images (3)e.zani

Ju kujtohet përgjërimi i Koloreto Cukalit drejtuar kryeministrit të ri për të penguar Xhaminë e Namazgjasë? Tani, me Artan Shkrelin, zërat kundër këtij projekti, kumbojnë më afër veshëve të Edi Ramës. Shkreli është trefish i lidhur me Ramën: përmes eksperiencës në Bashkinë e Tiranës, lejeve të ndërtimit dhe deputetes së PS-së, Enkelejda Shkreli (Ledi Shamku-Shkreli).

Në parantezë. Sipas raportit të Komisionit hetimor parlamentar të ngritur me 23.04.2009, mësojmë se Artan Shkreli ka shkelur ligjin Për mbrojtjen e konkurrencës (nr. 9121, dt. 28.07.2003) pasi lejet e ndërtimit të akorduara studios së tij, kur ishte anëtar i KRRT-së Tiranë, ishin në konflikt të hapur interesi. Zotëria në fjalë mori 16 leje ndërtimi në vitet 2007-8; gjatë të njëjtës periudhë studioja e tij mori rreth 46.000 m2 leje për objekte private në Tiranë, me një vlerë investimi prej 14 milion euro, nga të cilat, sipas raportit, «rezulton të jenë përfituar në mënyrë të padrejtë rreth 2 milion euro». Natyrisht, nuk ka nevojë të shpjegohet fakti se monopolizimi i lejeve të ndërtimit, së bashku me ish-kolegun e KRRT, Alban Eftimi, nuk ishte një tentative arkitektonike për ta gjelbëruar Tiranën.

E si mundet Artan Shkreli të bëjë arkitektin moralist? Qenka e drejtë dhe e ligjshme që një arkitekt biznesmen të sistemojë aferat e tija private nga kolltuku i nëpunësit publik, dhe KMSH-ja të mos e shfrytëzojë pronën e komunitetit për nevojat e komunitetit?! Pa le pastaj, Shkreli bën edhe teologun kur pohon se «xhamia ndotet me biznese, qëndron mbi biznese, gjë që shkon edhe kundër principeve të fesë». Historikisht pronat vakëf kanë qenë mjetet e pavarësisë ekonomike të institucioneve fetare islame, madje kanë lindur posaçërisht për këtë arsye. Feja Islame nuk e shkëput individin nga bota materiale. As nuk është fenomen endemik islam apo i institucioneve islame: mjafton të vërehet përtej Adriatikut, në Vatikan, ku IOR-i është, ndër të tjera, një institucion financiar i Selisë së Shenjtë.

Kronika informative përfundon duke shtuar se «për projektin e xhamisë […] ka kontestime edhe brenda vetë Komunitetit të Myslimanëve». Në fakt kritikat i kemi shprehur në hapësirat e këtij blogu, e mbase kanë qenë të vetmet “brenda llojit”, por në asnjë mënyrë nuk e kemi kundërshtuar ndërtimin e xhamisë në vetvete. Të kritikosh apo të kundërshtosh projektin ndryshon nga kundërshtimi i ndërtimit të xhamisë: këtu qëndron dallimi mes «kontestimeve» tona dhe bashkimit të Ledian Bregasit, si përfaqësues i Unionit të Arkitektëve, zhurmës anti-xhami.

Bregasi hedh shashkën trendy të orientalizmit teksa pohon se «na jepet një pamje, ku shohim një xhami që, më falni nëse shprehem kështu, por ngjan sikur është marrë nga një periferi e Stambollit apo qyteti tjetër të Anadollit». Problemi, për Bragasin, nuk është kopja e keqe e stilit klasik të xhamive të Stambollit, por vetë stili osman: me sa duket rrezikojmë të dukemi tepër anadollakë dhe ejani ta bëjmë xhaminë si Pallati me Shigjeta, si Taiwan Center, apo si Notre-Dame de Paris.

Kujtojmë që jo shumë larg në kohë, Kastriot Frashëri, nga faqet e gazetës Tema, mundohej ta ndërgjegjësonte lexuesin «se para 2-3 muajve edhe komisioni i ekspertëve për Vlerësimin Strategjik Mjedisor të Tiranës në zonën ku kryeministri kërkon të ndërtojë Xhaminë e Madhe e ka përcaktuar si zonë të gjelbër», por artikullit në fjalë i kishte vënë titullin “Xhamia e Madhe apo hija e neo-otomanizmit në Tiranë”, duke nënkuptur që shqetësimi nuk ishte zona e gjelbër se sa ekzistenca e objektit te kultit dhe historia e simboleve fetare islame.

E nga ku? Nga gazeta Tema, pronari i së cilës ia pati shitur këtë media Besnik Sulajt, pronarit të Taiwan-it, pasi në 2005 Mero Baze, atëherë i PD-së, natyrisht me vullnetin e Edi Ramës, kishte votuar në Këshillin Bashkiak shitjen e një pjese të Parkut Rinia, konkretisht 1310 m2, për ca beton dhe karrige klubi.

Duke iu rikthyer arkitekt Shkrelit, mund të themi se ndërhyrja e tij kundër xhamisë vjen për shkak të alergjive personale: Turqia, periudha osmane, trashëgimia islame. Është firmëtari i një peticioni kundër rishkrimit të historisë, në tekstin e të cilit, përtej qëllimeve pozitive, sanksionohet shkëputja e çdo lidhje me të shkuarën osmane. Shkreli doli në shfaqjen teatrale anti-xhami si oborrtar i qeverisë së ardhshme, i asaj qeverie që Cukali, Ndreca, Gjekmarkaj, etj., i kanë dërguar letrat me dëshirat e llojit. Mbase pjesë e kabinetit mund të jetë vetë bashkëshortja e Shkrelit, që nga faqet e Mapo e zbuluam «mike» të dom Gjergj Metës, i cili ka edhe ai kërkesat e veta për «mazhorancën që doli nga zgjedhjet e 23 qershorit, [dhe] që do të qeverisë vendin nga shtatori e mbrapa». Sa deshirat duhet të plotësojë kryeministri ynë Rama.

 

 

Comments

  • Sikur nuk po me del hesapi. Deri dje gruaja e Tanit, dilte perkrah cunave te Dine Hoxhes duke bere tifozllik per xhamine si “goce lagjeje”, kurse sot i shoqi po kerkon mosndertimin e Xhamise se Madhe.
    http://www.e-zani.com/2013/04/18/gooool/
    Mire Tani me Ledian se e kane per zanat te dredhmen, po Ahmed Kalaja ca ka per te thone tani?

    • Me sa di une Shkreli ka qene anetar jurie ne komisionin e ngritur nga bashkia per te zgjedhur xhamine qe do behej pas pallatit te kultures dhe e ka mbrojtur shume mire nevojen e myslimaneve per te ndertuar nje xhami moderne te shek XXI. Ai, si mbrojtes i trashegimise, ka kerkuar edhe qe Namasgjaja, e cila duhet ruajtur si park, te kete nje mimbar guri per kremtimet e festave te medha fetare dhe te jete park publik per periudhen tjeter te kohes. Artikulli me duket i nxituar dhe tendencioz. Sa per akuzat e lejeve te ndertimit (te mos harrohet se eshte arkitekt dhe jo ndertues), ketu jane shkruar pike per pike formulimet politike te PD-se, qe nuk u verifikuan kurre.

