmjet shumicës absolute sunite dhe pakicës shiite në botë, ka rezultuar gjithmonë e hidhur dhe me pasoja katastrofale, për vendet ku ata kanë jetuar.

    Duke u nisur nga sa thamë më sipër, si dhe nga faktorë të tjerë që kanë të bëjnë me realitetin e sotëm shqiptar, si në planin politik, gjeografik, social dhe fenjohës nga ana e shqiptarëve, e shohim si përgjegjësi para Zotit dhe besimtarëve muslimanë shqiptarë, t’u kërkojmë këtyre të fundit, të mos kenë asnjë lloj bashkëpunimi, individual apo institucional, bashkëpunim i drejtpërdrejtë ose jo, me shiitët iranianë apo edhe të tjerë (p.sh. Fondacioni Kur’anit), qoftë kjo edhe me marrje fondesh apo donacionesh për arsye nga më të ndryshmet.

    Në situatat që po kalojmë, nuk shohim asnjë domosdoshmëri apo nevojë, që muslimanët sunitë shqiptarë, të bashkëpunojnë në çfarëdolloj fushe me ithtarët e këtij sekti, që është i huaj për vendin tonë. Çdo aktivitet i përhershëm apo i përkohshëm që iniciohet apo financohet nga ndonjë përfaqësi diplomatike e ndonjë shteti shiit apo nga organizatat, satelitë të saj, duhet bojkotuar tërësisht.

    Çdo bashkëpunim, i hap dyert propagandës dhe më pas, prezencës shiite në vendin tonë, çka do të rezultojë në të ardhmen, me pasoja tepër negative për mbarëvajtjen e Islamit, në mesin e shqiptarëve.

    Duke reflektuar ndaj thirrjes sonë, u kërkojmë të gjithë muslimanëve shqiptarë, t’i përgjigjen pozitivisht, këtij detyrimi fetar.

    Allahu për gjithçka mbetet Dëshmitar.

    Emrat e deklaruesve (sipas rendit alfabetik):

    1. Abdurrahim Balla

    2. Ahmed Kalaja

    3. Altin Plumbi

    4. Altin Shehu

    5. Arens Gjevori

    6. Arjan Haskasa

    7. Arjan Kuteli

    8. Azem Bardhoshi

    9. Besim Nuzi

    10. Bilal Shkrepi

    11. Bilal Teqja

    12. Bledar Haxhiu (Cërrik)

    13. Bledar Karaj

    14. Bledar Myftari

    15. Bujar Hysa

    16. Dëshir Sheshi

    17. Dritan Rahmani

    18. Dritan Xhihani

    19. Eduart Jaho

    20. Edvin Ruka

    21. Elmaz Fida

    22. Elvis Naçi

    23. Emrim Koçi

    24. Fatbardh Qosja

    25. Fatmir Bajrami

    26. Fatmir Gjediku

    27. Florian Meçe

    28. Florian Xhemollari

    29. Gajtis Karaboja

    30. Genc Plumbi

    31. Gëzim Karaj

    32. Gëzim Lika

    33. Hamza Muskurti

    34. Hariz Alkoçi

    35. Ilir Arifi

    36. Irfan Tota

    37. Ismail Bardhoshi

    38. Izet Laçi

    39. Justinian Topulli

    40. Kastriot Bardhi

    41. Klodian Mulita

    42. Migen Matraku

    43. Muhamed Estrefi

    44. Murat Basha

    45. Neki Kaloshi

    46. Pëllumb Bajrami

    47. Rruzhdi Plangaj

    48. Rudens Rexhaj

    49. Sadat Mahmudaj

    50. Sadik Ukperaj

    51. Sajmir Ismaili

    52. Sali Bardhoshi

    53. Selim Tota

    54. Selman Kopaçi

    55. Shaqir Shahu

    56. Shpëtim Murrja

    57. Sulejman Rustemi

    58. Tomor Boriçi

    59. Vladimir Agolli

    60. Xhafer Shkodra

    61. Ylber Tafa

    62. Ylli Buraniqi

  • Ju lutem, perpara se te perfshiheni ne nje debat, perpiquni te kuptoni se per cfare behet fjlale, pasi me duket se po lodhim frymen kot dhe po i bie secili gozhdes se vet. Sic e theksuam me siper, E-zani i Nalte eshte kunder cdo lloj propagante sektariste qofte shite, nurxhije, apo gjithcka tjeter, e cila synon te konvertoje Islamin sunni ne Shqiperi e kudo. Pra, ne kete kuptim, ne jemi kunder cdo lloj mbeshtetje ndaj shiiteve, per t’u krijuar akses veprimtarie brenda nje territori sunnit.
    Deklaraten qe ti ke nxjerre me siper, personalisht (megjithe disa rezervave ne tekst) e kam pare dhe mbeshtetur qe kur eshte hartuar, perpara se te nenshkruhej nga shumica e hoxhallareve (te cilet, per hir te se vertetes, e kane nenshkruar pas shume hezitimeve). Deklarata eshte bere per shkak te flirteve te KMSH-se me shijat, pjese e te cilave ka qene edhe rasti me Medresene e Durresit, qe permenda me siper. Ne kete kuptim, patjeter qe eshte detyre e cdo muslimani sunnit, si dhe e cdo njeriu qe kerkon drejtesi, te reagoje ndaj perfshirjeve te huaja propagandistike me qellim konvertimin e nje grupi popullsie.
    Ajo qe ju nuk po kuptoni ketu, eshte dallimi midis, bashkepunimit duke iu krijuar hapesira propagande shijave, me pasqyrimin mediatik, te literatures (e cila, edhe kjo, ne rastin konkret, eshte literatur sunnite, por thjesht eshte perkthyer nga nje person qe i perket besimit shiit). Sic e thashe ne jemi nje medium, dhe ne promovojme vlera, sjellim ne vemendje, libra, artikuj, ide, per ti njohur e diskutuar. Kjo nuk eshte ceshtje bashkepunimi dhe per me teper nuk eshte ceshtje koncensionesh institucionale, sic ishte rasti i KMSH-se te cilin une vete e kam denoncuar.
    Perpiquni te kuptoni thelbin e gjerave dhe mos u ngutni per te reaguar pa lidhje!

  • Justi selam. Objeksionin e pare do e sillja ndaj pretendimit se njerezit dhe qendrimet e tyre kuptohen ne baze te identitetit te tyre fetar apo sektar. Nuk do shume mend te kuptohet qe nuk eshte keshtu sepse une jam suni qe nuk kam asgje te perbashket me njemije shemti qe mund te bejne njerez qe kane te njejtin identitet fetar me timin. Njerezit jane njerez. E them kete sepse kjo logjike qe po perdoret kundra ketij perkthyesi eshte logjika qe kerkon te justifikoje islamofobine. Ngrihet nje imazh negativ mbi muslimanin dhe me pas pretendohet se te gjithe njerezit e besimit te tij jane si ai sepse kane te njejtin besim me te. Kjo sigurisht qe nuk mund te jete nje logjike e shendoshe se njerezit jane te ndryshem. Askush ketu nuk ka sjelle nje indikacion te vetem se pse materialet qe botojme promovojne shiizmin. Ne e kemi bere te qarte qe nese materiale te botueshme jane ne dakordim me vijat e pergjithshme te vizionit qe kemi ne kete blog, jo pike per pike, por ne nje vizion qe njeh shenjterine e jetes njerzore dhe te karakterit divers te besimeve dhe ideve si vullnet i Zotit, nje vizion etik qe rrefuzon ideologjite e urrejtjes dhe kerkon t’i beje rezistence padrejtesive atehere ne do botojme autore te ndryshem pavaresisht qendrimit te tyre fetare dhe kjo ka bere qe te botojme budiste, komuniste, hebrenje e te krishtere. Logjika qe perdoret kundra shiave pa konsideruar qendrimet dhe kontributin e autoreve qe kemi postuar ketu mund te perdoret kundra botimit te autoreve nga te gjitha fete e tjera apo pa fe e ne kete rast do mbetemi duke degjuar vetem ekon e zerit tone. Kjo do ishte falimentim intelektual dhe ky blog me pare do preferonte te mbyllej se sa te perfundonte ne ate derexhe. Kemi botuar ketu me pare nje artikull shume te mire te Dalai Lames dhe pati nje individ qe protestoi kete gje ashtu sic pati edhe protesta kur botuam Zhizhekun. Por nderkaq profili i ketij blogu duhej te ishte bere i qarte ashtu si dhe perqasja jone. Justi ti e di fort mire se mendimi yt eshte vleresuar perhere dhe do jemi te nderuar te kemi ne kete blog edhe kontributin tend ashtu sic kemi patur nderin te sjellim edhe zerin dhe idete e hoxhallareve te tjere. Ne te njejten kohe kerkojme qe te respektoni qendrimin tone duke rene dakort qe nuk do mund te biem dakort ne cdo gje. Zoti na bashkofte ne hajer.

  • Justi! Sinqerisht, nuk e dija dhe as qe e vrava mendjen se kush ishte Hoxha. Pergjithesisht nuk interesohem se kush eshte personi me te cilin flas ne te tilla raste. Madje, ne postimin tim me siper, u mata te permend emrin tend si personin me rolin kryesor ne ate deklarate, duke dashur te tregoj qe kam folur me ty si nje prej organizatoreve te kesaj iniciative dhe te kam mbeshtetur per kete (Gjithcka, pa e ditur se po flisja pikerisht me ty). Por hezitova ta bej kete pasi, duke njohur modestine tende, mendova qe ty nuk do te te pelqeje qe te te lakohet emri publikisht si protagonist.

    Tani, sic edhe e thashe, une gjykoj qe deklarata juaj, nuk bie ne kundershtim me faktin qe ne botojme autore sunni, te perkthyer nga perkthyes shija. Kjo sepse deklarata juaj denon veprimet qe i ofrojne akses aktivisteve shiija, ne nje mjedis shoqeror sunni, sic eshte Shqiperia, dhe une nuk shoh qe teksti te permbaje ndalese per botime te tilla si keto qe bejme ne. Ti vete e di, se une kam qene pro asaj deklarate, dhe bashke kemi folur per rendesine e saj, ne nje kohe kur Komuniteti po flirtonte fuqishem drejt shijave, dhe madje edhe te kam shprehur indinjaten time ndaj atyre qe hezitonin per ta nenshkruar (patjeter, qe hezitimet kane ardhur kryesisht nga frika e KMSH-se, nuk thashe qe jo). Per kete arsye, duke qene se une jam dakort me deklaraten, nuk ka kuptim te ballafaqohem tani me te. Nuk ka kuptim te ballafaqohem me nje qendrim, me te cilin jam dakort.
    Tani, fakti qe po debatojme ketu ka te beje me ceshtje interpretimi. Nese ti e interpreton kete deklarate si nje tekst qe perfshin edhe distancimin nga botimi i librave, thjesht pse perkthyesi i tyre eshte shija, une ketu nuk jam dakort. Gjithsesi, ketu nuk jam dakort me interpretimin tend, jo me deklaraten ne vetvete, e cila, tekstualisht nuk e permban rastin tone.