  • Ajo ishte sfilate elektorale. Mjafton te degjosh referencat e Shamkut ne ndonje interviste per te kuptuar se “goce” ka qene dikur, e sot eshte gati per te marre Kostandinopojen.

  • Ku eshte seksizmi ketu? Ajo vete u shpreh per simpatine e saj per Dine Hoxhen “si goce lagjeje” dhe Xibi po thote qe ajo ka qene dikur “goce” (dhe rrjedhimisht dashamirese ndaj xhamise), ndersa tani eshte bere grua dhe, pasi ka shkuar tek burri, ka fituar urrejtje per turqit dhe muslimanet, duke qene se ka deklaruar vete ne nje interviste, se ngjarja historike ku do te deshironte te kish marr pjese, eshte beteja per mbrojtjen e Kostandinopojes, ne lufte kunder turqve. Pra, nisur nga vete deklaratat e zonjes Shkreli, ka nje evoluim nga “goce lagjeje” promuslimane, ne nje katolike (vete ka deklaruar pagezimin e saj) anti-turke (me nje nentekst anti-islam), duke shprehur deshiren per te ngjeshur jatagane, e per te luftuar si burre kunder turqve muslimane.
    Nuk shoh ndonje seksizem. Nuk po tallet njeri me gjinine e saj, por me kodoshllekun politik, ku behesh “goce lagjeje” per t’u marre votat muslimaneve, dhe kryqtare anti-turke, per te fituar pozitat ne qarqet katolikocentrike.

  • Titulli eshte per t’i hequr kapelen stilistikisht! Vetem se nuk me duket qe punet kane nevoje vetem per stil dhe talent, po edhe per pergjegjesi shoqerore, perderisa me 5 fjale titulli ia ka arritur te krijoje nje ngjarje te perkryer me tone krahinore (Cukali et al), politike (Rama) dhe fetare (kembana). Ne Shqiperi me duket se nuk ka mbetur me asnje instance apo personalitet qe te kembengule per diskursin e korrekteses shoqerore, sidomos kur nuk ka domosdoshmeri jetike per publikun kunderta e ketij diskursi. Te gjithe jane hedhur ne llogore, sa partiake, komunitare, krahinore dhe gjithkush nxjerr kunj me te ndryshmit duke vjele duartrokitje sektare te kollajta.

    Mendoj se te vertetat dhe shqetesimet mund te komunikohen fare mire edhe duke adaptuar nje qasje ne dukje te merzitshme ku njerezit respektohen, edhe kur nuk e meritojne, per vecanesite e veta identitare. Ne Shqiperi bile, te jesh politikisht korrekt me tjetrin, t’i gjykosh pra vetem punen, pa i permendur gunen, si ben gati gjthkush, eshte akt revolucionar. Se ne fakt korrektesa tek ne nuk ekziston pervecse si servilizem ndaj me te fortit. Ne kete rastin ketu, merita morale eshte se po kritikohen pushtete mediatike e politike, dhe jo njerez te dobet, po ama kurajoja me e madhe ne fakt eshte te perfytyrojme nje shoqeri me te mire, ku te tjeret i permendim ashtu si do deshironim te na permendin

  • Alo, ke te drejte ne disa fjali qe tregon. Natyrisht qe edhe e-zani ka pasur nje kendveshtrim tejet kritik ndaj menyres se si po veprohet me xhamine. Por te anatemosh nje komunitet te tere se perse kerkon nje xhami ne nje vend te tijin permes personave te involvuar ne afera te dyshimta (sic eshte Artan Shkreli) eshte pak si hipokrizi. Fjala vjen nese do dilte ndonje person qe permbush kriteret e nje analisti me parime te patjetersueshme eshte tjeter gje. Rasti i Cukalit, me duket deri diku i tille, e kam idene qe Cukalli me se shumti nuk e di mire nga brenda kete diskutim se perndryshe do shkruante ndryshe, cdua te them me kete fjali? Po ja fjala vjen sikur te tregohej pak me i kujdesshem edhe te pyeste ndonje nga ato myslimanet qe jane treguar kritik ndaj menyres si eshte operuar mbi ndertimin e kesaj xhamie do te merrte nje pergjigje me te plote dhe nuk do lidhte shkrimin e tij me Krimin.

    Problemi tjeter qe shqeteson e-zanin, e mua edhe si mysliman, eshte anatemizmi en bloc qe i behet xhamise dhe mesxhidit (vendit te faljes) nga keto arkitekt dhe pseudo ambientaliste. Pershembull nuk po e shoh me z. Guri qe te dale edhe te mbroje pyjet tek Liqeni Artificial dhe e dini pse? Se kryetari i Bashkise e priti ne zyre, i mbeshtolli nje zarf dhe z. Guri pranoi ne heshtje qe rruga e Elbasanit po zgjerohet konform cdo rregulli mjedisor. Nese edhe Selimi do e bente kete pune serishmi Guri do heshtte.

    Ndaj duke i ndare keto pseudo nga ato qe realisht nuk u pelqen nje xhami ne Tirane mund te them qe me te rrezikshmit jane keto te fundit.

  • E kjo do te thote qe ne shoqerine tone ende nuk eshte shuar kultura islamofobe (qe ka nja 22 vjet qe qendron mbi uje). Kulture qe na krijon bezdi saqe hera heres sa qe goca shkruan “por edhe për mundësinë që më dhanë që të besoj se shpirti komunitar rron në lagjen tonë dhe mund të kultivohet nga shumë duar, me të cilat jam bashkuar në emër të vlerave qytetare…….E gjendur mes “tifozësh” të lagjes, sërish si gocë e lagjes dhe njëherazi mikeshë e njerëzve të besimit, e përjetova edhe unë me besim se shpirti i lagjes u kthena përmes aktivitetesh të tilla që çelin portat dhe arkapijat e mbyllura nga ritmi i huaj i jetës. Aktivitete si këto bashkojnë sërish në vend e në kohë ato që në fakt janë vlerat e të gjitha kohërave: komuniteti qytetar dhe fqinjësia e mirë. Desha ta them publikisht këtë meditim timin, duke dashur të lexohet si vullnet imi për t’i dhënë një dorë asaj që na mungon, shpirtin kësaj lagjeje. Edhe një herë faleminderit djemve, që ma dhanë shkëndijën e meditimit për çka më fort na duhet sot.”

    Pra kesaj goce (se kshu e quan veten ne artikull) e paska bere te meditojne keta cuna, i paskan kujtuar qytetarine e munguar nderkohe qe burrit te saj (qe me sa duket e ka bezdi me qene nga fshati i grus) i krijon problem qytetaria e djemve qe dilkan nga xhamia. Perndryshe kam nje pyetje….perse nuk doli me po kaq ngulm edhe kunder ndertimit te Kishes Orthodokse z. Shkreli? Perse u mbyll ne zyre apo ngaqe i dha Rama urdher?

    Te fshihesh pas ambjentalizmit, pas pemeve. pas parimeve kinse green way vetem e vetem per te perfituar ndonje cap nga KMSH apo per te shfryre dufin ndaj nje objekti apo komuniteti nuk eshte vetem palacollek por tregon dhe driteshkurtesine qe nuk zgjerohet me libra e dije. Me shendet e pacim Rilindjen e Shkrelit.

  • Dakort me te gjitha, por, ne fakt nuk duhet te ishte E-zani ai qe ti dilte per zot kesaj xhamie. Kjo duhet te ishte pune e KMSH-se, por mesa duket ajo nuk i dilka dot per zot puneve te veta. Dhe detyrohet E-zani, te shplaje mbeturinat qe leshon pa teklif KMSh-ja.
    Projekti qe ka bere KMSH-ja eshte i cenueshem dhe u jep shkas Islamofobeve te gjejne vegje ku me u kap. Hajde se po e justifikojme prishjen e namazgjase. Por objekti nje mori problemesh: nuk shkon me mjedisin urbanistik, nuk eshte nje godine e ngrohte qe i pergjigjet kultures se sotme, e nga ana tjeter nuk ka asgje shqiptare, dhe nuk reflekton asgje nga prurjet e mevonshme kulturore, qofte edhe ne ndertimin e xhamive. Ndonese Shkreli ka qellime jo te mira, ka te drejte kur thote se xhamia nuk eshte shqiptare. Nuk eshte faji i Shkrelit perse ne i japim shkas per te ngecur. Ata ate pune kane dhe, nuk kane perse te na tolerojne kur ne u japim material.

  • Mua me vjen keq per nje gje. Duket sikur po behet nami kunder ndertimit te xhamise. Jua them me bindje qe nuk i ha meraku askujt per ndertimin e asaj xhamie. Nuk ka Islamofob qe shqetesohet se u ndertua. Ajo xhami, me ate arkitekture, vetem deshmon distancen e muslimaneve nga pjesa tjeter e shoqerise, vetem deshmon prpambetjen kulturore dhe mungesen e prurjeve te reja. Islamofobet ku ta gjejne qe muslimanet te deshmojne se jane ende ne shek. XVII dhe ku ta gjejne qe islami shqiptar te mos kete asgje shqiptare, por te identifikohet me Turqine. Nga te gjitha drejtimet islamofobet jane ok, me ndertimin e xhamise dhe jane te kenaqur me ate projekt.
    Zerat kunder xhamise jane disa syresh. Nese z. Cukali shqetesohet si ambientalist, kam bindjen se eshte thjesht prirja e vet te mendoje keshtu dhe nuk ka ndonje qellim antimusliman. Sazan Guri reagon sepse xhiron bosh gjithnje. Per mua eshte njeri qe nuk ka aq mend sa ti kete peshe fjala. Zhurme po.
    Ndersa Shkreli eshte tjeter gje. Por megjithate, jam i bindur qe Shkreli eshte i kenaqur me xhamine, sepse i ploteson te gjitha kriteret qe te reflektoje prapambetjen dhe izolimin e muslimaneve nga shoqeria. Por, Shkreli reagon per shkaqe te tjera, dhe kjo per shkak se nuk deshiron qe merita per ndertimin e xhamise ti mbese Berishes, aq me teper kur ne luften per ndertimin e saj (se kush te fitonte spaletat), Berisha fitoi e Rama humbi.
    Pra, Shkreli reagon, jo se e trishton xhamia, por sese kerkon te zhbeje perfitimin politik qe PD-ja ka nxjerre prej xhamise.
    Edhe ketu ka nje problem shume te madh prej KMSH-se. Ne te gjithe kete histori KMSH-ja eshte perdorur ne menyre te shemtuar nga Berisha, per qellime te pastra elektorale. Kjo ka bere qe ndertimi i kesaj xhamie te jete procesi me i politizuar i ndertimit te nje objekti kulti qe eshte bere ndonjehere. Ajo nuk mbajti qendrimin qe i takon, duke u distancuar nga politizimi. Perkundrazi, ajo goditi Ramen dhe lavderoi Berishen. Nese ju kujtohet ka pasur deklarata per shtyp nga KMSH-ja, qe do t’ua kishte zili edhe Gerti Bogdani. Kjo, jo vetem qe nuk i ka hije aspak nje institucioni fetar, qe duhet te jete i depolitizuar, por natyrisht prodhon reperkusione te tilla, te cilave vete KMSH-ja tani nuk u del dot per zot. Sepse normalisht eshte e paafte.
    Taksiratin e gjithe kesaj, duhet ta vuajme vete.

  • “na jepet një pamje, ku shohim një xhami që, më falni nëse shprehem kështu, por ngjan sikur është marrë nga një periferi e Stambollit apo qyteti tjetër të Anadollit” – kjo fjali e Bregasit tingellon si e shkeputur nga komentet e hershme te Ezanit…

  • O vellezer, boll se po shnderroni “xhamine” ne ceshtjen me akute te shoqerise, por dhe te myslimaneve, duke i ushqyer me ndjenja persekucioni. Ndertoni debat me argumenta te kulluar, pa fyerje e shpoti ndaj askujt. Dhe pa bere lidhje te shkurtera per te zbuluar apo parathene komplote. Cdokush ka te drejte ta shpreh mendimin e tij, Cukali, Shkreli apo ndonje tjeter. Kjo eshte bota, kjo eshte shoqeria. Ka shume gjera qe nuk na vijne pershtat ne myslimaneve, por kjo nuk do thote qe te shpallim armik cdokend qe nuk mendon si ne. Mesoni njehere si ndertohet nje dialog. Nje keshille per ju Ezani: Jeni bere si mitralozi me emrin Ols Jazexhi, qe sharron me plumba cdokend qe nuk mendon si ju, madhe dhe ata qe rastesisht ndodhen afer atyre qe nuk mendojne si ju, ne rolin e kalimtareve. Ruajuni Olsjazexhizmit ne llojin e qasjes ndaj se kundertese botes qe jo domosdoshmerisht duhet te mendoje si ju.

    • @kritiku. Xhamia nuk eshte ceshtja me akute e shoqerise shqiptare por eshte nje nga ceshtjet me akute komunitare dhe nese nuk e ke vene re, kjo eshte nje faqe qe ne menyre primare adreson probleme dhe debate te komunitetit. Por ama besojme gjithashtu se forma margjinalizimi dhe diskriminimi ndaj kujtdo bashkesie jane probleme jo vetem te bashkesise se prekur drejt per drejt, por per gjithe shoqerine. Xhamia perfaqson problemin e mungeses se hapsirave te faljes por perben edhe problemin e politikave dalluese ndaj myslimaneve ne qasje me bashkesite e tjera. Ti mund te mendosh se evidentimi i kesaj perben ushqim ndjeshash persekucioni por ne fakt eshte evidentimi i mire dokumentuar dhe nga autore jo muslimane i aktualitetit te myslimaneve ne Shqiperi. Nese nuk te ka rene ne sy une nuk e di ne c’bote jeton.

      Nuk eshte etike te besh prezantime te trilluara. Nuk shoh ku eshte shpallur njeri armik apo ku eshte kerkuar qe te tjeret mos shprehin qendrimin e tyre. I vetmi qe kerkon qe mos shprehet ndonje qendrim ketu je ti qe ngulmon qe teksa Cukali, Shkreli apo kushdo qofte te shprehin qendrimin e tyre, njeri prej tyre te shpalle kundershtine ndaj xhamise si kauzen e vet, ti kerkon nga myslimane qe mos shpallin te drejten per te patur xhami si kauzen e tyre. Eshte kauze qe c’ke me ate pune.

    • Selam kritiku

      Si dashamires i perhershem i e-zanit, e shoh pozitive kritiken ndaj tij, dhe kontribuoj edhe vete sa here me jepet mundesia ne kete drejtim, po me duket se mitralozi nuk eshte vegla e duhur per kritike. Dmth te akuzosh te e-zanin se po kritikoka te tjeret me bresheri, duke prekur edhe kalimtare te te pafajshem, eshte te pershkruash ekzaktesisht ate qe je duke bere vete tani, sepse po godet gjithe artikujt dhe autoret e e-zanit ne vite, me nje replike qe nuk i pershtatet mire as artikullit qe po kritikojme, jo me gjithe faqes apo gjithe qasjes se saj.