    Nuk jam dakort pasi une gjykoj se mendimi nuk ka pronesi dhe nuk ka lidhje me besimin e personit qe e prodhon (per sa kohe teksti nuk bie ne kundershtim me besimin tim). Nese nje tekst eshte i mire mua nuk me intereson besimi i autorit, e aq me pak i perkthyesit.
    Per mua, madje lejohet absolutisht te botohen edhe vepra qe permbajne kufer, per sa kohe kjo behet me qellim studimi dhe per sa kohe njohja me to, eshte e rendesishme per te zhvilluar dije te caktuara. Keshtu i bie te mos botosh, e as te shesesh ne librari, tekstet shkollore te fizikes, pasi ligji i shnderrimit dhe ruajtjes se energjise mund te konsiderohet si kufer.
    A i lejohet nje muslimani te perktheje dhe botoje Aristotelin, Platonin, Nicen, apo edhe vete Marksin?! Patjeter qe po. Nuk ka perse te hezitosh te botosh kryeveprat e filozofise boterore, pavaresisht problemeve qe permbajne idete e tyre dhe mospajtimit qe une ose ne mund te kemi me to. Problemet mbeten pastaj objekt i kritikes dhe debatit te metejshem, por ato nuk mund te jene shkak censure. Ata jane autore qe duhen njohur patjeter, nese deshirojme te zhvillojme mendimin, dhe per kete arsye duhen botuar patjeter. Eshte tjeter gje me botimet propagandistike, apologjetike apo qe permbajne manipulime, mashtrime e abuzime.
    Megjithate, ne rastin konkret ne kemi botuar tekste qe nuk permbajne asnje problem ne lidhje me botkuptimin Islam. Ketu po flitet thjesht per perkatesine doktrinore te perkthyesit. Per mua kjo eshte absolutisht e tepert.

    Se fundi, ti e di shume mire qe ne nuk kemi kurrfare lidhje me fondacionin Sadi Shirazi, dhe nuk kemi kurrfare bashkepunimi me asnje fondacion te tille. Ne fakt, ne nuk kemi kurrfare bashkepunimi as edhe me ndonje fondacion sunnit, dhe e gjithe perpjekja jone eshte krejtesisht e pavarur dhe 100 perqind mbi nje kontribut vullnetar. Dhe jo vetem kaq, por ne kemi qene dhe jemi pergjithesisht kritike ndaj te gjithe veprimtarise se fondacioneve, shoqatave, organizimeve te ndryshme muslimane qe operojne ne Shqiperi. Une personalisht kam reaguar ne mailing-listen tone, ndaj disa shkrimeve te Revistes Perla qe boton Fondacioni Sadi Shirazi, te cilat ofronin teza antiotomane ne lidhje me historine e Shqiperise, duke dashur te diferencoje Islamin Osman ne Shqiperi nga ai i tarikateve, ne funksion te ketyre te fundit. Fakti qe veme ne dijeni lexuesit per botime te ndryshme, kete e bejme per te qene ne korrent me mendimin qe prodhohet dhe ofrohet ne Shqiperi, pa hezituar te perfshijme ketu edhe ate qe ofrojne shijat, por kjo nuk do te thote qe ne mbeshtesim grupet fetare, apo shoqatat qe i botojne. Patjeter, neser mund te ofrojme informacion edhe mbi botimet e krishtera dhe kjo, jo vetem qe nuk perben problem, por perkundrazi, i rrit vleren dhe seriozitetin ketij blogu. Eshte detyra jone te evidentojme dhe veme ne vemendje ngjarje, dukuri, debate, botime etj. ne nje rreze sa me te gjere te mundshme. Kufizimet tona te deritanishme vijne thjesht per shkak te mundesive dhe jo te pengesave doktrinore.

    Gjithsesi, nuk eshte e thene te biem dakort per gjithcka, por te pakten, mendoj qe te takon te pohosh distancimin tend prej akuzave per bashkepunim me shijat ne dem te ehlisunetit qe na jane adresuar me papergjegjshmeri me siper nga disa prej diskutuesve. Mendoj se eshte e nevojshme te sqarosh se zeri yt nuk i bashkohet korit te inkuizitoreve te mesiperm, pasi krijohet pershtypja se fakti qe po debatojme dhe nuk biem dakort bashke, te rrjeshton ty ne palen tjeter.

    Po e mbyll duke te falenderuar per pjesemarrjen ne kete diskutim. Vleresoj cdo debat qe ndertohet mbi arsye dhe etike dhe tek ty i gjej keto cilesi.

    Selam
    Ergysi

  • selam alejkum

    sic e the edhe vete nuk ka rendesi se jam filani apo dikush tjeter, por se cfare po them. une vete nuk kam kohe per diskutime te gjata ne web dhe ndoshta sic e ke pare ky eshte komenti im i pare, bashke sqarohemi me mire me goje dhe jo ketu.
    me qe ma kerkove une e them se ju nuk jeni shiite dhe as kam pare te beni beni propagande shiite, por per shkak se jeni ca tolerant -per mua- me shume sec duhet kjo ju bejne juve tabele qitje edhe per kete akuze qe une e di qe nuk e keni. Natyrisht qendrimet ekstreme te te tjereve jane pergjesia e tyre, ndersa e juaja te jeni te kujdesshem dhe une nuk e di sesa mund te ndikoje fjala ime, sepse fundi fundit kush jam une qe te bej keta njerez te jene me objektiv.
    o Gys mos bej kaq literal, sepse une e thashe vete kete gje, por ama fryma e deklarates eshte e tille, e ashper, e forte dhe perjashtuese per cdo gje qe ka te beje me ta ne parim, pra shkulese e cdo lloj lidhjeje qe mund te krijohet me ta. dhe ne kete kontekst ajo qe thashe perfshihet ne ate deklarate edhe pse jo literalisht.
    gjithsesi une i qendroj verejtjes time qe bera, se per arsye te shumta qe edhe ketu nuk mund ti shpreh, por edhe ska kohe, qe emra te tille si perkthyesi ne fjale, edhe pse mund te jete njeri me vlera, nuk duhet te prezantohen ketu, ndaj nuk me duket hic e pranueshme te dalin ketu, sepse perbejne rrezik eminent, ndryshe nga ata qafira qe ju citoni dhe qe edhe pse nuk jam dakord plotesisht me ate qe thua, nuk eshte njelloj, por ketu dua te theksoj se shkalla e kujdesit dhe censures nuk varet vetem nga esktremiteti i devijimit nga akidja islame apo ajo sunite, por edhe nga rrezikshmeria e saj, pra nga potenciali i saj per te cenuar dicka qofte edhe ne te ardhmen, qofte edhe imazhin tuaj. te gjitha keto debate qe po behen per kete gje ketu jane nje kosto negative edhe per ju. boll u eshte dashur te mbartni si kosto gjera qe nuk i keni pse duhet te mabi edhe kete, mos u beni vete shkak padashje per kete gje. ndaj verejtja ka te beje per nje rrezik qofte edhe ne prepsektive pastaj per “faren qe sapo eshte mbjelle dhe sapo ka nxjere filizin e pare, ndaj masa esktreme eshte ajo me dobishmja, pra shkulja e saj me gjithe rrenje, sepse mundi per kete eshte i vogel, nderkohe qe nje peme e rritur eshte problem me vete qe nuk e perballon dot nje mase te tille ekstreme.” kjo eshte nje pike qe nuk duhet anashkaluar nga ana juaj si blog. nuk po zgjatem se kam shume per te thene, por njehere tjeter dhe ne nje vend tjeter. selam

  • Komentuesi hoxhe justi nuk me duket se ka bere ndonje akuze per dikend, ndaj nuk ka pse te distancohet nga asgje. Vetem ka shprehur nje qendrim te vetin dhe ka sqaruar nje opinion fetar per te cilin bashkohen shume dijetare.
    Pavaresisht te gjithave, nje hadith i profetit tone s.a.u.s thote: “Nuk mblidhet xhemati im ne te gabuar”.

  • Nuk thashe qe Justi na ka akuzuar, dhe pikerisht prandaj i kerkova te distancohet nga akuzat, pasi shume njerez do te kujtojne se Justi rrjeshtohet ne krah te tyre. Ideja eshte se shume njerez gjykojne shume shkurt dhe nuk arrijne te dallojne dot me shume se dy pale ne nje debat.
    Nejse, ne thelb, nuk kam ndonje kundershtim kur flitet per qendrime qe i pergjigjen nje realiteti. Ketu mund te diskutojme dhe te kuptojme premisen e ndryshme nga niset njeri dhe tjetri. Por, reagimi im erdhi kur ketu u akuzuam se po i ndihmojme antisunizmit dhe se po marrim gjynah duke shkelur rende parime fetare. Pergjigjet ndaj jush, kane te bejne me faktin se nuk ndjej se kemi shkelur ndonje parim te prere fetar, ndersa per te tjerat, gjerat mbeten ne diskutime qe lidhen me menyrat sesi i mendojme gjerat. Patjeter, diskutime apo qofte edhe kritika, qe kane te bejne me ate cfare secili mendon si me te miren, jane te mirepritura. Ne i kemi pare gjerat ne nje premise tjeter, qe eshte diskutim i gjate per t’u bere ketu, ndersa ju, ne nje tjeter.
    Gjithsesi, Justi dhe L. Durres, ju falenderoj per vemendjen qe tregoni ndaj ketij mediumi (si kur na mbeshtesni, ashtu edhe kur na kritikoni), si dhe per interesimin qe shfaqni ndaj realitetit tone te perbashket!

  • Frika ndaj rrezikut te leximit a botimit te autoreve te ndryshem nga besimi yne fetar me duket shqetesuese. Ajo ose eshte shprehje e nje stadi femijeror ose perndryshe behet shprehje e nje simptome te nje semundje te rende: mungeses se lirise. Zgjedhja qe ben secili merr me shume vlere sa me shume ai lexon dhe njeh. Nuk mund te shkulet e keqja duke mbyllur a penguar botimin e nje literature qe ne permbajtje mund te kete devijime. Frika se nga leximi i nje literature me devijime nga besimi i paster mund te coje ne humbje, vetem ne pamje te pare mund te duket e justifikuar. Njeriu gjate gjithe jetes se tij eshte ne kerkim te vertetes. Perpjekja e sinqerte ne kete rrugetim eshte celesi per te patur sukses.

  • Eshte naive te thuash se problemet mes Shiave dhe synive jane per ceshtjen e Naftes.Gjerat jane sh me te thella.Nese i referohemi historise Islame do te shohim se Shiat kane qene gjithmon dinak dhe shume tinzar ndaj Sunive.Edhe sot tentojne percarjen.Persa i perket Shqiperise ketu ndryshon puna.jam shume dakort me ju qe sduhet te nxiten urrejtje etj.pasi nuk eshte i njejti problem ketu si ne vendet e tjera.

  • Si lexuese e rregullt e kesaj faqeje, me shprese per te mesuar e zgjeruar njohurite e mia, me duhet te them se shpesh merzitem pa mase me krizen e identitetit dhe qitjet ne tym qe shoh nder muslimanet shqiptare sot.

    Me konkretisht, sa here qe shfaqet nje teme qe ka per shenjester trajtimin e nje problemi real per muslimanet shqiptare, ose numri i komenteve eshte minimal ose e fillon njeri duke u kapur nga deget, se ka kunj me dicka apo dike dhe pastaj vijon kaskada e komenteve per turp e faqe te zeze.
    Mjafton te shohesh ca u be me artikullin e asaj goces mbi ngjyrat dhe raportin e muslimaneve shqiptare me te bukuren, qe eshte teme reale, konkrete, e prekshme, qe ka te beje me te perditshmen e jetes shqiptare. Filluan me anatemim te autores, sigurisht nga persona qe e njohin, e qe, fatkeqesisht jane edhe muslimane, dhe kjo do duhej te kishte qene shkas per nje tjeter artikull per te vene ne pah mentalitetin komunist shqiptar, nevojen per fleterrufe e identifikim te te deklasuarit, atij qe mendon ndryshe nga turma.