      Konkretisht ceshtja e moslejimit te xhamise eshte anomali e njohur nga te gjithe, eshte skandal qe vetem zmadhohet dhe ka hyre ne dekaden e vet te trete. Diferencimi i muslimaneve ka ndodhur dhe e vetmja gje qe mund te behet per te frenuar abuzuesit ta keqperdorin eshte qe shteti te mbaje fjalen qe ka dhene ne 1992, dhe e ka riperterire ne 2001, pastaj gjithnje e me shpesh nga 2008 e ketej. Kaq. Le t’i diskreditoje shteti te gjithe ata qe bejme zhurme per xhamine, le t’i nxjerre bllof duke e lejuar ndertimin e xhamise. Vetem kur ta beje kete, duke plotesuar nje detyrim te vetin ne fakt, krejt falas, atehere do shihet a ka qene viktimizimi qellim ne vetvete apo thjesht lexim i fakteve. Kalo pak para Dine Hoxhes ku falet xhumaja pertej trotuarit, deri ne asfalt, si ne getot marokene te Belgjikes a Hollandes, dhe pastaj flasim. Ndjesia e getos, ka per te prodhuar sjellje te getos, fatkeqesisht. Shtetaret tane nuk e kane nje fije patriotizem e pragmatizem per te ditur te negociojne me ceshtje te tilla, si e si te mos identifikohen me ngritjen e xhamise, po jane gati t’ia lene topin vetem te tjereve, si ia la Sali Berisha Edi Rames.

      Ate qe Sali Berisha e premtoi dhe e braktisi me 1992, pati 8 vjet ta zgjidhte, qofte edhe ne bashkepunim me bashkine po aq fajtore socialiste, per te miren e vendit. Dhe ja tani ku jemi edhe nje here aty ku ishim, fajin do ta kete nje ‘ortodoks’ pse xhamine nuk e lejoi me 1992, as ne 2012, nje ‘musliman’. Ajo qe i vuan keto lodra eshte vetem Shqiperia, se ata qe falen do falen, ne mos ne xhami, ne shtepi, si ne kohe te Enverit. Nje park me pak dhe nje ndertese joestetike me shume ne Tirane nuk jane asgje e re dhe e paperballueshme, po nje burim abuzimesh e frustrimesh si kthehet mungesa e xhamise se premtuar, kjo eshte me rrezik. Me duket se keto po thote e-zani keto dite, mos qofsha i gabuar.

      Nje shenje e sigurte e identitetit te e-zanit eshte pikerisht se kur eshte fjala per akuza, kemi pare se e akuzojne majtas e djathtas, muslimane e jomuslimane, liberale e konservatore, nacionaliste e anti-nacionaliste, shia e sunij, ekstremiste muslimane e ekstremiste anti-muslimane, anti-turq e pro-turq njeheresh. Eshte argetuese te ndjekesh komentet ketu. E-zani besoj se ka per ta humbur vleren pikerisht diten qe do futet ne kallep si shumica, pra ne diten kur kritikat apo akuzat do t’i vijne vetem nga nje krah.

      Kur te vije dita qe tek e-zani te shohim se muslimanet kane perhere te drejte, apo se nje sekt prej muslimaneve ka perhere te drejte, apo se hoxhallaret jane perhere ne rregull, apo se kritiket e muslimaneve jane perhere gabim, atehere nuk do kete asnje vlere kjo faqe, se as teorikisht e as praktikisht e drejta nuk eshte ekskluzivitet i asnje grupi njerezish: te drejte perhere ka vetem Zoti. Apologjetike e sektarizem ka kudo ne internet, e se vershellen njeri me dy pare mend. Ditet e sotme dihet se jane te veshtira per fene, cilado qofte kjo. Eshte veshtire te gjesh, jo thjesht ne shqip, burime opinioni fetar qe te mos jete i prekur nga ngushtesia, hipokrizia, cektesia, mendimi konspiracional, rrumbullakosja e fakteve.

      E-zani ne pergjithesi i reziston trendit, ose te pakten keshtu dua te besoj, deri sa te gjej nje faqe tjeter qe te ma ushqeje me mire iluzionin. Une shpresoj shume tek pesha e fjales se Muhamedit, alejhi selam, qe thote: ‘Kush beson Zotin dhe Diten e Fundit, le te thote fjale te mira ose te heshte’. Nese kushti per te folur per punet e Islamit nuk plotesohet me te folurit drejt, gjere, pa fyerje, pa trashesi, pa fanatizem, me mire te mos flitet fare per Islamin. Ne nuk mundemi dot ta bejme te heshte me zor askend, kemi ne dore vetem fjalen e keshilles, deri kur kjo ben dobi. Nese e-zani nis e ia fut kot me kembengulje, menyra sesi mund ta bejme te heshte, eshte te mos e lexojme me, sidomos te mos e kritikojme me, ta leme ne monolog.

      Deri atehere…agjerim te lehte te gjitheve

      • I nderuar agjerues,

        Me lart keni shkruar: “Nje shenje e sigurte e identitetit te e-zanit eshte pikerisht se kur eshte fjala per akuza, kemi pare se e akuzojne majtas e djathtas, […], shia e sunij…” A mund te na tregoni nje shembull me link ku te jete akuzuar faqja e-zani nga shia, ju lutem? Faleminderit, agjerim te mbare.

        • Po ku i pret zotrote kritikat e shijave kur shijat ne Shqiperi, ne nje dite me shi, nuk i mbledh dot ne nji çader.
          Je donkishotesk ne aludimin tend se nga frymzohet kjo faqe dinamike. Nuk po ta bezdis me tej endrren tende te qete, tek tuk me shperthime gropsirashm, ku kembehen rregullisht shija, sulltane, sheike, Doha dhe pafund dexhaxhe.

          • Po edhe aq sa jane aty nen nje cader, shume me duken shiat mua. Dhe nuk ka nevoje te jene shume per te akuzuar. Kush ka lidhje me cadren, e din vet per c’po flitet ketu, dhe linqet (ato te pafshirat) i gjeni ende ketu, kollaj.

            Sa per gromesirat, per keto nuk me pelqen fare e-zani, kur lejon humor te fermentuar te fyeje njerezit, edhe per ramazan.