    Mua te gjitha keto me duken probleme reale qe duhen adresuar ne menyre qe te krijojme distancim nga mentaliteti i te kaluares 50-vjecare qe, duam apo s’duam, eshte pjese e menyres si mendojme e funksionojme, eshte xhahilijeti yne, me te cilin, ndryshe nga c’mendojme, nuk jemi ndare akoma, edhe pse kemi shqiptuar shehadetin.

    Tashi, botohet nje artikull mbi veset, i cili mund te ishte nje menyre e mire drejt reflektimit vetjak per secilin nga ne pikerisht si nje hap me tej per ta zhbere trashegimine tone komuniste… dhe cfare bejne komentuesit? Kapen me ate qe e ka perkthyer. Vallahi, nuk e di a i ben pershtypje ndokujt kjo, e nese jo, ky eshte tregues sa ne cfare derexheje jemi.

    Nderkohe, ky me siper nuk lodhet duke i rene po te njejtes gozhde. Per aq vjet sa jam pjese e bashkesise se muslimaneve shqiptare, nuk me ka rene ndonjehere rasti te hasem me rreziqet e shiizmit, pervecse ne perrallat me gogol te hoxhallareve. Jam e sigurte qe ka pasur perpjekje depertimi e ndikimi, por me shume me kane bezdisur mormonet shetites neper rruget e Tiranes, deshmitaret dere-trokites te Jehovait, dhe evangjelistet e sapokonvertuar qe vijne nga familje muslimane. Megjithate, as keta nuk i kam pare kurre si problem sepse, fundja gjithkush eshte i lire te besoje ate qe do dhe, sic e dime, ate qe ka zemren e hapur per te pranuar Islamin, s’ka gje qe e ndalon. Ajo qe vertet me ka bezdisur, acaruar dhe frustruar ne kulm jane hordhite e selefizmit/uehabizmit saudi qe kane vershuar dhe e kane mbytur thuajse fare hanefizmin tradicional shqiptar, duke penguar e demtuar ne menyre te irreversibel rikthimin e bute dhe te natyrshem te Islamit tradicional ne periudhen post-komuniste. Une mendoj se nese duhet te shqetesohemi vertet per dem ndaj Islamit ne Shqiperi, eshte pikerisht ndikimi kesaj i rryme qe eshte krejt e panjohur, e huaj dhe e papershtatshme per traditen islame shqiptare. Kjo rryme na ka sjelle probleme sociale mes muslimaneve qe jane krejt te huaja dhe te panevojshme per shoqerine shqiptare. Me gjithe keto probleme qe kemi, gjeja e fundit qe kemi nevoje eshte importimi i problemeve te saudive.
    Le ta pranojme varferine tone me nder e te mos ia shesim fene dhe shpirtin tone sekteve qe vijne nga Saudia, Irani, apo Amerika. Dhe Zoti ka per te na e shperblyer me ruajtje te imanit dhe te tradites tone fetare. Amin.

    • Meli, duke qene dakort me shume nga gjerat qe thua doja te te vija ne dukje se hoxha me lart po citon ne ceshtje te akides nje dijetar te mirenjohur hanefi, imam Tahauin. Vete kam dyshuar dhe e kam vene ne pikepyetje kete pretendimin se problemet e Islamit shqiptar jane produkt i kontrastit imagjinar midis hanefizmit te bute dhe selefizmit te ashper. Mendimin tim mbi keto pune e kam sqaruar disa here por shkurtimisht une nuk besoj tek nje identitet fetar i ngrire brenda nje hanefizmi imagjinar te paraluftes dhe nje selefizmi post-komunist qe na krijoka gjithe problmet.

      Hoxhes se nderuar doja vetem ti rikujtoja nga sa kam thene me pare pa shtuar asgje te re se teksa te gjithe e kemi kohen e vyer dhe askush nuk ka kohe te tepert, me bie pak rende neglizhimi i asaj qe besoj se eshte pika qendrore e asaj qe jam perpjekur te them dhe qe duket ta kete konsideruar si retorike boshe. Pra dhe nje here: Nese do kufizojme leximet tona vetem nga autore qe thone ate qe besojme vete atehere do perfundojme se degjuari vetem jehonen e zerit tone, pa sfiduar asnjehere veten dhe arsyen tone dhe kjo jo vetem eshte praktikisht e pamundur per shumicen e njerezve sot, por eshte dhe nje formule per falimentim intelektual.

  • Justi, si nje nga administratoret e ketij blogu, po kaq i pakohe sa ty dhe Besi, po perpiqem te jap nje pergjigje, thjesht per shkak te pasaktesive qe verej ne gjykimet e tua, te cilat, mendoj se krijojne gjykime te gabuara tek nje pjese e njerezve qe na lexojne.
    Ne fakt, po verej nga ana jote se nuk po arrin te kuptosh premisen tone ne konceptimin e kesaj teme. Dhe jo vetem kaq, por verej se po keqkupton rolin tend dhe tonin ne kete mes. Ti shkon deri aty, sa nga nje akt, i cili per ne eshte krejtesisht korrekt nga ana fetare, kerkon nderrimin e emrit te blogut, i cili sipas teje, me kete veprim nuk perfaqeson me vlerat e teuhidit. Kjo me duket e tepert dhe e papranueshme, dhe ka prirjen te imponoje kuptimin e vet mbi ortodoksine islame.
    Ne fakt, besoj se gjithcka ne kete bisede vjen nga nje keqkuptim mbi menyren sesi ti e shikon pozicionin e hoxhallareve ne raport me ate te njerezve qe jane profesioniste te fushave te tjera, duke ngaterruar gjithashtu edhe fushen e diskutimit te kesaj teme.
    Po perpiqem ti marr disa gjera me rradhe, duke te kerkuar fillimisht ndjese per zgjatjen, por jam i detyruar, per shkak te deshires per te mos qene i keqkuptuar.

    E para, eshte e vertete qe ne nuk jemi hoxhallare, por qendrimet tona mbeshteten ne qendrime te peraferta hoxhallaresh dhe dijetaresh te mirenjohur e autoritative te botes Islame. Pa dashur tani te futem ne emra, po them se nuk ke absolutisht te drejte te imponosh se ke prej dijetareve zgjedhin te tjeret.
    Por nga ana tjeter, konstatoj qe ti qe po reflekton veshtiresi per ta kuptuar problemin nga prizmi i disa dijeve te tjera mbi marredheniet shoqerore. Fillimisht, diskutimi shtrohet nese tema te tilla jane ekskluzivisht tema fikhu, apo jane tema qe kerkojne nderveprim te fushave te tjera. Per mua ky diskutim nuk eshte aspak ekskluzivitet i hoxhallareve. Perkundrazi, hoxhallaret i shoh si me te paafte per te diskutuar ne lidhje me tema te tilla si censura dhe komunikimi. Parimet fetare jane shume te pergjithshme dhe nuk ka nevoje per te qene hoxhe per ti kuptuar. Nderkohe qe debati yne lidhet me teper me konceptime qe kerkojne nje formim specifik ne disa fusha. Pra, ky diskutim nuk eshte me shume diskutim feje sesa nje diskutim i etikes se komunikimit apo filozofise e sociologjise se edukimit. Per kete arsye, nje hoxhe nuk ka absolutisht me shume tager sesa profesioniste te ketyre fushave per te ofruar gjykime. Perkundrazi, ka nje sere problemesh ne formimin e hoxhallareve ne Shqiperi, qe i ben me pak te afte per te dhene gjykime te tilla. Ngurtesia, dekontekstualizimi, ngaterrimi ne teknikalitete, mjegullimi ne te dhena empirike dhe paaftesia per tu ngritur ne nivel parimor te ndertimit te mendimit, eshte rrjedhoje e gjymtimit te racionalitetit qe prodhon sistemi arsimor, i vendeve arabe dhe kryesisht ai i Arabise Saudite ku ka studiuar shumica prej tyre. Hoxhallaret shqiptare jane produkt i dekadences se sistemit arsimor saudit dhe shumica e tyre e ka te pamundur te ngrihet mbi nivelin e fabrikes qe i ka prodhuar. Ty te kam konsideruar si nje rast te vecante ne kete drejtim, pavaresisht se, ndonjehere mendoj se shume gjera ndikojne, qofte edhe pa e kuptuar.

    Se dyti, per mua, diskutimi yt i mesiperm, ne disa raste humbet e degezon debatin ne devijime jorelevante, gje qe pastaj del jashte mundesise se mbulimit per njerez te pakohe si puna jone. Konkretisht askush prej nesh nuk eshte pro nje konceptimi totalisht liberal ne lidhje me politikat e komunikimit publik dhe askush nuk u shpreh per eleminim te plote te cdo lloj censure ndaj botimeve. Censura ekziston edhe ne vendet me liberale te botes. Problemi eshte se mbi c’parime dhe mbi c’gjykime ngrihet ajo. Gjithashtu te thuash se censuara duhet te jete sipas ligjeve Islame, zere se nuk ke thene asgje, sepse te gjithe jemi pro kesaj. Ajo per te cilen po diskutojme eshte se cilat jane keto ligje qe e lejojne apo ndalojne botimin e autoreve jomuslimane, gje qe perseri do te na e dergonte debatin shume larg.

    Se treti, ixhmai qe ti nxjerr duke folur per distancimin prej shijave duhet kontekstualizuar dhe duhet pare nese vertete eshte nje percaktim universal apo lidhet me realitetet nga ka dale ai gjykim. Pa hapur kapitullin e mungeses se ixhmait midis dijetareve ne lidhje me ate se cfare quhet ixhma, duhet thene se ka raste kur, ixhmai i nje periudhe eshte ndryshuar ne periudha te tjera, per shkak se ka rene shkaku mbi te cilin ngrihet gjykimi i dijetareve apo edhe thjesht kane ndryshuar rrethanat shoqerore ku ky ixham ka vepruar.
    Sic dihet, gjithmone rrymat apo sektet kane terhequr armiqesine e autoriteteve fetare ne fillimet e tyre, pasi ato lindin si bidate qe prishin besimin e njerezve, por kur ato kthehen ne realitete shoqerore ekzistente, te pashmangshme (per me teper shekullore, sic eshte rasti me shiitet), atehere qendrimet nuk mund te vijojne te kene per orientim konfrontimin pa krye, por detyrimisht ato do te duhet te orientohen nga rregullimi i marredhenieve. Per kete arsye, diskutimi nuk behet mbi fjale dijetaresh, por mbi teorite dhe parimet baze. Nga ana tjeter, duke qene se edhe qendrimin qe mbajme ne ka mjaft dijetare qe e mbrojne, kjo rrezon mundesine e nje ixhmai praktikisht.