  • qe Shkreli ishte kunder Xhamise kete e tregon dhe kjo video me poshte, ku shkreli qe ne 8 Mars i dergon sms Arjan Canit dhe per mua kjo nuk eshte ndonje cudi e madhe. Por habia eshte se nga minuta 20 deri ne minuten 40 Sazan Guri del ne mbrojtje te xhamise para zgjedhjeve, duke thene se nuk eshte problem qe prishet lulishtja dhe qe plani rregullues i Tiranes ku parashikon ndertime ne disa lulishte nuk eshte i keq. Kurse tani mbas zgjedhjeve ben te kunderten, por nuk flet me per lulishten e shtepise se oficerave apo perballe 15 katshit por vetem per namazgjane. Tani me trego pak , kush eshte e keqja me e vogel Shkreli me shoke qe jane kunder qe ne fillim se duan te bejne pallate apo Sazani me Jamarbrin qe jep gjoja leje per xhami dhe ben pallate?
    http://www.youtube.com/watch?v=cAgD4wPhgz4

    • Pa dashur te replikoj e te hyj ne debat, po sqaroj se jemi perfshire ne nje sere debatesh e diskutimesh mbi Xhamine e Madhe ne kete faqe. Ajo qe jemi munduar te bejme eshte, denoncimi i problemeve, kritika e gabimeve, si dhe parashtrimi e analiza e realiteteve, per te vetedijesuar njeri-tjetrin mbi ate cfare po ndodh. Ketu nuk kemi asnje anesi politike, majtas apo djathtas dhe jemi perpjekur qe te verteten ta themi me po ate force ne pavaresi se kujt i rendon me shume.
      Nga ana tjeter, nuk jemi ketu per te treguar te keqen me te vogel. Kemi shperfillur ta bejme kete qofte edhe ne diskutimet politike PD-PS, jo me per diskutime shume here me pa peshe si Shkreli-Guri. Nese nuk i ke ndjekur shkrimet e meparshme, ne kemi denoncuar edhe Sazan Gurin, ne nje debat te B.Sinanit, me Koloreto Cukalin. Mund ta lexosh ketu http://www.e-zani.com/2013/06/21/maskarada-ekologjike-kunder-xhamise/
      Me kaq, mendoj se detyra jone mjafton, dhe nuk e gjykojme te nevojshme te hyjme ne hesape se sa gram me i keq eshte njeri ndaj tjetrit.

      Me te mira!

    • Alo, Sigurisht, sic pritej, nuk i je pergjigjur pyetjes TIME. Jo vetem sepse une nuk te pyeta nga brenda ndonje cadre apo shatori, sic po shpotit ti o agjerues, po edhe se nuk ofrove as nje shembull nga keto te “fshirat” dhe ato te “pafshirat”. Por gjithesesi, pergjigjen me te mire ia ke dhene vetes, sidomos ndaj paperputhshmerise morale te gjithe asaj apologjie qe ben ketu per muslimanet ne Shqiperi, tek e tradheton aq haptas mendesine dhe botekuptimin nga ku flet, pavetedijshmi sigurisht: “Po edhe aq sa jane aty nen nje cader, shume me duken shiat mua…” Agjerim te mbare, prapeseprape!

      • Falemnderit per demaskimin, po problemin me shiat e kam te vetedijshem, dhe krenohem me te.

        Nese je i ri ketu, sic nuk besoj, po te them se ketu i kam lexuar konfliktet e larpermendura, dhe ti ke detyren te me nxjerresh bllof duke kerkuar ne gjithe faqen, deri sa te mos i gjesh akuzat dhe konfliktet. Une kam detyre te dal bllof kur te me nxjerresh ti. Komentuesit e vjeter e dine per c’po flas, dhe kjo me mjafton.

        • Kjo po behet vertet gjithnje e me interesante. Aq me teper ngaqe ti po ben sikur s’kupton, ose e ke ndjere te nxehtin nen vete dhe po kerkon te rrahesh rrugica tjera per dredhim. Gjynaf.

          Ta marrim me radhe. Une nuk iu referova ne fjaline e fundit problemit tend me shiat, i cili eshte gjeja e fundit qe me intereson. Eshte e natyrshme qe dikush te kete opinione turlilloji per ckadoqofte dhe kedoqofte. Ty Zoti ta shtofte dhe zbukurofte qendrimin qe ke ndaj shiave. Jo per gje, po ke edhe nga ana tjeter e medaljes shoke qe mendojne njelloj per synite dhe kshtu perplotesoheni ne mekamin e urrejtjes. Kush jam xhanem une te te perzihem ne ate qe beson ti? (Edhe pse, eshte shume interesant qe krenohesh, nje atribut ky i atij qe tha “Une jam me i mire se ay…”, i cili eshte vertet i mahnitshem te perforcohet ne Ramazan).

          Perkundrazi, une te pavetedijshem (duke u treguar mjaft bujar me ty, sipas hadithit qe thote mendojini 70 justifikime vellait para se ta qortoni) quajta problemin tend me VETEN, pra mosdallimin nga ti se ka kontradikte te thelle shpirterore e morale ne te qortuarit tend pasionant (me te drejte) te dukurive paragjykuese e persekutuese ndaj muslimaneve ne mediat dhe opinionin publik shqip nga njera ane, dhe tonit qartesisht persekutues e cinik per te cilin madje u krenoke ndaj nje grupi pakice, cfaredolloj qofte ky grup (besoj se as me homoseksualet nuk je kaq perbuzes, sic kam vene re ne komentet [besoj] te tua te ekuilibruara ne adrese te tyre ne kete faqe), nga ana tjeter. Eshte shume e thjeshte, se e ka thene Zoti ne Kuranin Qerim, qe pa nderruar veten nuk e nderron dot ate qe ke perreth. Se neser, sikur pozitat te permbyseshin e persekutues krenare si ti ta shihnin veten ne maje, ve bast se do ishit po aq ne mos me shume te padrejte me pakicat ose thjesht ‘tjetrin’ sa c’jane sot ata qe neperkembin muslimanet. Medet halli sikur muslimane me vizionin tend te kishin gje ne dore, sepse do i benin sekularistet hi. Per grupet e devijuara s’po flasim, se ju me menhexh te drejte do i linconit te paret.

          Por me me rendesi, nuk me besohet dot se po me kerkon MUA te rrezoj pohimin e bere nga TI. Hadithi thote qarte se barra e provimit te akuzes bie mbi akuzuesin, jo mbi te akuzuarin. Kete ti e di shume mire. Se dyti, po dredhon teme duke perdorur term shume te vagullt si ‘konfliktet’, per te cilat une nuk te pyeta. Pyetja ime shume e thjeshte ishte, “kur e kane akuzuar shiat e-zanin?” duke cituar direkt nga postimi yt. http://www.e-zani.com/2013/07/12/nga-cukali-ne-shkrel-shtohen-kambanat-filo-rama-kunder-xhamise/#comment-24222
          Agjerim te mbare.

          • Ajo qe te ka bere pershtypje ty tek komenti im eshte nje fjale e vetme (shia) e cila gjendet brenda nje vleresimi shume me perfshires, sepse flas per njerez “majtas e djathtas, muslimane e jomuslimane, liberale e konservatore, nacionaliste e anti-nacionaliste, shia e sunij, ekstremiste muslimane e ekstremiste anti-muslimane, anti-turq e pro-turq njeheresh”.

            Shiat ne vetvete nuk perbenin peshen e argumentin tim, bile vec e vec nuk do perbenin peshe per argumentin as suninjte, as muslimanet, anti-turqit etj. Keto kategori u permenden se bashku vetem per t’i kujtuar nje vellai ketu larmine e komenteve kunder e-zanit. Po shkruaja nje koment blogu, jo ndonje referat qe te kerkoja referenca se kur e kush e ka cilesuar e-zanin komunist, nacionalist, anti-nacionalist, anti-islamik, mbeshtetes te ‘rafidinjve’, etj. etj. Keto referenca dhe debate jane te njohura per komentuesit e rregullt. Vendosa ta perkujtoj kete pluralizem kritikash e akuzash duke e shprehur me cifte cilesimesh opozicionale, “bardhe vs zi”, per te treguar keshtu se spektri i kritikave (ne te cilat kam kontribuar vete, te pakten ne kete link) eshte shume e gjere.