    Se katerti, mendoj se duhet gjykuar ne menyre parimore, abstrakte e jo rrethanore, kazuale. Nuk gjykohet duke iu referuar fjaleve te shperndara aty-ketu, si ne rastin e Gazalit, i cili flet per nje rast krejt konkret. Konkretisht ti nuk shpjegon qarte se kush eshte targeti te cilit i drejtohet Gazali. Konkretisht ketu duket se Gazali ngre shqetesim qe ka te beje me popullin jo me botuesit. Pra, thelbi eshte qe populli nuk duhet te lexoje gjera per te cilat nuk ka aftesi t’i kuptoje, por nuk thote se veprat e kesaj literature nuk duhen botuar. Perndryshe si do ta shpjegojme faktin qe ne ate kohe qarkullonin lirshem libra kelami, libra filozofie, perkthime te autoreve greke etj. dhe dijetaret nuk i kane ndaluar. Pra, ajo qe vlen ne rastin konkret, eshte qe dijetaret perpiqen te edukojne masat se cfare te lexojne e si ta lexojne dhe jo te censurojne botimin e librave. Pa dijetaret orientojne popullin, nuk shkurtojne dijen. Ketu ka nje dallim shume thelbesor, qe per mua e shfuqizon kete reference nga te qenit argument per temen qe flasim.
    Nga ana tjeter, ajo qe duhet kuptuar ketu eshte fakti qe shoqerite e sotme kane ndryshme te jashtezakonshme me ato te kohes se Gazalit. Nese Gazali ben fjale per nje dije (kelami) qe duhet dhe mund ta mesoje vetem nje pakice dijetaresh, kjo vjen pasi ne kohe te Gazalit (ketu e 1000 vjet me pare) shoqerite ishin holiste (hierarkike) dhe dija ishte ekskluzivitet i nje elite shume te ngushte. Mirpo sot shoqeria ka ndryshuar si nata me diten ne kete drejtim. Shoqerite sot jetojne me nje zgjerim dhe shtrirje te gjere te informacionit, ku shumica derrmuese e njerezve ne skemen e stratifikimit shoqeror, nuk gjendet e pozicionuar ne fund te struktures, por ne mes. Shoqerite e sotme nuk perfaqesohen me nga nje model piramidal, por nga nje strukture qe gjeometrikisht mund te shprehej ne figuren e nje rombi, ku shumica derrmuese e shoqerise eshte e pozicionuar ne shtresen e mesme. Pra, ne shoqerite moderne, shumica e shoqerise kryen pune te kualifikuar dhe pergjithesisht ka nje arsim te larte. Sigurisht kjo ka nje sere problemesh, qe na bejne te dalim nga tema, por kemi te bejme me nje menyre tjeter funksionimi, ku dija nuk mbetet eksluzivitet i dijetareve, por shperndahet, mire apo keq kudo neper nivele te ndryshme te shoqerise. Per kete arsye, zgjidhja nuk qendron ne fshehjen dhe rezervimin e dijes, por ne zhvillimin e mjeteve te komunikimit. Nga ana tjeter, duhet te dish se sot eshte e pamundur qe dija te fshihet, ndaj dhe konceptimet e tua mbi censuren jane pa jashte realitetit te sotem social.
    Po pervec kesaj, po e ritheksoj per te disaten here qe ne kemi promovuar nje liber te nje autori SUNNI. Thjesht perkthyesi eshte shija.
    Nga ana tjeter, referenca jote tek Gazalit, per te hedhur poshte argumentimin tone se dija merret ngado qe te vije nuk vlen pasi perspektivat tona nga e shohim problemin jane ne dy plane te ndryshme. Ti gjykon ne planin e edukimit popullor, kurse une gjykoj ne planin e prodhimit te vlerave. Jane dy gjera krejt te ndryshme.
    Ne rastin konkret, une mendoj se populli nuk ruhet duke penguar botimet perhapjen e dijeve “te rrezikshme”. Kjo eshte njesoj sic thoshte nje miku yne mjek, per analogji: “Ke ilace ne shtepi ti? Nese ke, e ke haram, se mund te t’i pije femija”. Ajo qe duhet bere ne kete rast eshte, te edukosh femijen, jo te eleminosh ilacet nga shtepia. Mua ky kendveshtrim me duket pengues. Nuk mund te pengosh perhapjen e nje dieje, sepse mund te kete njerez qe mund te ndikohen per keq nga kontaktet me te.
    Gjithsesi kjo ka te beje me prizmin nga e sheh shoqerine. Ti e sheh nga njerezit e pashkolle, dhe shqetesimi yt eshte si te ruash injorantet te mos ngaterrojne dogmen. Ndersa une e shoh nga nje prizem tjeter, si te krijojme mundesine e permiresimit te klimes se perhapjes se dijes, rritjes se komunikimit, zhvillimit te elitave dhe prodhimit te mendimit.

    Se pesti koncepti yt mbi uelane dhe berane nuk perputhet me ate qe une besoj, e qe mbeshtetet, patjeter ne dijetare te tjere nga ata qe mbron ti. Konkretisht, patjeter qe dashuria dhe urrejtja jane per hir te Zotit. Pikerisht per hir te Zotit duhet te sillemi mire me cdo njeri qofte ky musliman ose jo, ehli-sunnet ose jo. Allahu na ka urdheruar te jemi te meshirshem dhe bamires me Ehli Kitabet, e perse te mos jemi te tille me shiitet?! Une nuk di qe shijat te konsiderohen qafire, te pakten jo te gjithe. Si te tille, c’kuptim ka kur ne jemi te detyruar te jemi bamires dhe te meshirshem me njerez qe nuk jane fare muslimane, e te mos jemi muslimanet, thjesht pse jane te devijuar?! Ka dijetare qe na kane treguar pikerisht qe urrejtja ne besim, nuk do te thote aspak te urrejme njerezit e feve te tjera, por te urrejme vetem ata qe na luftojne. Perkundrazi, jemi te detyruar t’i duam ata qe sillen me humanitet ndaj nesh. Madje jemi te detyruar qe ne te paret te sillemi ne kete menyre. Nuk ka perse kjo te mos vleje edhe per shiitet. Patjeter qe ata e meritojne me shume bamiresine tone sesa ehli kitabet. Ne te njejten menyre, edhe distancimin varet si e kupton. Patjeter, une jam i distancuar nga shiizmi, nga gjithcka qe bie ne kundershtim me sunizmin, por kjo nuk do te thote qe une te mos kem asnje lloj marredhenie me nje shija ne jeten e perditshme.