            Tek komentet e e-zanit kam vene re sigurisht incidente me shia e rreth shiave, qe kane perfunduar me fshirje artikujsh, dhe prej gjithe kesaj nxorra nje perfundim. Keto incidente nuk gjehen dot ne ‘search’, sepse rezultatet e kerkimit brenda faqes nuk i mbulojne komentet, po vetem artikujt. Eshte thjesht ceshtje teknike, nuk po bej inat, as po fsheh gje, po sidomos nuk po sajoj gje nga hici. U perpoqa te kerkoj, per korrektese, hapa disa postime te vitit 2012, duke kontrolluar komentet nje per nje.

            Ti po pate mundesi, silli linqet, nese e di per c’po behet fjale, dhe do kerkoj urgjentisht falje nese i kam interpretuar gabim debatet.

            Nese kam gabuar, sinqerisht eshte gabim i kujteses dhe interpretimi, jo i qellimit. Mungesa e qellimit shpresoj se eshte e dukshme ne komentin qe citova lart.

            Komenti im tjeter, ku them se shiat ne Shqiperi me duken shume, edhe aq sa jane, ishte menyra ime per t’iu pergjigjur dikujt po me permendte gromesira dhe ‘dexhaxhe’. Ishte nje menyre per t’i thene se ndoshta jeni pak, po vini e beheni shume ne muhabet sa degjoni se po permendet sekti, edhe pse muhabeti ishte per nje pune komplet tjeter qe s’ka lidhje me sektin hic. Debati u mor peng pa nevoje dhe pa shije, sepse ketu po komentojme nje artikull te e-zanit per kundershtimin e xhamise, jo per kundershtimin e komentuesit ‘Alo’ ndaj shiave.

            Ndonese ishte replike emocionale me dike qe m’u duk se po me fyente, fjales per shiat i qendroj: me duken shume, per faktin e vetem se ne Shqiperi nuk duhet te kishte fare shia.

            Nese shiat jane njesoj si suninjte, thjesht medhheb i peste, si thone ne Shqiperi, pse duhet te instalohen ne nje gjeografi kulturore tjeter, ku nuk kane rrenje e tradite? Nese me fondacionet, kurset, bursat, botimet, kolegjin e femrave duan te ndihmojne thjesht rimekembjen e Islamit ne Shqiperi, pse muslimanet tane duhet te behen shia? Nuk ka Irani hoxhallare hanefij te na i sjelle per ndihme vellazerore? Nese duhet te jesh patjeter shia, qe te te pranohet Islami, nese shiizmi rri tek Islami si rri Katolicimi tek Krishterimi (perballe Protestantizmit etj), ketu ndryshon problemi. Gjithkush ne fe te vet pastaj, si e njeh ligji e zakoni i vendit. Duke marre seriozisht ate qe thone shiat tek ne, se jemi njelloj, del vete perfundimi se prozelitizmi eshte i tepert ose absurd, rrjedhimisht shiat shqiptare jane shume, edhe po ishin dy vete ne cader. Nese jane fe tjeter, atehere nuk jane me as shume, as pak, po jane qytetare si te gjithe te tjeret, me te cilet te lidh edukata, shqiptaria, respektimi i ligjit, po jo nje fe e ndryshme, kodin e te ciles nuk jane te detyruar ta njohin te gjithe.

            Ne Irak, para luftes, shume shia e sunij jane martuar me njeri-tjetrin, kane jetuar vellazerisht pa u vene rendesi dallimeve, dhe cfaredo qe te te thone libra apo interpretime te caktuara shiite apo sunite, feja popullore, ajo e jetuara praktikisht ka thene fjalen e fundit. Njerzit kane agjeruar e kane bere iftar bashke, kane jetuar si vellezer dhe cfaredo te thote myftiu, dija dhe sinqeriteti i njerezve te thjeshte ka perballe vetem Zotin, qe fal dhe meshiron dhe lehteson. Ne Shqiperi punet sot jane ndryshe, se ca misionare nga nje vend qe udhehiqet nga klerike, qe i dine dhe i mirembajne diferencat, vijne te mbjellin qellimshem variantin e vet te Islamit, pa u shqetesuar per problemet qe mund t’u hapin muslimaneve vendas. Ky eshte dallimi mes vellazerise tradicionale, popullore, shia-suni diku, dhe mbjelljen artificialisht te dallimit shia-suni diku tjeter. Nuk e ve ne dyshim qe per ca, dallimi eshte i rendesishem, dhe e ndjejne per mision importimin e tij. Si njeri qe nuk me frymezon mbjellja e ketij dallimi tek ne, thjesht me mbetet te frikesohem per menyrat sesi mund ta perdorin dallimin palet qe po e perdorin me sukses gjetiu.

            Une nuk permenda as akide, as menhexh, doemos te drejte, e as thashe qe jam me i mire se shiat. Insinuatat krimizalizuese pastaj, hamendjet dhe bastet qe kerkon te vesh per mua per ate c’mund te beja ‘po te kisha gje ne dore’, nuk mund te marrin pergjigje. Fantazite per te ardhmen nuk i kontrollojme dot. Vetem se keto skemat e kollajta te revolucionit iranian, me ‘te persekutuar qe behen persekutues, me njerez me menhexh te drejte qe bejne hi pakicat e sekularistet’ nuk jane te aplikueshme ne cdo kohe e ne cdo vend, po sidomos nuk jane te aplikueshme mbi njerez qe nuk i njeh.

            Gjithe te mirat, e agjerim te mbare edhe ty

          • Ne fakt te drejte komentuesi qe nuk cuditet qe pyet se ku jane keto komente e akuza se eshte faji I ezanit qe fshiu artikujt ku Jane bere keto muhabete me kerkese si te shiave dhe te anti shiave. Ato postime nuk duheshin fshire se kishte dhe kontributin ne komente te lexuesve te tjere.

            Po ne thelb qendron ky observim me se I drejte I Alo-s: nese keto Shia njohin validitetin e sunizmit, atehere cnevoje ka proselitizem e prandaj eshte I drejte observimi se edhe dy Shia te kete Jane shume se Jane rezultat I nje politike proselizuese anti suni

  • Te nderuar , u shkruaj nga SHBA dhe me prejardhe jam nga Shkupi – shkurt : Arkitektura Otomane eshte dominante ne Ballkan dhe fytyra me e njohur e historis se perandoris 5.7 shekullore Mimar Sinani ka qene me prejardhe Shqiptare ata qe kane lexuar e dine kete dhe ne kohen me te mire te kesaj Perandorije prej 53 Sariazemeve te divanit 37 kane qqene Shqiptare mos te flas me nese dikush mendon se kjo eshte arkitektur anadollase ose rreth Stambollase le te lexoj me shum le te bredh shetit pak le te shkoj ne Stamboll dhe le te sheh cka eshte kultura edhe respekti hierarkise I vetmi vend ne bote ku edhe burri therret gruan Zonje e ku salltanati ska skej po ata Skafistet e tregtaret e mallit te bardh neper rruget Rum Papes le ti lene keto pune atyre ce kane nder e temel nderi mos te fellicin kete cellim bemires per nji Tirane metropolitan ku duhet te kete shum me shum se nji GjAMI E BUKUR DHE E MADHE .

  • Alo,

    Shyqyr Zotit qe adresove me ne fund shkakun e vertete te postimit tim fillestar (dhe tendit). Nga sa shihet nga pergjigjja jote e fundit, per ty nuk ka fort rendesi nese, ne perpjekje per te siguruar njefare metrike, simetrie, apo rime ne retoriken tende, thua ndonje te pavertete ndaj ndonje pale te permendur ne te, se fundja po i fut te gjithe ne nje kazan. Bukur. E verteta na del kufize dytesore ne ekuacion… Nga ana tjeter, eshte shume pozitive te lexohet se po “kerkon urgjentisht falje nese i ke intepretuar gabim debatet”. Une kurre s’e kam perjashtuar mundesine se po i interpreton korrekt, thjesht te kerkova fakte, te cilat nuk i solle dhe mu ketu mund te mbyllet rehat diskutimi, perfundimisht.

    Mirepo ti po me kerkon rishtas te sjell linqet me incidente rreth shiave, cka sigurisht qe nuk me takon mua ta bej, sic eshte e qarte edhe per ty dhe e thame tashme pse. Ndaj po sqaroj shkoqur qe pyetjen time e shkaktoi HABIA xhenuine me pretendimin tend fillestar se shiat kane akuzuar e-zanin, sepse per aq sa e kam ndjekur (dhe e pranoj se nuk e kam ndjekur intensivisht e as rregullisht), me ka rezultuar se e-zani ka mbajtur qendrim parimor ndaj zerave te ndryshem (sic aludohet edhe nga zotrote, plot te drejte), ndersa specifikisht per shiat eshte treguar tejet tolerant, duke mbrojtur me takt idene qe njerezve u postohen veprat jo per nga perkatesia fetare, ideologjike apo politike, por nga vlera ideore dhe kontributi intelektual. Aq sa kam pare une, tek e-zani ka patur vazhdimisht protesta qe pse botohet filan autor shia dhe filan perkthyes shia, me akuza te sterdegjuara per shiizmin nga komentues qartesisht selefi. Nuk kam pare as edhe nje shia te mbronte shiizmin apo dhe veten tek e-zani. Maksimumi ka patur, me sa kam pare, vetem ndonje kerkese ndaj ndonje moderatori per te faktuar pretendimin se filan person eshte shia, dhe kjo nga disa postues. Ai moderator ka botuar shpjegimin se artikujt e fshire jane bere me kerkesen e nje hoxhe qartesisht anti-shia, pjesemarres ne debate, dhe nje perkthyesi qe protestonte pse e quajne shia. Po shia qe kane mbrojtur kauzen e tyre fetare dhe aq me pak sulmuar e-zanin nuk kam pare dhe e ftoj cdo moderator te me korigjoje ne kete, se vertet do ta ndihmonte diskutimin. Habia ime, qe motivoi kerkesen ndaj teje per te sjelle fakte se ku dhe kur e kane “AKUZUAR” (termi ka shume rendesi) shiat e-zanin, qendronte pikerisht tek jologjikshmeria evidente e ketij “akuzimi” nga ana e tyre, sepse e-zani ne njefare niveli parimor po i mbronte shiat nga censurimi absolut duke u botuar (akoma dhe sot) njoftimin per librin e filozofise islame nga Sayyed Hosain Nasr qe eshte shia dhe duke u mbrojtur te drejten per te folur, perkthyer dhe kontribuar itelektualisht neper artikujt (e fshire tashme). Kaq.

    Refuzoj kategorikisht qe ta kthej pyetjen time ne ceshtje teologjike, ideologjike, apo gjeopolitike apo te mbaj ane sektare. Ajo eshte dhe mbetet thjesht dhe vetem etike, sidomos pas komentit tend te pare (i cili nuk kishte korrektesen t’i pergjigjej pyetjes sime, por i mbante ison per cadra nje postimi krejt pa lidhje dhe edhe me me pak etike rreth temes). Megjithate, meqe ke harxhuar kohe per te m’u pergjigjur, ta kam borxh etikisht te te jap xhevape per disa gjera pa i bere avokatin kujtdo sekti.

    Filozofia ime e fese eshte as me pak as me shume se ajo per cka flet Sheh Hamza ne ket postimin e mrekullueshem me video qe ka sjelle admin ne faqen e e-zanit keto dite. Merr zahmetin te lutem dhe degjoje se mund te te vleje shume, sic me vlejti jashtezakonisht edhe mua. Ndaj, nuk i jap askujt mend teologjikisht e as nuk perjashtoj askend nga meshira e Zotit dhe per me teper nuk behem interpretues kategorik i urtise se Tij ne menyren se si jane ceshtjet e besimit globalisht e lokalisht. Eshte domen i Zotit, sic thote Kurani Qerim, Ai e di me mire se kushdo rob ne dynja, punen e dallimeve mes ummeteve, grupeve e fraksioneve, te cilat i ka lejuar Vete te jene mbi dhe e te cilat do t’i kuptojme vetem kur t’I kthehemi.

    Ne vijim ke shkruar

    “Komenti im tjeter, ku them se shiat ne Shqiperi me duken shume, edhe aq sa jane, ishte menyra ime per t’iu pergjigjur dikujt po me permendte gromesira dhe ‘dexhaxhe’. Ishte nje menyre per t’i thene se ndoshta jeni pak, po vini e beheni shume ne muhabet sa degjoni se po permendet sekti, edhe pse muhabeti ishte per nje pune komplet tjeter qe s’ka lidhje me sektin hic.”

    Shpresoj ta kem gabim, por kete dikushin me duket se e ke ne anen tende (dhe afer fort biles) te debatit, dhe qartesisht jo “pjese te atyre qe jane pak”…E ke “vlla” me i llaf (apo t’i heq thonjezat?)

    Ti shkruan

    “Nese shiat jane njesoj si suninjte, thjesht medhheb i peste, si thone ne Shqiperi, pse duhet te instalohen ne nje gjeografi kulturore tjeter, ku nuk kane rrenje e tradite?”

    Kjo eshte pyetja nje milion dollareshe, pra, nga e cila vuan Islami (por jo vetem) shqiptar (por jo vetem). Jam absolutisht dakort me ty, vecse, doren ne zemer, do te doja te shihja edhe shume kategori te tjera ne vend te fjales “shiat”, duke filluar nga selefite, qe jo vetem kane shume me pak rrenje e tradite te ne dhe ne mbare Ballkanin po nuk jane as medhheb as shkolle tradicionale islame. Per shiat (nuk po them interpretimi bashkekohor zyrtar iranian i shiizmit, VO!) te pakten mund te thuash se jane tradicionale nga njera ane dhe kane aleate leverdie tek bektashinjte dhe tarikatet e tjera qe metojne dashuri e respekt per ehli bejtin nga ana tjeter. Ndaj dhe kerkesa jote per hoxhallare hanefi u duhet bere te gjitheve ne kor, duke perfshire selefite dhe qeverive te vendeve nga ata vijne. Ti vete, je hanefi qe po e kerkon (me plot te drejte) theksimin ekskluziv te hanefizmit? Nuk besoj, nuk besoj…qofsha gabim.

    “Nese me fondacionet, kurset, bursat, botimet, kolegjin e femrave duan te ndihmojne thjesht rimekembjen e Islamit ne Shqiperi, pse muslimanet tane duhet te behen shia? Nuk ka Irani hoxhallare hanefij te na i sjelle per ndihme vellazerore?”