    Se fundi, me duhet te sqaroj se emri E-zani i Nalte, eshte huazuar nga revista Zani i Nalte, organ i pare i Komunitetit Musliman Shqiptar pas Luftes se Pare Boterore, i cili ishte perpjekja e pare e muslimaneve shqiptare, per te ndertuar nje debat publik, per te ofruar mendim mbi shoqerine shqiptare ne kushtet e nje shteti te posaforumuar. Ne e kemi vene kete emer ne shenje te respektit dhe frymezimit qe marrim prej kesaj klase intelektualesh dhe kontributit qe ata kane dhene ne kete vend. Nga ana tjeter, e-ja e shtuar perpara eshte simbol i komunikimit elektronik e tipit (e-boock, e-goverment etj), por e-ja gjithashtu i jep edhe kuptimin e Ezanit, si thirrje e besimtareve per ne namaz dhe shpetim.
    Nga te gjitha dimensionet ta kapesh, ne e perfaqesojme me se miri kete emer. E para, koncepti qe kishin hoxhallaret tane te pare ne kete vend mbi marredheniet me grupet dhe rrymat brenda muslimaneve, ka qene shume gjithperfshires. Psh. Komuniteti Musliman, perfshinte brenda vetes edhe tarikatet edhe bektashinjte. Pra, keta grupe fetare, teqet dhe tyrbet e tyre, kane qene brenda KMSH-se, merrnin fonde prej ketij institucioni ashtu si edhe xhamite. Nuk dua ketu te jap gjykim nese duhet apo nuk duhet bere kjo, por me kete dua te them, se qendrimi yne eshte me prane qendrimit te dijetareve tane qe kane hedhur themelet e Islamit shqiptar me pavaresine e vendit. Ne thelb te idese se tyre ishte gjithperfshirja e muslimaneve e jo perjashtimi.
    Gjithashtu, edhe Ezani si ibadet i thirrjes se besimtareve ne Xhami eshte po kaq gjithperfshires. Ezani therret te gjithe njerezit qe i besojne Allahut dhe te Derguarit te Tij qofshin keta edhe bidatcinj. Ezani eshte ftues jo perjashtues.

    • Nderhyrja jote eshte me vend dhe shume e drejte.

      Personalisht personin mund t’a kem takuar nje apo dy here, shkurtazi dhe nuk kam pasur mundesine te flas per kete gje. Megjithate, une kam miq, te cilet kane folur e diskutuar jopak me te per keto pune dhe natyrisht them se keto jane te mjaftueshme per te krijuar njefare ideje. Nuk, mund te mbaj mend tani pohime te drejtperdrejta, por brenda vetvetes kam krijuar kete bindje, ne saj te shumesise se konfirmimeve qe kam marre (ne menyre pasive, pa bere kurrefare investigimi, pasi normalisht nuk ka perse), nderkohe qe nuk kam asnje te dhene per te kunderten.
      Nga ana tjeter, nuk jam une qe e kam bere publike perkatesine doktrinore te personit, ndonese une e kam konfirmuar ate qe eshte thene ketu mbi kete perkatesi. Megjithate, ta them me pasterti qe nuk kam pasur absolutisht per qellim personin konkret, por diskutimin ne parim.
      Vec kesaj, duhet patur para sysh se, nuk e konsideroj fyerje fjalen shija, megjithese nuk e aprovoj shiizmin (pra nuk aprovoj doktrinen dhe jo te drejten e gjithkujt per te zgjedhur e besuar sipas vullnetit te vet), ndaj, nuk e shoh si cenim te integritetit personal pohimin se dikush eshte shija, ndonese e kuptoj dhe mirekuptoj thellesisht shqetesimin tend, duke qene i vetedijshem se nuk eshte aspak e kendshme te behesh objekt bisede ne kete menyre. E kam menduar kete gjate debatit dhe jam perpjekur te jem i kujdesshem te shmang sa mundem, diskutimin per personin konkret. Ne thelb, te gjitha pohimet e mija, kane pasur per qellim diskutimin ne parim dhe jo personin ne fjale.
      Gjithsesi, kerkoj ndjese nese mund te jete kaluar masa, dhe jam gati gjithashtu ta terheq gjithcka nese me konfirmoni se personi ne fjale nuk i perket shiizmit, megjithese kjo e fundit nuk eshte nuk eshte thelbesore ne gjithcka kemi thene.

      Te falenderoj perzemersisht per nderhyrjen dhe mundesine qe me dhe per te shfaqur distancen time nga gjithcka personale ndaj personit ne fjale.

      Selam e te mira!
      Ergysi

  • Shoke

    vijoni ju lutem shoke komentatore, imame, hoxhallare, kompetente te shumellojshem dhe demaskoni njeri-tjetrin sa te keni mundesi, ketu dhe ne Facebook, tregoni kush eshte shija e kush jane shijat, po nurxhinjte kush, kush eshte vehabi e kush jane vehabinjte, sa jane, si jetojne dhe me se ose pse, ke kane kryetar, sekretar dhe ku jetojne, c’mendojne per konfliktin ne Gjirin Persik dhe per vizitat atje te frau Jozefines , jepini e pushka top si patriote te mire qe jemi, ndihmojini pak organet e kontrollit, se ju e dini mire sa te palexuar e te paditur jane per keto pune, marrin rroge kot, po me hapjen e ketyre faqeve per komente, edhe ata po ndricohen nga pak dhe kane per te bere figure me te mire para shokeve te qendres kur shkojne e hane ato drekat mizerabel te punes YES BOSS, THE WAHABIS!

    Nuk mjaftonte MR.Kombinatsi, edhe kontributi juaj ne vetediskreditim eshte i mirepritur

  • Your email address will not be published. Required fields are marked *