    Tani po me zhgenjen pak naiviteti yt (ose perpjekja per t’u dukur naiv), pa permendur se po e rrezon krejt me doren tende ate qe ke pretenduar ne nivel numerik me heret per konceptin e cadres. Fondacionet, kurset, botimet, kolegji i femrave etj u bekan per te ndihmuar thjesht rimekembjen e Islamit ne Shqiperi?!?!?!?! Kur dhe ku, mer? Ne cilin univers? Kush valle prej komuniteteve fetare shqetesohet per mesazhin fetar apo popullin shqiptar e jo per politiken, ideologjine, sferen e influences, metoden e vet specifike ne Shqiperi? Vatikani? Kisha orthodokse? Vehabite? Selefite? Ihuanet? Nurxhute? Gylenistet? Dijaneti? Cili grup (duke dale madje jashte kornizave te fese) ndihmon pa pritshmeri qe te ndihmuarit t’i beje si ndihmuesin? Te gjithe ne rresht shohin interesat e tyre, kjo dihet dhe te lutem mos te bejme romantizem tani… Me sa kam kuptuar, e-zani pikerisht kete mision ka nder me te rendesishmit: ftesen ndaj komuniteteve qe te mendojne per Shqiperine e jo per kauzat e huaja. Edhe keta “me fondacione e kurse e bursa e kolegj” jane ketu per te tjera pune, jo per fe e sigurisht jo per ne. Dhe ketu del kontradikta ne ate qe pretendove per numrat: te ishin ketu per proselitizem, do te kishin bere sadopak hajr tash 20 vjet. Kush budalla shpenzon kaq shume energji dhe risorse vetem e vetem per te prodhuar 2 ndjekes nen cader? Do ishte idiotesi dhe joleverdi e hatashme ekonomike dhe praktike. Se dyti, dhe ka rendesi, objeksioni yt fillestar me duket ishte ndaj shiizmit e jo Iranit (the qe problemi yt me *shiat* eshte i vetedijshem), te cilet assesi nuk jane identik e as te kembyeshem. Asocimi i tyre ka 30 vjet qe behet dhe dihet se nga kush e per c’arsye. Irani ka qene syni elhamdulilah deri me 1501. Ndersa shiizmi ka qene pjese e Islamit qe prej dites 1, dhe eshte nje interpretim specifik i tij qe nuk mund te lidhet me aksidenca historike e aq me pak bashkekohore. Kur i sugjeron dikujt te mos ndikohet nga politikat proselitizuese te nje shteti (dhe ben shuuume mire), kjo nuk nenkupton automatikisht se po i sugjeron te mos perqafoje shiizmin si ide, interpretim fetar etj, sepse ideja eshte tejhistorike. Ndersa kur thua se ke problem me shiat, i bjen te kesh problem me miliona njerez qe as nuk e dine ku bie vendi yne dhe qe jane komunitet fetar qe duhet respektuar gjithsesi. Uroj te mos i shtojne asnje tjeter atyre 2 te gjoreve dhe te mbeten ashtu pak, por nuk kam ne mend e as ne zemer t’u them ketyre dyve qe edhe ashtu shume jeni, sepse jane pune te Zotit ceshtjet e besimit, Ai i afron te Vetja njerezit si do e di Vete. Plus qe s’po i zene diellin kujt dy qyqare e as nuk po demtojne kend, perkundrejt formave shperfytyruese te predikimit jotradicional ne trevat shqipe, qe e dime te gjithe cfare demesh kane bere kaq shpejt tashme.

    “Nese duhet te jesh patjeter shia, qe te te pranohet Islami, nese shiizmi rri tek Islami si rri Katolicimi tek Krishterimi (perballe Protestantizmit etj), ketu ndryshon problemi. Gjithkush ne fe te vet pastaj, si e njeh ligji e zakoni i vendit. Duke marre seriozisht ate qe thone shiat tek ne, se jemi njelloj, del vete perfundimi se prozelitizmi eshte i tepert ose absurd, rrjedhimisht shiat shqiptare jane shume, edhe po ishin dy vete ne cader. Nese jane fe tjeter, atehere nuk jane me as shume, as pak, po jane qytetare si te gjithe te tjeret, me te cilet te lidh edukata, shqiptaria, respektimi i ligjit, po jo nje fe e ndryshme, kodin e te ciles nuk jane te detyruar ta njohin te gjithe.”

    Po me habit pak kjo logjike, por e mirekuptoj. Ekskluzivizmin nuk e kane shpike shiat as synite, ai eshte tipar mbrojtes i cdo komuniteti fetar qe kerkon te ruaje kufijte e arketipit te vet si te thuash, mosperzierjen me te tjeret dhe identitetin burimor. Megjithate, do isha i interesuar te me tregoje raste kur “keta” kane thene ne Shqiperi qe, per te t’u pranuar Islami duhet patjeter te jesh shia. Do te nxirreshin fishek perjashta! Perkundrazi, kemi ploooooooooot shembuj te tjere (cka se jotradicionale deri ne palce, aq me pak hanefi) me deme te jashtezakonshme per kete popull dhe ne kontrast te skajshem me praktiken e tyre tradicionale, qe vene kusht sektin e tyre 100 vjecar per pranim te Islamit. Dhe nuk krahasohen ne impakt dhe dem me keta 2 te humburit e gjore qe jane shia tek ne. E theksoj prape qe jam absolutisht kunder proselitizimit, por ne nivel PERSONAL s’mund t’i thuash individit qe je i tepert fetarisht ne kete toke. Kete mund t’ua thuash proselitizuesve (pa dallim race, moshe, seksi, dhe krahine) dhe beje ne pac kurajo e ndergjegje fetare! Te lutem beje, sa me shpesh! Une e bej gjithe kohes, cka se nuk kam media ne dore. Por nuk m’u duk se postimi yt fillestar per numra nen cader u drejtohej proselitizuesve, por te proselitizuarve (te supozuar ose reale).

    “Ne Irak, para luftes, shume shia e sunij jane martuar me njeri-tjetrin, kane jetuar vellazerisht pa u vene rendesi dallimeve, dhe cfaredo qe te te thone libra apo interpretime te caktuara shiite apo sunite, feja popullore, ajo e jetuara praktikisht ka thene fjalen e fundit. Njerzit kane agjeruar e kane bere iftar bashke, kane jetuar si vellezer dhe cfaredo te thote myftiu, dija dhe sinqeriteti i njerezve te thjeshte ka perballe vetem Zotin, qe fal dhe meshiron dhe lehteson.”

    Jam 100% dakort. Edhe numrat, sasite dhe lirite ia leme Zotit, se Ai eshte i Gjithfuqishmi dhe i Dituri. Nuk kam deshire t’i kthehem me ketij diskursi, por vetem t’u uroj perzemersisht te gjithe muslimaneve fitr bajramin. Id te mbare te gjitheve.

  • Gezuar bajramin pra.

    Kjo bisede edhe po e lame ne mes, vazhdon vete. Kemi shkruar fjale boll e kushdo qe i lexon e rinderton nga e para dialogun tone, edhe ne menyra qe nuk na kishin shkuar ndermend.

    Ps: pasi ma kujtove pjesen qe ti mban mend nga debati i vjeter, dhe meqe prova te tjera nuk ka, jam i detyruar te them se shiat i paskam permendur kot. Ketu dikush qenka akuzuar si shia, dhe jo ndonje gje e kunder me kete. Mbaja mend vetem perplasjen dhe teme e saj, po jo shkaqet apo dinamikat. Gjithsesi, perseris se argumenti im nuk kishte lidhje me shiat, bile as me grupe te tjera sa me larmine, qe edhe pa permendur shiat ishte e bollshme

  • Your email address will not be published. Required fields are marked *